PM gestuurd Vinnie
De BX zit niet stil. Hij moest 1500 km van huis als trouwauto dienen. 3 dagen vóór die reis heeft hij door een forumlid een nieuwe bronzen ruit gekregen. De 3500 km die hij daarna in een week heeft gereden gingen vrijwel probleemloos met alleen een af en toe haperende schuifdakschakelaar en een abs wat 2 dagen niet heeft gewerkt maar daarna weer tot leven kwam zonder er iets aan te doen. Op de autobahn even 220 op de teller gehaald maar ook verder hoge kruissnelheden aangehouden. Gisteren nieuwe retourslangetjes van de veerpoten en handremkabels gemonteerd en sinds vandaag ook weer een jaar apk erbij.
Enneh… eigen bruiloft of voor iemand anders?
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Fijn hè, zo’n nieuwe ruit?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Heb jij hem erin gezet Timo?
Ik heb het recent maar laten doen, ten eerste moet je dat eigenlijk met z’n tweeën doen en ten tweede vond ik het een beetje te link voor een eerste klus.
Advies van de monteur was om de rubberrand er vóór de montage al omheen te doen. Anders krijg je de ruit minder makkelijk gecentreerd en het rubber er waarschijnlijk niet overal netjes omheen.
Jammer is dat je dan achteraf niet kan volsmeren met antiroestmiddel.
Hij had trouwens ruim een patroon nodig voor de voorruit… of was de ene patroon van John voldoende?
Eigen bruiloft
Er was uiteindelijk denk ik maar een halve kitworst gebruikt. Het is gedaan door een professionele autoruitenzetter, weet niet of ik de naam hier moet noemen.
Felice schreef:Eigen bruiloft
Gefeliciteerd hè!
Maar mooi helder zo’n nieuwe ruit toch?
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
H@ns schreef:Heb jij hem erin gezet Timo?
Ooh nee! Maar mijn BX ruit is bij dezelfde forummer vervangen. En ik weet nog dat ik daar weg reed en mij net een vitrinekast voelde, wat zie je opeens veel met zo’n nieuwe ruit!
En gefeliciteerd ‘Felice’!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Gefeliciteerd!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Dank jullie wel heren!
De motor schokt lichtjes bij het rijden op constante snelheid en bij vaart minderen terwijl het gaspedaal nog iets wordt ingedrukt. Stationair loopt hij mooi constant en optrekken gaat ook vloeiend. Iemand een idee?
Zelfde euvel bij warme of koude motor op constante snelheid?
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Alleen bij warme motor, na circa 5 of 10 minuten rijden.
Klopt niet wat ik zei. Het is ook bij koude motor…
Had mijn BX GTi ook, nooit achter gekomen wat het was.. Schijtirritant! succes!