24 van de 31
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
   
DUBBUS
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 februari 2017 08:42 AM
  [ # 346 ]

ik heb een een prototype gemaakt van een omkeermechaniekje voor de choke

Het zit inmiddels op de auto maar loopt nog niet naar mn zin

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 maart 2017 08:44 AM
  [ # 347 ]

2 uur besteed aan het maken van een omkeermechaniekje en het werkt maar eenmaal klaar en gemonteerd kom ik op het lumineuze idee dat het veel makkelijker kan….

Nl het hefboompje ondersteboven monteren. De uitslagbegrenzingen moeten wel een beetje weggeslepen worden en even 2 gaatjes boren voor het kogelgewrichtje maar het werkt.
Door het omdraaien werkt het net andersom. Daarna even een steuntje gemaakt om de buitenkabel op zn plek te houden.
De bouten die ik daarvoor heb gebruikt zitten wel in het koelwatersyteem dus heb ik de koelvloeistof
even afgetapt. Raar genoeg kwam er uit het onderste boutgat op de foto achter de verdeler, nog steeds koelvloeistof. Afijn,  emmer eronder en verder niet zon probleem.

Ik heb nog nooit zon soepel werkende choke gehad.

op de foto kun je goed zien dat je bij deze ID19 carb makkelijk bij de achterste bevestigingsmoer komt.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 04 mei 2017 09:21 AM
  [ # 348 ]

later dan gepland maar dinsdag Dubbus uit de stalling gehaald en de eerste rit gemaakt met de nieuwe carb. Na een beetje bijstellen loopt hij goed en heeft duidelijk wat meer fut.

Nu nog de LPG bij zien te stellen.

Over 2 maanden is het tijd voor APK en dan moet ik de zichtbare delen van de gasinstallatie, lees de verdamper verwijderen of ik moet het alsnog goedgekeurd zien te krijgen.

Ik heb een mogelijkheid om hem te laten keuren als “bewarenswaardig” en dan hoef ik nooit meer naar de APK. Dit kan met autos ouder dan 50 jaar maar het gebruik is beperkt al zijn de regels erg vaag.

Je mag ander verkeer niet hinderen en hem niet dagelijks gebruiken.Eigenlijk alleen van en naar evenementen, maar wie kontroleerd dat? Ook moet ie gekeurd en en officeel aangemerkt worden als het waard zijn om bewaard te worden. Dwz dat niet originel en/of verbouwde autos komen daarvoor niet in aanmerking. Maar wat is origineel? Veel is van de keurmeester afhankelijk.

Ok moet uit zien te vinden of ik hem wel op straat mag parkeren an of ik er mee naar het buitenland op vakantie kan.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 11 mei 2017 11:20 PM
  [ # 349 ]

Die bewaringswaardigregeling wordt het niet voor mij. Max 3000 km per jaar en slechts incidenteel gebruik en niet in de spits. (Welke spits?)
Dan maar elke 2 jaar keuren en rijden wanneer en waar ik wil.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 04 juni 2017 10:53 AM
  [ # 350 ]

afgelopen week de gasinstallatie proberen af te stellen bij een garage hier waar ik de CO2 meter mocht lenen.
Ik kwam er niet helamaal uit. il wilde hem op 0,5 stationair en 1,5 bij half gas afstellen maar dat ging niet. Volgens de garagist moest ik hem op 1,5 stationair en 0,5 halfgas afstellen. dat ging wel beter maar onzuninger als 0,4 kreeg ik hem niet.l
Gisteren een rit van dik 200 km over de bergpas Trolstigen gemaakt en het verbruik komt op 1 op 6,7. tijden de beklimming van Trollstigen heb ik hem op benzine gezet. Het verschil in vermogen is aanzienlijk. Dubbus klimt nu met de ID19 carb vrij gemakkelijk naar boven. Stilstaan op de helling is geen probleem en hij komt weer vrij snel naar de 50km p/u. Das beduidend beter als eerst.
Trollstige af weer op gas en dat is een gelijkde afdaling van ca 15 km wat misschien het gemiddelde verbruik iets posietief beinvloed heeft
Ik zet hem denk ik nog iets rijker.

Dubbus begon boven op de berg te piepen en al kon ik het niet helemaal precies lokaliseren , ik vermoed de rechter onderste fuseekogel. Het is daar wat bruin en toen ik er vet in wilde spuitne kwam dat er aan de bovenkant uit. Alsof het niet naar beneden naar de kogel wil. Ja ik heb ee vetspuitje in mn auto liggen. Klein handig ding voor onderweg ter grootte van een klein drinkflesje.
Goed die gaan we vd week even demonteren en nakijken.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 04 juni 2017 12:20 PM
  [ # 351 ]

Donderdag APK. Dus dan wil ik die piep er wel uithebben.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 04 juni 2017 02:49 PM
  [ # 352 ]

Is een CO waarde van 0.5 niet extreem laag ?
Ik stelde de verdamper altijd af zoals je dat met en carb. doet: max stationair toerental.
Vollast leek dan ook goed te staan.
Niet merkbaar minder trekkracht en een paar procent hoger verbruik dan met benzine.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 juni 2017 03:40 PM
  [ # 353 ]

0,5% is garantie op gedoe met de kop. Voor dit ouwe motortje moet ie stationair minimaal 1,5% hebben en bij 2000-2500 onbelast 1 tot 1,5%

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 04 juni 2017 08:12 PM
  [ # 354 ]

Ik begon met stationair op 1.5. Daarna kreeg ik echter halfgas niet beter dan 0.2-0.3 ik zal eens teruggaan en proberen of ik met stationair op 2 of meer het halfgas hoger kan krijgen.
Hij loopt verschrikkelijk mooi nu maar ik ben bang ook gezien het verbruik dat ie te arm staat.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 juni 2017 10:49 AM
  [ # 355 ]

stationairschroef en hoofdstelschreof om te beginnen allebei maar eens een halve slag extra open gezet. Hij heeft wat meer vermogen en loopt wat donkerder maar nog wel netjes. Ik moet even kijken wanneer ik weer de CO2 meter kan lenen.

Gisterenavond besteed aan het oplossen van de piep. Het bleek de rechter onderste fuseekogel te zijn. Met doorsmeren komt het vet er aan de bovenkant uit ipv dat het naar beneden naar de kogel gaat.

Bovenste fuseekogelbout gedemonteerd en aandrijfas losgemaakt aan de wielzijde. Daardoor kreeg ik net genoeg ruimte om de bovenkant van de onderste fusee te bekijken. daar zit een afdekplaatje wat het vet binnen moet houden maar die lekt dus.
Nu zit daar een rond gat boven waar precies een 10 kronen stuk in past. Die zijn van een soort messing en liet zich makkelijk in het gat slaan. FF borgen en het vet kan er niet meer naar boven uit. Nogmaals doorsmeren, de boel weer monteren en weg is het gepiep.

Soms zijn dingen met een beetje creativiteit simpel op te lossen.

Dubbus is klaar vor de APK al heb ik weer het oude probleem van af en toe een klein sputtertje van de motor. Vorig jaar was het na monteren nieuwe bougiekabels weg. Nu is het weer terug. Niet echt irritant maar ik wil graag dat ie 100% loopt

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 08 juni 2017 06:20 PM
  [ # 356 ]

En vandaag weer voor 2 jaar goedgekeurd.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 08 juni 2017 06:45 PM
  [ # 357 ]

Gefeliciteerd! Het is busjes 2 jaar apk haal dag vandaag blijkbaar!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 05 juli 2017 10:02 AM
  [ # 358 ]

ik heb een raar tikkend geluid bij mn linkervoorwiel als ik een scherpe bocht maak. dwz met maximale stuuruitslag. Ik dacht eerst het gevonden te hebben, het metalen plaatje op de remtrommel vertoonde een paar kale slijtegeplekken evenals de binnenkant van de velg. Ik heb er wat vet opgedaan en het was weg maar het geluid is er toch weer.
ik vermoed een aandrijfas omdat het nogal aluminiumachtig klinkt. Maar als ik aan de assen voel voel ik niet meer dan de gebruikelijke speling op de tripodes. Bij rechtuit en normale bochten geen geluid. Mn lagers hebben geen speling voor zover ik kan merken.

rara

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 05 juli 2017 04:01 PM
  [ # 359 ]

Weet niet of DUBBUS nu goed is ingeregeld op LPG, maar iets arm is met LPG geen probleem. Je kunt ‘m beter iets te arm hebben dan te rijk, maar wel pingelen in de gaten houden natuurlijk.

Gefeliciteerd met de APK Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 juli 2017 04:24 PM
  [ # 360 ]

Te arm op lpg is niet goed, want dan wordt de verbandigstemperatuur te hoog en loop je kans op het verbranden van een of meerdere kleppen. Pingelen op lpg: lijkt me stug, lpg heeft een octaangehalte van rond de 105. Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
24 van de 31
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook