chantilly!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Klopt, Chantilly inderdaad.
En ja, op die kasseien is een eendje een stuk comfortabeler dan een Saxo.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Vandaag was het tijd voor de jaarlijkse wasbeurt. Een jaar vliegen van de voorkant verwijderd
Verder het bestuurdersportier beter afgesteld dat sloot niet naar behoren.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
met Hemelvaart het rooie gevaarte nog even uitgelaten.
Een ritje van 4000km door B, F, I, CH en D.
Geen centje pijn, wat een fijn karretje!
DSC_2063 by azu250, on Flickr
image1 by azu250, on Flickr
DSC_2486 by azu250, on Flickr
DSC_2530 by azu250, on Flickr
DSC_2581 by azu250, on Flickr
image4 by azu250, on Flickr
DSC_2817 by azu250, on Flickr
DSC_2829 by azu250, on Flickr
DSC_2881 by azu250, on Flickr
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009
- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Fantastisch , ik wou dat ik mijn hond zo uit kon laten
Moet een mooie rit zijn geweest
Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….
Dat moet wel een prachtige rit zijn geweest! Wát een foto’s!!
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Zeker een heerlijk ritje!
Volgende maand mag ie 5000km wegtikken richting Portugal.
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009
- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Vast een goede reis, veel plezier en vergeet je fototoestel niet
Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….
Mooi mooi mooi! Maarruh…Hemelvaart… dat is bij mij 1 dag vrij (helaas m’n roostervrije dag). NU zul jij er wel de vrijdag bij gepakt hebben, maar dan kom ik incl weekend op 4 dagen uit. Heb je dat tripje van 4.000 km in die 4 dagen gestouwd?!? 1.000 km per dag kan dan nooit geheel snelweg-luw zijn of wel?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Klopt, was 10 dagen….
Voor het eerst eigenlijk/eindelijk een kleine malheur aan het rode monster.
Tijdens bovenstaande rit met Hemelvaart had ik mijn tank een keer zo zo leeg gereden dat deze kennelijk vacuum is gezogen. Nadat ik hierna weer getankt had bleef mijn benzinemeter bij vol voortdurend slechts op 3/4 staan. Zodoende vandaag de tank er eens onder uitgesloopt. En waar ik al bang voor was was juist, de vlotter was zo krom als een hoepel. Een nieuwe tankvlotter had ik vorig weekend al gescoord bij Burton tijdens de 24h 2cv race op Spa dus deze vandaag maar eens gemonteerd.
DSCN8162 by azu250, on Flickr
DSCN8158 by azu250, on Flickr
DSCN8159 by azu250, on Flickr
DSCN8161 by azu250, on Flickr
Is dat ding zo krom geworden van het ‘vacuum’ tgv leeg rijden? De tank laat toch lucht binnen tijdens het eruit gaan van benzine? Gek dat die aanzuigbuis zo krom is!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ja ik kan eigenlijk geen andere oorzaak verzinnen… Tankdop toen ook losgemaakt en stond ook onder druk, gaatje denk ik verstopt.
In dat laatste geval denk ik dat dat de oorzaak was van je problemen in Zuid-Frankrijk. En omdat je je tankdop opende tbv bijtanken was het probleem vermoedelijk al opgelost. Met een volle(re) tank profiteer je nog extra van de zwaartekracht. Hoe dan ook: zo is de boel weer fris. Ik vod het bij m’n Mehari erg prettig om de gehele keten van verdroogde rubbers van tankvulopening tot ssnaluiting op de carburateur vernieuwd of schoongemaakt te hebben.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Fijn dat het probleem ook weer opgelost is.
Bij mijn eendje heb ik vorig jaar ook zo’n scheve vlotter vervangen, geen idee waar daar de oorzaak van was.
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste
Misschien zodanig vacuum getrokken dat de bodem hol wordt en tegen de aanzuigbuis drukt?