Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leuk om zo een stukje geschiedenis van de DS te leren!
En dat allemaal door het Citroën-forum. Daar is mijn topic gelezen door Jo, die vervolgens op zoek is gegaan naar mijn contactgegevens om het verhaal te kunnen vertellen.
Na wat voorbereidend slijptolwerk afgelopen winter:
Vandaag verder gegaan met wat montagewerk:
De oplettende kijker zal het ontgetwijfeld opgevallen zijn dat ik gekozen heb om de schelp en de rubberhouder te lijmen. Ik heb daarvoor Sikaflex 252 constructielijm gebruikt. Ik ben benieuwd hoe het zich allemaal houdt. Laat voorlopig de ljjmklemmen er maar even een paar dagen opzitten. Wordt vervolgd.
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Zo te zien heb je het profiel aan de achterkant van de koffer niet mee gebogen met de ronding van het achterpaneel.
Als dat zo is, heb je straks een probleem: de koffer kan dan niet diep genoeg dicht…
Gisteren zag ik nog een DS die in het verleden zo is gerepareerd. Kofferklep ligt te hoog en de aansluiting op de achterschermen is lelijk.
Hopelijk zie ik het verkeerd….
Laten we het hopen. Ik heb het profiel eerst in het midden vastgezet. Vervolgens naar rechts gegaan het profiel zo voor als kon naar voren geduwd en hetzelfde vervolgens aan de linkerkant te doen.Vooral links zat er veel ruimte, die ik overigens wel weggeduwd kreeg. Naderhand een paar maal gechecked of alles op z’n plek bleef zitten. Ik heb niets aan het (rechte) profiel zelf gedaan om het meer passend te maken.
Wat denk je? Zal dit voldoende zijn? Of loop ik het risico op een slecht sluitende kofferklep met de beschreven werkwijze?
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
In het midden vastzetten, en dan veel druk erop zodat de zijkanten goed aansluiten op de achterwand van de koffer. Precies zoals je beschrijft. Ik heb het gelast. Herinner me dat er veel kracht nodig was om het goed aansluitend te krijgen.
Ik heb het profiel zelf ook niet krom gebogen, was bang dat het zou knikken.
Als het nieuwe profiel net zo zit als het oude komt het wel goed
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het knikken voorkom je door het deel warm te stoken met de autogeenset.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Omdat ik er niet aan toekom om de auto weer op de weg te zetten, heb ik besloten de auto te verkopen.
Zie onderstaande advertentie op het forum: