Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Weet je de penbezetting toevallig ook uitgedrukt in de kleurcodering van zo’n groen Sanor luchthoorn-relais? Of zijn daar ook weer verschillende versies van?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mijn accu liep leeg op het tijdklokje !
Citroën Dspecial 1972
Citroën C-Crosser 2,2HDi
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Penny Lane schreef:Weet je de penbezetting toevallig ook uitgedrukt in de kleurcodering van zo’n groen Sanor luchthoorn-relais? Of zijn daar ook weer verschillende versies van?
Derk
Die groene relais kan je makkelijk even opentrekken. Zie je zo welke pen wat doet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat is waar. Zal ik bij gelegenheid wel eens doen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Vandaag even tijd gemaakt om de dame nog eens in de watten te leggen.
Nieuwe olie + idem filter, klepjes en carburator afgesteld, etc…
Op de terugweg naar huis merkte ik plots op dat ze begint in te houden/schokken bij het optrekken.
Ik had het CO vrij laag afgesteld, even gestopt en het gaskraantje iets verder opengedraaid.
Maar blijkt niet geholpen te hebben.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Ondertussen is de oorzaak gevonden.
De behuizing van de vlotternaald was losgekomen, waardoor de vlotter vast was komen te zitten.
In eerste instantie dacht ik dat de bobine storing gaf, maar niet dus.
Voor niets een nieuwe blauwe bosch besteld.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
De DS blijft me bezig houden.
Er is contact gelegd met het Conservatoir.
Vandaag bevestiging gekregen dat ze aan de hand van het chassisnummer, hebben ze in de archieven “le carte gris” teruggevonden.
Daaruit blijkt dat ik inderdaad een DSuper heb maar met de optionele 5-bak.
Die heeft helaas ooit moeten wijken voor een 4-tje. Waarom toch?
(Er waren al plannen om de 4-bak te vervangen door een 5-bak, nu zeer zeker)
Ben benieuwd wat er nog meer uit gaat komen.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Vandaag bericht gehad van het Conservatoire.
Zij hebben de originele “Invoice” kunnen terug vinden in het archief.
Daaruit blijkt dat mijn DS origineel uitgerust was met:
- 5 vitesse
- beige albatros
- goudkleurige stoffen interieur
- servostuur
- verwarmde achterruit
- directionele jodium verlichting
Zo moet ze de fabriek verlaten hebben.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Haha, op naar de spuiter!
Altijd leuk een stukje geschiedenis van je eigen auto!
Zeer zeker Arjan.
Maar dan sta je dan met je nagelnieuw interieur, in het blauw
Wat moet je dan daarmee?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ruilen bij Toon.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Maar je auto is nu toch ook blauw! Gewoon erin laten zitten en (proberen) te genieten.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
De auto wordt (ooit) nog eens opnieuw gespoten.
Maar ben er nog niet uit welke kleur ze dan wordt.
Enneuh, beige albatros met een blauw interieur lijkt me zo slecht nog niet.
Tijd brengt raad
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Blijkbaar blijft mijn benzinepomp een beetje lekken.
Ondanks alle pogingen lijkt het er op dat deze zich nog niet gewonnen geeft.
Ik heb ondertussen nog maar eens een nieuwe voet- en papierenpakking geplaatst.
Graag advies.
Ook ben ik opzoek naar het juiste fabricagenummer, paars plaatje. (het conversatoire wou het niet geven)
Ik heb begrepen dat het nummer elke dag veranderde.
Dus ik ben opzoek naar iemand met een Franse DS gebouwd op of rond 26/02/‘72, die me zijn nummer wilt doorgeven.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Lekt ie olie of benzine?