Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
heel simpel uit een spuitflesje of een spuitbus gaslek zoeker in geen geval remmen reiniger
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gaslekzoeker spuiten op een carburateur met valse lucht? Ik wens je veel succes.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ik wil dit morgen ff onderzoeken maar komen we nog tot een juiste manier van hoe dit te onderzoeken die door een ieder kan worden beaamt ...
Mocht er inderdaad valse lucht op die manier worden aangezogen wat is dan de eventuele oplossingen om dit ongedaan te maken ?
Thx
Meestal is de voet van de carburateur niet vlak meer, nieuwe pakking kopen en voet van de carb vlakschuren op een vlakke (glas-)plaat met schuurpapier.
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
JanSr schreef:Gaslekzoeker spuiten op een carburateur met valse lucht? Ik wens je veel succes.
Dat heeft toch hetzelfde effect als remmenreiniger? Even tijdelijk de boel beter afichten. Of zie ik het verkeerd?
Totaal aantal Berichten: 2133
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Nee,het idee is dat de remmenreiniger door de kier opgezogen wordt en doordat het heel makkelijk brandt de motor in toeren zal laten toenemen.
Ik gebruik kruipolie daarvoor.
Is wat minder brandbaar niet schadelijk.
Het gaat erom dat je eventuele kieren tijdelijk dicht of nauwer maakt met vloeistof zodat er minder valse lucht binnenkomt. Flink inspuiten .
Met water werkt het in principe ook, maar ik hoef dat niet in m’n motor…
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
OK, sommigen denken dat het idee is het luchtlek tijdelijk te dichten met één of andere vloeistof en zo de oorsronkelijke mengselverhouding weer te herstellen.
Anderen lijken de mening toegedaan dat het een goed brandbare vloeistof moet zijn, zodat hierdoor de motor sneller gaat lopen.
Zelf ben ik van de tweede categorie, want ik gebruik meestal remmenreiniger maar als die op is, is gas ook goed (bijv. van het butagasbrandertje, van de grote acetyleentoorts en zelfs met LPG als ik even niks anders heb). Maar ik sluit niet uit dat ‘afdichten’ met water ook kan werken. En dat is (mits in kleine hoeveelheden c.q. dampvorm) beslist niet schadelijk voor je motor, kan zelfs heel gunstig zijn.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
nltecoko schreef:En dat is (mits in kleine hoeveelheden c.q. dampvorm) beslist niet schadelijk voor je motor, kan zelfs heel gunstig zijn.
Je doelt op het idee van Doyer?
http://www.digibron.nl/search/detail/012e912dfb792d2a05272544/over-een-spons-en-een-plantenspuit
Is toch nooit van de grond gekomen…
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
http://www.amt.nl/techniek/nieuws/2016/9/meer-vermogen-met-waterinjectie-van-bosch-10151031
Het idee bestaat al heel lang.
En toen ik op mijn brommertje naar school reed deed dat ding het veel beter bij koud, zeer mistig weer. Je reed dan door een mega-plantenspuit.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Net eerst met waternevel aan de slag gegaan en daarna met remreiniger , beide geen invloed op het toerental .
Verder nog naar de verdeelkap gekeken zag er goed uit , klacht blijft dus nog het zelfde bij lager toerental op benzine neiging tot of helemaal afslaan , op gas in orde .
Trouwens , als ik de stelschroef op de carburateur verder wat verder uitdraai , gebeurt er niets met het toerental , als ik het schroefje indraai gaat het toerental naar beneden , hoort het toerental bij het uitdraaien niet hoger te worden ?
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Heb je de procedure voor het afstellen volgens het WPH stap voor stap gevolgd?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Hoe is de staat van de slangen van de carterventilatie? Die zijn vaak erg belabberd en dus een mogelijke oorzaak voor valse lucht.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
- Heb je de procedure voor het afstellen volgens het WPH stap voor stap gevolgd
Nee heb geen handboek en heb er te weinig kaas van gegeten om te veel er zelf aan te sleutelen , heb ook geen speciaal controle gereedschap om zaken af te stellen .
Ik kijk het nog even aan , hij loopt op gas wel goed kan dus wel rijden , zal binnenkort DS-TT even benaderen voor hulp , goed ervaring mee .