Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Moest je die boutjes niet ook nog borgen met ijzerdraad?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Top voor het meedenken!
Idd, staat ook in mijn boek, heb er messingdraad voor gekocht bij een knutselwinkel.
Ik heb ook maar weer je site eens opgezocht. Kan toch handig zijn om allerlei plaatjes te hebben van hoe dingen in elkaar zitten.
Al het goede duurt (heel) lang…..
Ik had al gezegd:
daarom ook zijn de boutjes voorzien van doorboringen in de kop om ze te borgen met een ijzerdraad, want op rubber kun je niet aantrekken.
En ik kan je afraden dat met messing te doen, messing “kruipt” dat blijft niet vast. Ijzerdraad of staaldraad, en als je dan echt wilt “uitgegloeide”.
To err is human, not to err is divine.
Nou, deksel met oliepomp etc. zit op zijn plek. Achter pompasje toch nog stukkie rubber gezet na alle dieptes te hebben opgemeten.
Alles loopt soepel, mooi.
Wat is nu het beleid tav de naar carterbak doorstekende overtollige pakking? Vlak afsnijden? laten zitten?
Als dank nog paar foto’s
Al het goede duurt (heel) lang…..
In principe kan een pakking die 1-2 mm uitsteekt geen kwaad ( maar je mag hem weg wegsnijden, ik doe dat meestal niet want bij het snijden trek je altijd een beetje aan de pakking en als die dan iets verschuift is de dichting weg…) ... tenzij die een ander pasvlak in de weg zit.
Bijvoorbeeld: De pakking van het achterdeksel is altijd te lang, die moet je afsnijden anders past de pakking van het carter niet.
To err is human, not to err is divine.
Ik kan nu de olie temp zender en de olie druk zender plaatsen.
Maar die haal ik uit een bakje waar ze de afgelopen 20 jaar in gelegen hebben (olie hangt er nog aan…)
Kan ik de druk zender offline nog testen op functionaliteit?
De temperatuur zender lukt nog wel in een bakje heet water…..
Al het goede duurt (heel) lang…..
Druk sensor moet bij tussen 0.25 en 0.5 bar “open” gaan.
Temp schakelaar: Die moet sluiten bij 102-104,5 graden en weer sluiten tussen 91,5 en 95 graden. Zeg maar sluit bij 103 graden en opent weer bij 94.
To err is human, not to err is divine.
“open” gaan? niet een bepaalde weerstand hebben? Een weerstand die wijzigt door variërende druk?
en zou ik dit met perslucht kunnen doen? gewoon halve bar lucht erop?
Al het goede duurt (heel) lang…..
De oliesensor is een schakelaar die het rode olielampje aan laat gaan dat in het dashboard zit. Daar zit een gaatje in.
De exacte gegevens: Opent bij 0.8 bar, sluit weer bij 0.475 en .675 bar. De olie-temperatuur sensor moet je inderdaad met een ohm meter meten. Heb daar geen gegevens van bij de hand: de water temperatuur sensor meet je bij 80 graden 255 +/- 26 ohm en bij 100 graden 135 +/- 11 ohm.
To err is human, not to err is divine.
Tikkie provisorisch maar standaard gesloten (lage weerstand), ruim onder de 1 bar opent hij, dus weerstand oneindig, dus dashboardlamp gaat uit. Deze werkt dus, top.
Typisch verder dat idd koelwatersensoren keurig in boek beschreven zijn met schakelwaardes en temperaturen en dat voor olietemp. daar niets vermeld is.
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Inderdaad niets over te vinden. Maar zolang de weerstand niet nul of oneindig is zal het wel kloppen. Ik gok op ongeveer dezelfde waarde als een koelwatertemperatuursensor.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
lijkt me prima.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Helaas heb ik het verloopje van de sensor aan de voorzijde van de linker cilinderkop kapot gedraaid.
Iemand idee of dit een universeelstuk is? Maw zou ik hier een standaard (messing?) verloop voor kunnen vinden in de wereld van waterleidingen, gasleidingen en/of luchtleidingen?
Al het goede duurt (heel) lang…..