Totaal aantal Berichten: 17398
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Citroën presenteert de nieuwe C3 Aircross, die exclusief voor de Zuid-Amerikaanse markt geproduceerd wordt in Porto Real, Brazilië. Dat lijkt voor de Nederlandstalige liefhebber niet zo interessant, maar deze sportieve variatie op de C3 Picasso geeft een hint van hoe de toekomstige Europese versie eruit kan gaan zien.
De flankbescherming zul je op een normale C3 Picasso niet terugvinden, maar de nieuwe “lichtsignatuur” waarschijnlijk wel en die is heel goed gelukt! De C3 Aircross is uitgerust met onder meer een zevenduims tactiel scherm, een achteruitrijcamera en MirrorLink.
bron: persbericht Citroën Presse
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
gave wagen zeg.
zou ik wel is een stuk mee willen rijden.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Jammer dat dit niet naar europa komt
In Europa krijgen we eind 2016 een geheel nieuwe C3 Picasso op een basis gedeeld met de nieuwe Opel Meriva. Deze C3 zal dan ook door Opel in Spanje worden geproduceerd. De auto zal veel meer het uiterlijk hebben van een kleine SUV, althans volgens de Franse autobladen. Ook deze C3 zal waarschijnlijk Aircross gaan heten.
Totaal aantal Berichten: 17398
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Het is al langer bekend dat de opvolger van de huidige Citroën C3 Picasso zijn techniek met de opvolger van de Opel Meriva zal delen en ook bij Opel gebouwd zal worden. Er wordt ook al langer gesuggereerd dat Citroëns nieuwe mini-SUV niet langer C3 Picasso zou heten, maar C3 Aircross. Dat Opel ook gaat crossen (daar wordt de naam Meriva ingeruild voor Crossland X), maakt dit alleen maar waarschijnlijker. Als dat zo is, verhuist dit draadje van het Picasso-subforum naar het C3-subforum. Ervan uitgaand dat de beurspremière voor Genève is, zullen we het over enkele weken weten. Tot dan kun je o.a. op largus.fr terecht voor gefantaseerde plaatjes en dito praatjes.
illustraties: largus.fr
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Oei, gaan ze de Mini tour op ?
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Lijkt mij zo op het eerste gezicht kleiner dan de huidige C3 Picasso, is dus meer een micro-SUV.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Als je het opel broertje bekijkt
http://www.autoweek.nl/nieuws/opel-presenteert-crossland-x/
Denk ik dat hij groter is dan dat hij lijkt op de foto..
Totaal aantal Berichten: 17398
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Vandaag presenteert Citroën het studiemodel C-Aircross. Nu zal het vast niet lang meer duren tot de nieuwe C3 Picasso II/Aircross voorgesteld wordt!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17398
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
In het persbericht over de Shanghai Motor Show staat dat de opvolger van de C3 Picasso de naam C3 Aircross krijgt en dat deze nog dit jaar op de markt komt. Dit draadje verhuist daarom van het Picasso-subforum naar het C3-subforum.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Van de voorpagina
Dit wordt ‘m: C3 Aircross!
Soms zit het ‘m in de kleine dingen. Zoals bij de Citroën C3 Aircross. Hoe het definitieve ontwerp eruit ziet? Dat zien we op foto’s van het schaalmodel. Niet het schaalmodel voor de windtunnel, nee het schaalmodel voor in de vitrine. Jouw vitrine. Het schaalmodel dat je straks bij de dealer of via de betere miniatuur-vakhandel kunt kopen. Dus geen studiemodel, maar het echte ding!
De nieuwe Citroën C3 Aircross wordt de opvolger van de C3 Picasso. Daarvan worden er al verscheidene jaren van lieverlee steeds wat minder verkocht. Ook past de C3 Picasso onderhand niet meer in het Citroën-programma, dat naast de ‘gewone’ modellen en de C4 Cactus straks van elk C-nummer een Aircross cross-overmodel omvat. En dus moet de C3 er ook aan geloven. We hebben natuurlijk al een prachtige concept car gezien, maar we zitten natuurlijk met smart te wachten op het Echte Ding. Dat lukt nog niet helemaal, maar als iemand het schaalmodelletje al klaar heeft komt het allemaal ineens al echt dichtbij.
De nieuwe C3 Aircross ziet eruit zoals we dat hadden gehoopt: het is gewoon een productierijpe versie van de C-Aircross Concept. Alles wat je op een moderne, compacte cross-over SUV verwacht zit er dan ook op. Kunststof spatbordranden, accenten in de flank die de indruk wekken elke klap van opzij te kunnen weerstaan, lekker praktisch hoog op de poten, kortom: stoer en stevig. Het miniatuurtje waarvan er vandaag foto’s in de media opdoken heeft al lekker veel uitstraling; dat belooft dus wat voor de échte C3 Aircross.
De C3 Aircross is ook meteen de volgende stap in het opnemen van Opel/Vauxhall in de PSA-familie: de C3 Aircross deelt z’n platform met de kort geleden geïntroduceerde Opel Crossland X, die de Meriva aflost in een zelfde soort poging om auto’s met hoge zit te voorzien van een hippe uitstraling. In de nabije toekomst zet Peugeot de 2008 op hetzelfde platform. Al met al hebben we dan alleen nog een foto van het speelgoedmodelletje, maar laten we er maar rekening mee houden dat de C3 Aircross wel serieus speelgoed wordt. Komende maandag 12 juni om 14:30 gaat het doek eraf en weten we het zeker… En dat modelletje? Ik heb al plek gemaakt in de vitrine.
Tekst: Penny Lane, foto’s: NN via Worldscoop.forumpro.fr, Citroën Communication
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005
- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Voor de liefhebber. Kijk eens op http://news.autoplus.fr/Citroen/C3-Aircross/Citroen-C3-Aircross-SUV-Photos-C5-Aircross-1517200.htm
Totaal aantal Berichten: 17398
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Een voorpagina-artikel is in voorbereiding, maar zullen we eerst een paar plaatjes doen? De Citroën C3 Aircross wordt leverbaar in wel 90 verschillende kleurencombinaties voor koetswerk, dak en accenten.
De acht carrosseriekleuren zijn Natural White, Ink Black, Misty Grey, Cosmic Silver, Passion Red, Breathing Blue, Sable en Spicy Orange. De drie dakkleuren zijn Ink Black, Natural White en Sable. De accentkleuren ten slotte zijn Orange, Silver en White.
Dat gaat er ongeveer zo uitzien:
foto’s: Citroën Communication
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Foto 3 en 5 die springen er wel uit, terug een open schuifdak, alleen spijtig automaat niet in de 130 pk motor.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 17398
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De Citroën C3 Aircross is voorzien van een indrukwekkende hoeveelheid assistentiesystemen. Hier enkele illustraties van de meest fotogenieke.
Snelheidslimietherkenning:
Park Assist:
Handenvrije toegang en start/keyless entry and start:
Grootlichtassistent:
Dode-hoekdetectie:
Achteruitrijcamera:
Grip control:
Head-up display:
Apple CarPlay:
foto’s: Citroën Communication
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17398
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
van de voorpagina
Daar is-ie: C3 Aircross
Het hing al langer in de lucht en vandaag is het dan zover: Citroën presenteert de opvolger van de C3 Picasso onder de naam C3 Aircross. Deze compacte SUV kent vele kleurencombinaties aan buiten- en binnenkant, zit vol assistentiesystemen en is ontsproten aan het ‘Citroën Advanced Comfort’-programma. Een kennismaking.
Assertief design
De nieuwe Citroën C3 Aircross is een compacte SUV die zich onderscheidt met zijn krachtige, originele en moderne uitstraling. Het onvergelijkbare carrosseriedesign beschikt over dezelfde stijlkenmerken als andere Citroën modellen van dit moment en tegelijkertijd over alle kenmerken van een robuuste SUV. Het model biedt ongeëvenaarde personalisatiemogelijkheden. Perfect bij zijn SUV-karakter passen de systemen Grip Control en Hill Descent Assist, waarmee deze auto ook buiten de gebaande paden uit de voeten kan.
De nieuwe compacte SUV Citroën C3 Aircross werd ontwikkeld door designteams onder leiding van Alexandre Malval, hoofdontwerper bij Citroën. De C3 Aircross onderscheidt zich met een uniek carrosseriedesign alsmede een moderne, onverzettelijke uitstraling. Zijn compacte en hoge carrosserie (4,15 m lang, 1,76 m breed en 1,64 m hoog) is goed geproportioneerd en benadrukt het vloeiende, dynamische lijnenspel van dit model. Citroëns compacte SUV springt in het oog op de weg. Het design van de nieuwe C3 Aircross is uniek in het segment door de gespierd ogende motorkap, die kort is en hoog is geplaatst. Dit zorgt voor een robuuste uitstraling, die echter niet agressief is dankzij de horizontale balans en elegante vormen. De C3 Aircross staat stevig op zijn grote wielen met een bodemspeling die circa 20 mm meer is dan bij de nieuwe C3, waarmee dit model zijn onderstel deelt. De spatbordverbreders en de beschermplaten aan de voor- en achterzijde dragen ook bij aan de dynamische, beschermende SUV-styling. Deze visuele features onderstrepen het avontuurlijke karakter van dit model.
Personalisering
Een andere opvallende feature van de nieuwe Citroën C3 Aircross is de wijze waarop het model kan worden afgestemd op de wensen van de klanten. Net als de nieuwe C3 hebben de Citroën-designers de nieuwe C3 Aircross een gedurfd en modern uiterlijk gegeven dat klanten grotendeels naar eigen inzichten kunnen vormgeven. Zo kan het dak in verschillende kleuren worden uitgevoerd en zijn er diverse Colour Packs voor de carrosserie verkrijgbaar. Om de opvallende styling van deze compacte SUV te benadrukken, zijn tal van zaken voorzien van kleurrijke details, zoals de dakreling, de achterlichten, de buitenspiegelkappen, de omlijstingen van de koplampen en naafkappen van de wielen.
Ook het interieur kan grotendeels naar wens worden samengesteld, met keuze uit 5 ambiance. Voor het interieurdesign van de C3 Aircross dienden bijvoorbeeld de mode- en interieurwereld als inspiratiebron. De nadruk ligt op strakke lijnen, een design dat bescherming uitstraalt, een perfecte afwerking en het gebruik van verschillende texturen op het dashboard. De verschillende kleuren en materialen zijn perfect op elkaar afgestemd. De vormgeving van de portierpanelen, de in een contrasterende kleur uitgevoerde details op het stuurwiel, de ventilatieroosters alsmede de stoelbekleding zorgen voor een harmonieuze, lounge-achtige sfeer. Afhankelijk van de gekozen kleur oogt het interieur ingetogen, warm, dynamisch of chic.
Motoren
De C3 Aircross wordt geleverd met PureTech 3-cilindermotoren die over de nieuwste technologie beschikken voor een goede respons alsmede een laag brandstofverbruik en een lage uitstoot (de PureTech-motor won de ‘International Engine of the Year’in 2015 en 2016.) De BlueHDi-motoren zorgen dus niet alleen voor rijplezier, ze zijn ook erg milieuvriendelijk.
De krachtigste benzine-uitvoering van de nieuwe compacte SUV Citroën C3 Aircross beschikt over de PureTech 130 motor in combinatie met een handgeschakelde zesversnellingsbak. De PureTech 110 motor is verkrijgbaar met handgeschakelde versnellingsbak (PureTech 110) alsmede de automatische transmissie EAT6 voor maximaal rijplezier en comfort (PureTech 110 EAT6). Het instapmodel wordt aangedreven door een PureTech-motor in combinatie met een handgeschakelde vijfversnellingsbak (PureTech 82). De BlueHDi120 is gecombineerd met een handgeschakelde zesversnellingsbak en de BlueHDi 100 met vijfversnellingsbak.
Naast deze zes motoren, die zijn bestemd voor de Europese markt, zijn er ook twee motoren voor andere exportmarkten: de benzinemotor PureTech 110 EAT6 en de dieselmotor HDi 90.
Binnenruimte
Bij de nieuwe C3 Aircross is alles gericht op rijcomfort, waarbij de ruimte-indruk en het gevoel van welzijn een belangrijke rol spelen. Hier wordt onder meer voor gezorgd door het horizontale design van het dashboard, waardoor het minder ruimte inneemt, en de uitnodigende en comfortabele stoelen. Het interieur van de nieuwe compacte SUV Citroën C3 Aircross is ruim en flexibel in te delen, het ruimteaanbod wordt door geen enkel model in dit segment overtroffen. Dankzij het Citroën Advanced Comfort® programma legt de C3 Aircross de lat hoger met zijn design, wat voor een buitengewone interieurruimte, een flexibel in te delen interieur en een grote bagageruimte zorgt.
De C3 Aircross beschikt over het meest geavanceerde interieurdesign in zijn segment, met een in de verhouding 60/40 neer te klappen achterbank en zittingen die in twee afzonderlijke delen zijn te verschuiven over een afstand van 150 mm. Dit gaat heel eenvoudig. De bijzonder flexibele stoel van de voorpassagiers kan worden neergeklapt om ruimte vrij te maken voor lange voorwerpen. In een handomdraai kan de maximale lengte van de laadruimte worden vergroot naar 2,40 m.
De C3 Aircross beschikt over de grootste bagageruimte in zijn segment, die eenvoudig toegankelijk is via een brede achterruit, een grote inlaadopening en een lage tildrempel. De standaard bagageruimte van 410 liter kan worden vergroot naar 520 liter als de achterbank verschoven wordt (in de voorste stand van de bank). De totale bagageruimte bedraagt met de achterbank neergeklapt maar liefst 1.289 liter. Voor dagelijks gebruiksgemak is ook gezorgd: de C3 Aircross is voorzien van een verwijderbare hoedenplank die in verticale positie kan worden opgeslagen achter de achterbank voor het vervoer van hoge voorwerpen. Ook handig is de verstelbare laadvloer met twee hoogten, die voor een vlakke laadvloer zorgt als de achterbank wordt omgeklapt.
Een zee van licht
Bij de C3 Aircross is alles in het werk gesteld om het interieur zo licht en uitnodigend mogelijk te maken. Het grote glasoppervlak zorgt voor 360 graden zicht en veel licht in het interieur. Het gevoel van luxe wordt verder verhoogd door de achterste zijruiten met hun ‘Venetian blind’-afwerking, die voor bijzondere licht- en schaduweffecten zorgt. De C3 Aircross biedt inzittenden ook goed zicht op de naar boven met zijn glazen panoramadak, dat ook kan worden geopend. Dit systeem is uniek in het B SUV-segment en beschikt over een sequentiële elektrische bediening. Het grote dak (het glasoppervlak heeft in het interieur een lengte van bijna 1 meter) is voorzien van een zonnescherm en een LED-ambiance verlichting. De hoeveelheid zonlicht die in het interieur valt, kan ook worden bijgesteld met de zonneschermen in op de tweede zitrij. Open of gesloten, het dak zorgt in de C3 Aircross voor een buitengewoon gevoel van vrijheid.
Slimme opbergruimtes
Een andere belangrijke factor met betrekking tot rijcomfort is de opbergruimte. De functionele C3 Aircross beschikt over veel praktische opbergvakken. Zo is er in de middenconsole ruimte voor een smartphone om draadloos op te laden. Het verlichte en gekoelde dashboardkastje is ruim genoeg voor een 1,5-liter fles, net als de portiervakken in de voorportieren. Aan de kant van de voorpassagier is een ruimte waar kleine voorwerpen in bewaard kunnen worden, zoals sleutels, pennen en muntjes. De middenarmsteun achterin is voorzien van bekerhouders en een skiluik voor het transport van lange voorwerpen.
Advanced Comfort
Geheel in lijn met het DNA van het merk en het Citroën Advanced Comfort® programma profiteert de nieuwe C3 Aircross van alle knowhow van Citroën. Het doel was bij de ontwikkeling om alle storende zaken buiten het interieur te houden en zo een soort cocon met maximaal rijcomfort te creëren. Enkele voorbeelden van het topcomfortniveau in de C3 Aircross:
- comfortabele stoelen, met brede zittingen;
- comfortabel onderstel, met de klassieke Citroën instellingen voor alle rijomstandigheden;
- geluidscomfort, met een uitstekende geluidsisolatie.
bronnen: persberichten Citroën Nederland en Citroën Belux
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!