Loopt ze nu goed???
Dan niet meer zeuren….
Jan.D
TFM geeft niet echt uitsluitsel over de weerstand…
Maar even in de voorraad een oude bobine met voorschakelweerstand opgeduikeld (kan van een GS zijn)en gemeten met mijn analoge Micronta 22-204A range doubler multitester
Deze meet met weerstand (koud) ongeveer 2,2 ohm, zonder weerstand ongeveer 1,5 ohm.
Let wel, met warme voorschakelweerstand is dat een stuk hogere weerstand!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Daar kom ik bij de meeste die ik liggen heb ook op. 1,7 á 1,8 zonder weerstand, 2,7 tot 3,2 met (koud). De Blue Coil meet 3,2 en heeft geen voorschakelweerstand. Overigens heb ik één Ducellier liggen die zonder weerstand al 3,7ohm meet. Het lijkt of daar ook weer verschillen in zijn.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zou luminition ook vergeten. oogjes vervuilen, De as waar je em opdrukt is ook oud dus beweegt (wobble) en die dingen fikken uit…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
concl er is voor een ds geen ontsteking die deugd ik heb nu zo,n 100000 km met 123 gereden nooit problemen en een vriend van me met z,n luminition zo,n 200000 en nog niet stuk garantie is wel verlopen
Mijn 123-tje doet het ook al zeker 150.000 kilometer prima.
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
ik heb er ooit eentje terug gestuurd voor garanie die is stuk bij me gebracht geen idee wat daar mee fout is gegaan maar bij 123 dachten ze dat de auto verkeerd om was opgeladen koste 50 euro en toen was die weer klaar ik heb er 10 tallen verkocht echt nooit problemen maar mss de oudere modellen of zo ??? geen idee ik monteer ze vanaf 2007
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Goed, dus de juffer wilde nog steeds niet warm starten. Vanavond heb ik de GMS verdamper van dr.emiel erin gefietst en daar werd het een héél ander ding van. Start koud & warm mooi makkelijk, loopt als een trein en trekt er ook weer veel beter aan. ‘t Is net alsof die AG2000 die erin zat ‘m ook gewoon niet genoeg te vreten gaf. Maar gelukkig is met Groot Motorgas Systemen de wereld wat dat betreft weer zoals-ie moet zijn.
Maar goed. Nu trekt-ie weer niet… Gas weer op. Dagteller te vaak op nul gezet tijdens de VLV…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Tja… af en toe FF tanken is wel belangrijk…
Loopt ze een stuk beter om…
Jan.D
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
folke048 schreef:ik heb er ooit eentje terug gestuurd voor garanie die is stuk bij me gebracht geen idee wat daar mee fout is gegaan maar bij 123 dachten ze dat de auto verkeerd om was opgeladen koste 50 euro en toen was die weer klaar ik heb er 10 tallen verkocht echt nooit problemen maar mss de oudere modellen of zo ??? geen idee ik monteer ze vanaf 2007
Er heeft een foute serie tussen gezeten.
Vraag maar eens aan Richard . Rond 2010 als ik mij niet vergis.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
70,01 liter Drievorm autogas ging er precies bij in. Kortom, het was op. Een volle tank, daar loopt het veel beter om. Nu was gebleken dat ik de boel had ingeregeld met de gasdruk op aflopen, heb ik dat vanochtend nog gauw even opnieuw gedaan met een volle tank en het loopt nu echt veel te mooi voor een blok met zo’n onduidelijke achtergrond. Het is net of het blok ineens tot rust komt. Ook als de boel op stoom is, is de machine veel stiller en loopt veel soepeler met deze GMS E90 verdamper ervoor. Als ‘t spul nu eerst eens een poosje zo blijft draaien, ben ik er best wel tevreden over
In ieder geval was vandaag de eerste dag in weken dat de juffer zonder ook maar een moment twijfel of ergernis op te wekken gelopen heeft Ook niet meer dat je op de parkeerplaats van de supermarkt de kap open moet trekken om de diverse gas-relais een schop te geven, nee: gewoon sleutel ruiken & marcheren. Dat staat al een stuk minder raar
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zei het al. Neem een GMS e90 en je bent klaar. Als die andere dingen zijn shit…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nou ja, OK. Maar als er een verse AG2000 verdamper op staat die volgens specificatie zo’n DY3 torretje makkelijk moet kunnen voeden, ga je er eerst van uit dat dat gewoon goed moet komen. Mijn eigen ervaring met een GMS Landi-type verdamper in m’n toenmalige BMW 1502 is ook uitsluitend positief, dus in dat opzicht was ik ‘t al met je eens. De juffer bewijst het nu nog eens opnieuw.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Overigens is de juffer op zich best nog wel fotogeniek. Zelfs als je een rally rijdt met een muitende verdeler.
IMG_4810-John Bruininck Fotogra-free by John Bruininck, on Flickr
Niet vergeten om de hele serie even te bekijken!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 27-09-2009
- C5 X7 Exclusive V6.24 BVA6
- XM V6 VSX 12V Aut.
- GS/GSA GSA Break Spécial
- XM V6 Exclusive
folke048 schreef:concl er is voor een ds geen ontsteking die deugd ik heb nu zo,n 100000 km met 123 gereden nooit problemen en een vriend van me met z,n luminition zo,n 200000 en nog niet stuk garantie is wel verlopen
Alleen af en toe het asje smeren, dat doet een hoop
Yep, it’s me.