220 km gereden vandaag op en neer naar Huub in ‘t Zand.
Loopt heerlijk. Verbruik 1:7 is ook erg netjes.
En blijft nog steeds mooi stationair lopen, want dat bleef een terugkerend probleem.
Miiscchien kwam de verstopte stationair sproeiers wel door het roest.
Klinkt onlogisch, maar ik heb de volgende redenering: Op de remlucht sproeiers zag ik steeds wat gruis liggen ( achteraf dus roest). Via de remlucht sproeier komt dat gruis in de benzine na de hoofdsproeir. De stat sproeier haalt daar ook zijn benzine vandaan bij deze carb ( donor carb helemaal gedemonteerd en net dun ijzerdraadje gesondeerd om te zien hoe alle kanalen lopen)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wow, 1:7 is dan toch de reden dat dit motortype het moeilijk Had in de jaren 70. Maar goed, een gewone gs rijdt ook 1:10 bij een beetje doorrijden en de vloeistof koppeling kost natuurlijk ook energie.
Met de carburateur begin je een beetje op een auto-detective te lijken . Maar natuurlijk wel geweldig dat het nu allemaal goed functioneert.
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat 1 op 7 in die tijd vrij normaal was, zeker voor auto’s die wat meer power hadden dan de standaard auto’s.
Met DS injectie of een SM hoef je niet heel gek te doen om zo’n verbruik te hebben.
Goed deze GS is natuurlijk wel wat lichter, dus ja echt een toekomst had het niet is uiteindelijk gebleken
FFffff een quiz voor de rotatiemotor kenners:
http://autovisie.nl/2017/06/nieuws/autovisie-kennisquiz-ken-jij-deze-autos-met-rotatiemotor/
Ik had 12 goed uit 14. Wie gaat daar overheen ??
Bij 1 van de auto’s zit een hint in de remklauw
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Allemaal goed
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wist niet dat er zoveel wankel auto’s bestaan!!
Maar 9/14 goed. Maar ja waren maar heel weinig vragen over de GS birotor.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
13 uit 14. Leuk hoor, dat Soda in het rijtje hoort.
Op advies van Wils Nieuwhof de pomp voor de naverbranding afgekoppeld.
Dit bevalt mij niet. De auto stinkt enorm en dat is vervelend bij rustig rijden met raam open.
Dus een aanpassing gemaakt:
De uitgang van de luchtpomp voor de naverbranding op een 3 weg elektrische kraan gezet. Ik kan nu kiezen of er naverbranding is ( bij rustrig rijden) of de naverbranding uit zetten als ik hard ga rijden. Want dan moet ik op passen voor te veel hitte.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Mooie fix Egbert!
Wils Nieuwhof, een DS liefhebber van het eerste uur!
Als ik me niet vergis heeft mijn broer nog een keer een DS van hem gekocht…
Zit hij ook op het forum?
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Misschien kun je een schakelaar bij het gaspedaal zetten, zodat hij zelf schakelt tussen wel en niet naverbranden?
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Leuk idee: plank gas -> naverbranden uit
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
En…..verkocht
http://www.classiccarsforsale.co.uk/citroen/gs/202243
Project ?
https://www.carandclassic.co.uk/car/C859292
Prijs nog steeds aan de hoge kant ?
https://www.carandclassic.co.uk/car/C596810
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Kan ook zijn dat ze helemaal niet verkocht zijn hoor.
Prijzen opdrijven.
Standaard handelaars(neuzen)trucje.
Kan het ook omdraaien, jaar in en jaar uit producten aanbieden bijv: tegelijk stuk of 4 verschillende birotors voor 5000,- pstk
en die worden steeds maar niet verkocht.
Bied jouw als handelaar de mogelijkheid om goedkoop in te kopen als er een keertje echt iemand van zo’n model af moet.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik denk ook dat het één groot handelarencomplot is
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Carter ventilatie veranderd: Origineel kwam deze na het luchtfilter bij de inlaat lucht. Zo kwamen er roestdeeltjes uit de carter ventilatie in de inlaat lucht en zelfs in de stationair sproeiers.
Een extra pijpje op het luchtfilter gelast en nu voor het luchtfilter. Zo wordt eventueel roest door het filter af gevangen.
Sinds het goed ontroesten van de carter ventilatie geen stationair loop problemen meer gehad!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper