Helaas heb ik van jullie geen uitleg gekregen wat dat voor potje is in de hoek van de voorbumper, hier komt een ploppend geluid uit..
Verder lekker bezig geweest vanmiddag.
Ik had van McDean een kachelventilator overgenomen. De mijne deed het allen maar in standje langzaam en snel…
Makkelijk klusje en gelijk resultaat! Naast de automatische stand heb ik nu 4 handmatige standen, hij blaast nu zelfs harder! Laat de zomer maar komen!
Het stoorde me al een tijdje dat de achterkant van de stoel (met het kaartenvak) niet meer strak stond.
Om er goed bij te kunnen heb ik maar even de stoel eruit gehaald. Het bleek dat de stang die door de stof was gelust niet meer vast geklemd was.
Aan de bovenkant steekt ie in een gat, aan de onderkant heeft de stang een hoek. Deze moet je ergens achter klemmen. Ook weer klaar.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Die zwarte pot lijkt me gewoon het koolstoffilter, die filtert benzinedampen o.i.d. Zie ook:
Citroen Xantia Activa by Timo van Vuurde, on Flickr
Bij mijn 1.8 8 klepper hangt die gewoon in de motorruimte naast de accu.
Citroen Xantia by Timo van Vuurde, on Flickr
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Hallo Timo, bedankt voor je reactie.
Op de foto met de kale Xantia zie ik de pot hangen. Ik kan niet zo goed zien of er onder ook een slangetje zit.
Onderop de mijne zit een tuitje, hoort daar een slangetje op te zitten? Waar komt de inkomende en uitkomende slang vandaan/ waar gaan ze naar toe…
Hoe zit dat bij jou Xantia 1.8?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Kale Xantia? Ik heb bij 2 Xantia’s gekeken, bij allebei zit een tuitje. Ene slang gaat naar gasklephuis, de andere geloof ik naar achteren.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Timo1990 schreef:Kale Xantia?
Er zit in ieder geval een kale áán die Xantia op het plaatje
Maar ik neem aan dat Toit de kale neus bedoeld
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ochja die kale Xantia, ik scrolde iets omhoog en zag alleen de foto van mijn motorruimte, dus dacht even dat het daarover ging. Maar er stond nog een foto boven ja
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Even ter verduidelijking, met die kale Xantia bedoelde ik dus de deels gedemonteerde Xantia! Die misschien bomvol opties zit!
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Deze week de twee maal transistor en koelpasta via internet gekocht om de kachelventilator te repareren.
Nu wil ik beginnen, maar hoe krijg je het rad van de as van de motor demonteerde?
Ik neem aan dat deze er eerst af moet!
De overige stappen zijn vrij simpel met de handleiding die ik vond op het forum.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Met een poelietrekkertje gaat hij er wel af
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Heb ik helaas niet, zijn er nog andere suggesties om beide delen van elkaar te scheiden?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
In mijn ogen niet. Zo’n 3 potige poelietrekkertje kost nog geen tientje.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Je kunt natuurlijk ook fff bij de lokale garage langs en het vragen. I.v.m. het mogelijk breken zullen ze je wel aanwijzen op het bord aan de muur waar ze hangen zodat je het terplekke zelf kan doen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2115
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Volgens mij hoeft die fan niet van de as. Ik had volgens mij bij de Xm ook zo’n versie. Die zat met 3 rubber nokken geklemd. Kon je via de zijkant met een brede schroevendraaier omhoog werken…
@furriegurrie; jouw suggestie klinkt plausibel. Gisteren heb ik al in een van de drie gaten zitten prutsen met een schroevendraaier.
Het voelde inderdaad alsof een een rubber achter zat. Begrijp ik je goed dat je de motor er uit krijgt door in alle gaten te drukken?
Krijg je het daarna er weer gewoon in?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976