Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Lekker bezig!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Mooi werk, goed bezig zeg!
Ik dacht al: wat een leuke GS in de stalling! Blijkt ‘ie van jou te zijn… Tof!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Bedankt voor alle waardering Het ging gisteren weer een klein beetje vooruit:
Stuurboord voordeur geborsteld en een laagje Rostex gegeven. Daarna zag ik het niet meer zitten, dus kitten! Op de achter grond staat deur bakboord achter klaar voor behandeling.
Ook nog even gekeken of het bruine monster het nog deed, viel heel niet tegen. Na wat olie en benzine pompen met de slinger kwam ze aardig rap tot leven. Een stuk boeken over de A12 deed goed
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vergt het veel slingers voor de carb weer gevuld is met peut? Na langere tijd stilstaan ben ik zomaar tien tellen aan het starten voor er enig eigen initiatief lijkt te ontstaan.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Ik snap niet hoe het kan, maar een slingertje of vier halveert die tien seconden bij mij. Ik heb er een gewoonte van gemaakt na lange stilstand even te slingeren.
anders een inschakelbare elektrische pomp monteren. Droog starten tot oliedruk en dan pomp inschakelen. Plannen plannen…
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Vandaag weer aardig opgeschoten. Er staan drie deuren klaar om aan de binnenkant een laklaag te ontvangen. Daarna worden ze afgehangen en is de buitenkant aan de beurt.
Josh heeft een voorspatbord netjes gemaakt, het rechter achterspatbord supernetjes afgewerkt
We hebben samen in 20 minuten ook stuurboord maar even richting APK-waardig geholpen, wel een contrast met de andere kant…
Ik had m’n achterwiellagergereedschapje bijgebeund zodat er een 3/4” schuifijzer van een halve meter in past, maar het mocht helaas niet baten, nogsteeds geen beweging in te krijgen.
Ik zal de 44 slagdop maar even afdraaien vandeweek zodat die door de ringmoer past. Dan probeer ik die zeskantmoer eerst een keer. Als de naaf er dan af is krijg ik die ringmoer er in de bankschroef misschien af
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
De afgelopen tijd is er best wat geknutseld aan het groene apparaat, nu zover dat het weer op een auto begint te lijken. Ze moest even wijken voor wat werk aan Break Brun de Merde, en van de gelegenheid gebruik gemaakt er een half jaar stof af te spoelen:
De gerolde deuren zijn best mooi van ver:
Wel jammer dat het kleurenstaal van meneer Histor wel heel erg veel afwijkt
Eens kijken hoe ik dat het netst ga verbloemen zonder de hele auto te moeten rollen… Maar eerst nog even de deurkaarten erop en langs de keuring
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Jammer van het kleurverschil, maar de GS is er flink op vooruit gegaan! Voor het achterscherm waren naast originele schermen ook imitatie schermen te koop. Wellicht zijn die nog ergens te vinden voor een zacht prijsje. Ik meen dat deze van Van Wezel waren.
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
charmille schreef:Jammer van het kleurverschil, maar de GS is er flink op vooruit gegaan!
Inderdaad Charmille, helemaal mee eens, mooi om te zien hoe de auto er nu weer bij staat!
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Ik heb mijn ex GS halfautomaat uit 1972 ook eens low budget voorzien van betere deuren. Spuitbus op het oog gekocht bij de plaatselijke verfhandel. Zat er een tint of 30 naast, maar de auto reed er niet minder om!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Deze beun is blij met de complimenten
charmille schreef:... het achterscherm ... vinden voor een zacht prijsje.
Ik heb enige tijd terug een origineel reparatiescherm aangeschaft uit Heythuyzen, keurig persoonlijk bezorgd in de buurt, voor een behoorlijke prijs. Ik was er vanuit gegaan dat zoiets vrij onvindbaar zou zijn dus: pakken wat je pakken kan!
Het was gisterenavond nog even tijd voor het betere geklei. Het raamdraaimechaniek in de passagiersdeur voelde wat uitgewoond aan bij bediening, en gezien de degelijkheid van de deurkaartclips beter nu even goed maken. Het is een standaard GS mechaniek voor ramen met een klemprofiel, maar dan was de slingerspline verminkt zodat er een GSA-zwengel op paste.
Ik had nog een stapel GSA-mechanieken liggen, voor van die ramen met gelijmde nokjes. Die ga ik toch nooit gebruiken dus daar een asje van opgeofferd.
De gestuikte uiteinden van de lagerkom vlakgeslepen, kom erafwrikken, beetje vijlen en op het andere mechaniek vastbakken. Er moet nu nogsteeds een GSA-zwengel op, met zo’n borgclip (overgenomen van Peugeot trouwens, ik kende ze al van 304 en 504), maar dat geeft niet, het misstaat niet echt en het zit veel degelijker vast.
Daarna de auto achtergelaten in Delft, en zowaar na wat kleine klusjes goedgekeurd door Peter! Ik mag morgen wel even komen kijken wat er allemaal nog aan zit te komen. Het meeste zal wel bekend zijn, maar altijd goed om de mening van een ervaringsdeskundige te horen.
APK Hoera! Kan ze tenminste buiten staan terwijl ik de binnenschermen klaarmaak en een motor droogleg…
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Als je er dan toch eentje drooglegt, kun je de mijne dan gelijk meenemen?
Even zonder gein, van harte met deze APK
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gefeliciteerd met de APK! Een puike prestatie; er zijn niet veel ONK GSsen meer van deze leeftijd met geldige APK. Best een zeldzaamheid dus!