31 van de 54
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
Xantia’s in Noorwegen. Exit.
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 21 april 2017 09:09 PM
  [ # 451 ]

Spijkerbanden vervangen voor michelin winterbanden zonder spijkers. Omdat spijkerbanden het weekeinde na Pasen niet meer mogen en omdat ik die toch heb liggen. Nog niet echt zomer hier.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 mei 2017 04:07 PM
  [ # 452 ]

Nu de 2CV en HY weer naar buiten zijn gaat de Xantia naar binnen. Klepspeling maar eens meten. Met een verbruik van 1 op 12 ben ik niet blij.
Bovendien lekt hij sinds een paar dagen diesel. Onder de auto rechts voor het achterwiel. Ik zie daar 2 slangen naar de tank?? gaan. Moet er nog even goed naar kijken. Heb natuurlijk net mn tank nog bijna vol met diesel. Staat daar druk op de dieselslangen of is dat alleen na de dieselpomp?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 mei 2017 04:07 PM
  [ # 453 ]

.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 06 mei 2017 04:56 PM
  [ # 454 ]

Daar staat geen, of zo goed als geen, druk op. De pomp maakt druk en die zit aan de motor vast.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 mei 2017 05:15 PM
  [ # 455 ]

Ok vermoedde ik al. Maar goed om te weten. Ik zal de Xantia zo schuin mogelijk opkrikken op lekkahe te voorkomen. Denk dat er nog zon 40 liter in zit. Ik heb wel zon slangentang maar weet niet of ik daar ruimte voor heb.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 10 mei 2017 09:50 AM
  [ # 456 ]

De diesellekkage gevonden en verholpen. Het bleek een scheurtje in een slang te zijn. Na het demonteren van een plastic afdekkapje was het direct zichtbaar. afijn slang 2 cm ingekort en een nieuwe slangenklem en de boel is weer dicht.
De slang komt van de tank er het is even een dieselgeknoei omdat de diesel eruit stroomt.
Met een klemtang de slang weliswaar zo goed als mogelijk afgeknepen maar omdat het een oude slang is durfde ik er niet al te veel kracht op te zetten.

ik heb inmiddels weer een ander probleempje, bij helemaal uitsturen piept de v-snaar. Ik heb hem bij het vervangen op de juiste spanning gezet. Is dit een teken dat de HD pomp te zwaar loopt als ie hard moet werken?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 12 juni 2017 03:01 PM
  [ # 457 ]

Ik heb mezelf op een bijna nieuwe Xantia getrakteerd. Dieselen bevalt me eigenlijk helemaal niet, ik ben toch echt een petrol-head.

Ik heb vandaag een zilvergrijze Xantia break uit 1999 gekocht, een 1,8 exclusive met leer met slechts 98000 km op de teller.
enige probleem is een lekke hydroliekleiding, ja die beruchte. Moet ik mn maat weer eens lief aankijken of ie er nog een voor me kan maken.

Hij staat natuurlijk helemaal in zuid-Noorwegen en omdat ik geen zin heb om nogmaals een tocht te maken waarbij ik 10 liter LHM moet bijvullen(of erger) laat ik hem lekker thuisbezorgen.
Als het goed is wordt ie woensdag opgehaald en heb ik hem vrijdag hier.
moet nog wel APK.


De diesel gaat de verkoop in.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 13 juni 2017 02:18 PM
  [ # 458 ]

nog een beetje meer info. Het is een 1,8 16v Exclusive maar bumpers en sierstrips zijn zwart. Vindt ik overigens helemaal ok.
De buitenspiegels zijn wel in kleur gespoten. Leren interieur met hout en airco. Verder stuurbediening radio, motorverwarming , stoelverwarming en koplampsproeiers.

Er zit een trekhaak onder ,en zomer (Michelin) en winterbanden zitten erbij.

Nieuwe bollen en de registereriem is bij 60.000 km vervangen 5 jaar geleden.
Nieuwe voorremmen, nieuwe uitlaast met nieuwe kat. en de airco is schoongemaakt en gevuld.

km stand is 98000 km aantoonbaar en altijd bij de Citroendealer in onderhoud geweest.

Ik heb er 1000 euro voor betaald. Daarvan is 300 euro statiegeld. De jaarlijkse wegenbelasting a 300 euro is ook betaald,die gaat van maart tot maart. Dus eigenlijk heb ik maar 400 euro betaald voor de auto.  Komt nog wel transport en APK bij.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 13 juni 2017 06:15 PM
  [ # 459 ]

Ziet er goed uit, al hangt ie wat lullig op z’n kont.
Komt vast helemaal goed, jou kennende.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 13 juni 2017 06:23 PM
  [ # 460 ]

1.8 Exclusive? huh Wat is dat dan voor uitvoering? Gewoon “onze” Exclusive, maar dan zonder bumpers en dergelijke in carrosseriekleur en met het gebruikelijke pakket voor Scandinavië? Heeft deze 1.8 dan ook Hydractive?

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 13 juni 2017 07:02 PM
  [ # 461 ]

Ik had bijna een identieke break in dezelfde kleur gekocht, ook met leer ,een 2.0i 16v met automaat. Die heeft bumpers en strips in kleur maar is weer geen Exclusive. Beide hebben geen hydractief. (Gelukkig)
Die heeft 114.000 gelopen maar daar bleek 4000 euro heffing op te zitten.
Schiet mij maar lek met die typeaanduiding.
Toen dook deze op en daar hoefde ik niet lang over na
te denken. Break Type 2 met leer en weinig km stond al een poos op mn verlanglijstje.
Ik prefereer rood of blauw maar zilvergrijs is ook mooi al is het een beetje neutraal. Maar ik heb al 2 erg opvallende autos en een rode Forester(voor de winter). En ook heb net 10 jaar een blauwe DS gehad. Dus het is weer eens wat anders.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 13 juni 2017 07:10 PM
  [ # 462 ]
Gert-Jan Brink schreef:

Beide hebben geen hydractief. (Gelukkig)

Hydractief is iets stugger toch? Ik heb helaas nog nooit in een Xantia met hydractief gereden (behalve mijn Activa, maar das weer een heel ander verhaal), en de laatste keer in eentje die geen hydractief had is ook al eventjes geleden…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 13 juni 2017 07:26 PM
  [ # 463 ]

De 1.8 Exclusive is nooit in NL geleverd ...


Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 13 juni 2017 08:17 PM
  [ # 464 ]

Vandaar mijn verbijstering en nieuwsgierigheid Wink

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 14 juni 2017 07:02 AM
  [ # 465 ]

Ik heb ook nooit in een Hydractiv gereden maar een knopje om hem stugger te maken? Das nou net wat ik niet wil. Ik rijdt Xantia voor het comfort. Dus Hydractiv is voor mij alleen maar overbodige onderdelen en moeilijker te krijgen onderdelen.

Vraag me ook af in welke landen de 1.8 Exclusive nog meer is geleverd.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
31 van de 54
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook