Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Vergeet je kachelradiateur niet te vervangen als dat niet onlangs gedaan is. Daarvoor moet ook het dash er helemaal uit….
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Tsja, het is geheid de originele en zo’n ding kost ook niet belachelijk veel geld. Ik zal hem erbij zetten.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Ik mis op je lijstje nog de filter droger.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Heb hem erbij gezet . Dankjewel!
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Er schoot me net iets te binnen: heb ik niet ook nog een interieurfilter nodig? En zo ja, hoe monteer ik die? Ik geloof dat die ook in de buurt van het dashboardkastje hoort, maar ik neem aan dat die op of in een ander onderdeel gemonteerd wordt dat ik nog niet heb?
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Één van de weinige Activa’s in Nederland zonder airco, wil die airco inbouwen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Uniek model! Maar ik denk dat je me toch wel zult begrijpen want met alles boven de 20 graden smelt je weg in die auto, vooral als de zon erop heeft gestaan…kattenluikje in het dak haalt erg weinig uit (gevoelsmatig maakt die het zelfs warmer). Elektrische ramen achter scheelt dan weer wel. In de zomer heb je wel stoelverwarming trouwens, met dat zwarte leer
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
furriegurrie schreef:Vergeet je kachelradiateur niet te vervangen als dat niet onlangs gedaan is. Daarvoor moet ook het dash er helemaal uit….
Na wat verder zoeken moet ik die volgens mij sowieso vervangen omdat modellen met airco een iets grotere kachelradiateur zouden hebben. Kan dat kloppen? Moet ik dan alles wat om de kachelradiateur heen zit aan buizen en slangen uit een donor halen of is het mogelijk een iets grotere kachelradiateur passend te maken in die van mij? En maakt het dan nog uit of ik een Valeo of een Behr neem?
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Of je een Valeo of Behr systeem hebt zie je pas als alles los ligt.. Ik bestel doorgaans beide types (heb enkele weken geleden nog een kachelradiateur vervangen) en stuur de andere dan weer terug.
HB-NL-86 by Timo van Vuurde, on Flickr
Theoretisch kan je via je chassisnummer achterhalen op de site van Citroën welk type er in zou moeten zitten, maar de praktijk wijst uit dat dat toch niet altijd strookt.
Mag ik je nog wel meegeven, denk goed na of je hier echt aan wilt beginnen. Sowieso is een kachelradiateur vervangen opzich al een gigantische klus, laat staan wat voor ombouw werk en dan nog allemaal bij komt kijken. En dan x2, want het moet ook nog eens uit een donor gehaald worden.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Ik ga morgen oefenen met het dashboard demonteren van een sloper . Dan weet ik ook meteen ongeveer wat ik mezelf aandoe.
Ik denk eigenlijk dat ik het hele Valeo- of Behr-systeem van de donor moet halen, en dat ik dan voordat ik alles inbouw in mijn Xantia al weet wat ik nodig heb. Toch?
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik zou zo veel mogelijk meenemen uit een en de zelfde donor. De kans dat je dan misgrijpt of dingen hebt die niet met elkaar samenwerken is dan het kleinst. Ik zou indien mogelijk het hele kachelhuis inclusief slangen, sensoren, draadbundels en nog liever misschien zelfs wel het hele dashboard inclusief dashboardkastje meenemen. Het elfde geld voor alles wat relevant is in de motorruimte. Waterslangen, aircoleidingen, bijbehorende beugels, clipjes, schroeven en boutjes, draadbundels. Alles wat maar relevant is of lijkt.
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Zoiets was ik wel van plan inderdaad, omdat dat gewoon het veiligst is. Ik zal van de sloper die ik morgen opereer (een 1a 2.0 8v zonder airco) hopelijk dan ook veel foto’s maken, en van alles dat anders is bij die donor kijken wat het is. Wel vervelend dat de donor die ik momenteel op het oog heb drie of vier jaar nieuwer is, maar ik hoop dat ik me ermee red.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Poeh, na een helse terugrit van anderhalf uur zojuist eindelijk weer thuis na een dagje sleutelen. Ik heb het hele dashboard en het kachelhuis van een sloop-Xantia gedemonteerd. Ik ben dus wel eventjes bezig geweest (uiteraard wel met pauzes) en liep hier en daar eventjes vast, maar dat heeft me niet ontmoedigd!
Ik kwam in die Xantia de volgende stekker tegen die achter het dashboardkastje tegen de kabelboom aan geplakt zat (met schuimrubber):
Is die van dat kastje van de airco dat achter het dashboardkastje zit? En zo ja, is het dan veilig om aan te nemen dat het, als het in een Xantia 2.0 8v SX van juni ‘93 zit, ook in mijn Xantia TCT Activa van november ‘96 zit? Dat zou natuurlijk mooi zijn. Als dat niet het geval is werkt het idee dat ik met die hele kabelboom moet klooien wel een beetje ontmoedigend . Waar loopt die kabel eigenlijk heen, en zit die kabel daar wél aangesloten?
Verder zag ik dat op de recirculatiekleppen van deze Xantia “Behr” stond. Betekent dat dan dat die ook niet uitwisselbaar zijn tussen de systemen van Behr en Valeo? Als dat wel gewoon uitwisselbaar is hoef ik iets minder uit een donor te kannibaliseren. Tenzij het interieurfilter dat daar ook in de buurt zit (bij een Xantia mét airco) daar een rol in speelt natuurlijk, maar dat zie ik dan wel.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Er van uitgaande dat het aircosysteem van de XM en Xantia gelijk zijn: dan zit op die steker de module die de koelfans van de radiateur schakelt. Daar zijn verschillende stekeruitvoeringen van terwijl ze functioneel allemaal hetzelfde zijn.
Je dacht toch niet dat een airco inbouwen echt zó makkelijk kon zijn?
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Hopen kan altijd . In ieder geval uit de donor halen dus.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)