Hey, Ik rijd sinds december 2015 een Cactus en heb er inmiddels zo’n 22.000km op zitten. Vandaag net terug van een ritje breekt de plastic? stang van de koppelings cilinder naar het pedaal af. Plastic! Serieus?
Mijn hele gevoel van veiligheid/deglijkheid is wel weg.
Wat een rommel.
Vreemd is wel dat het lijkt of ik de enige ben.
Benieuwd wat de garage zegt.
Groetjes,
Noud
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Nou hoop dat je garage de rekening voor zich neemt, want immers zijn dit geen dingen die sneuvelen,
De rekening is inderdaad een garantie issue. Belangrijker is dit: een koppelingscilinder en stang van plastic? Serieus?? Let wel: geen hoogwaardig kunststof. Dat wordt einde Citroen waarschijnlijk. Het gaat me te ver om vertrouwen te hebben in een auto waarvan dergelijke cruciale delen van plastic zijn gemaakt. Wat kost het extra om de stang van staal te maken? 30 Eurocent misschien? @Citroen: schaam je! Hoe haal je het in je hoofd
Ik weet dat er meer gevallen bekend zijn. Veel dealers en garages hebben er inmiddels ervaring mee. Toch vind je er weinig tot niets over op het internet.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat er nu gebroken is. Maar goed , wordt toch opgelost? Begrijp de heisa dus niet zo.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Geen Citroën meer vanwege een plastic leiding waar nog geen halve bar op staat
Dan dus ook geen Opel, Renault, Peugeot, of andere auto’s meer want vrijwel allen hebben deze onderdelen van kunststof namelijk.
O, wist je dat alle brandstofleidingen van het zelfde plastic zijn? En daar staat tussen de 2 en de 4 bar op. Bij alle moderne auto’s.
Succes met het verwerken van dit drama
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste