32 van de 54
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
   
Xantia’s in Noorwegen. Exit.
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1788
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 14 juni 2017 09:15 AM
  [ # 466 ]

Zo’n beetje overal ....
Leuke uitvoering hoor !
Veel plezier ermee Smile


Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 16 juni 2017 08:59 AM
  [ # 467 ]

eergisteren nog even de trekhaak onder de bruine geschroefd.


En gisterenavond aangekomen op een vrachtwagen na een reis van een dikke 600 km.

en gelijk mn werkplaatrs in ivm verlopen APK en LHM lekkage.

De auto is netjes, strak en deukvrij. Heuliezhoeken zijn strak.Leer is netjes al moet de auto nodig een wasbeurt hebben en eens flink uitgemest worden.
Even een rondje om de auto gemaakt en een aantal dingen gevonden die moeten gebeuren:

Motorkap-openingshendel is weg, moet de motorkap openen met een ijzerdraadje wat uit de kap steekt??

Zoals ik wist lekt er dus LHM voor het linkervoorwiel. Zag net een advertentie voor een dergelijke servo-leiding op internet voor 90 euro. Hopen dat ie er nog is.Anders maken we hem zelf.

2 bolletjes van de achterlichten vervangen. 2 achterlichten hebben een barst. Ik heb wel reserve.
slot achterklep werkt niet en ook de achterruiterwisser niet. Zekering?

knopjes afstandbediening kapot, kan ik repareren

de linkerhelft van de dashboardverlichting werkt niet. Lampjes vervangen geen probleem maar misschien ook slechts een zekering?

Radio ligt los in de cabine.

Geen wieldoppen maar die zijn wel te vinden.
Geen winterbanden maar 2 sets zomerbanden , 1 extra op LM maar die zijn me veel te klein.
De Xantia staat op goede Michelins energy.

klein beetje roest in linker achterschermrand maar mag geen naam hebben.
Strips op de bumpers zijn gaar, wist ik. Is er iemand die die nieuw kan leveren?


Wilde ik de antenne wat rechterop zetten heb ik hem met voetje en al ineens in mn handen… nou ja fixen we wel weer.


Zal het gevaarte vandaag nog eens aan een nader onderzoek onderwerpen.

 

 

 

 

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 16 juni 2017 03:17 PM
  [ # 468 ]

1 zekering en 1 kapot achterlichtbolletje vervangen, de rest wil niet helemaal door een draadbreuk achterkep.
Brandt aan de rechterkant als de klep dicht is maar gaat uit als ik de klep open. Afijn, bekend Xantia-kwaaltje.

dashboard verlichting is slechts een aantal lampjes, vandaag maar even nieuwe gehaald.
het is plaatselijk een beetje donker:

Achterkentekenplaathouder is in de kleur en dat vindt ik bij deze niet misstaan.

mooi leer:

errug lelijke bumperstrips. ik moest toch LHM en lampjes halen dus maar eens een spuitbus chroomverf gekocht. Eens kijken hoe dat wordt.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 17 juni 2017 10:04 AM
  [ # 469 ]

Is bij het linkervoorwiel niet gewoon de veerpootretour lek? Als je stuurbekrachtigingsleiding (die bedoel je denk ik met servo leiding?) lek is dan lekt het namelijk héél hard.

Verder succes met opknappen!

Overigens heeft een T2 dat vlak tussen de achterlichten altijd meegespoten in kleur van de auto.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 17 juni 2017 10:41 AM
  [ # 470 ]

Nee is echt de stuurbekrachtigingsleiding. Gisteren gedemonteerd.
Dat is ook de reden dat ik hem niet zelf heb opgehaald.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 juni 2017 08:41 AM
  [ # 471 ]

Gisteren dashboard gedemonteerd en das best een puist meer werk als bij een type 1b,zeker na mijn modifikatie bovenste stuurkolom-kap.
Ik zit erover te denken om de houtstrip doormidden te zagen zodat ik een volgende keer in ieder geval de radio niet hoef te demonteren. Nu niet zon probleem om dat er toch geen radio in zit en ik de verwarmingspaneel lampjes ook moet vervangen.

Blijkt dat er in een type 2 weer andere lampjes zitten. Nog wel de door mij gekochte lampjes geprobeerd, dimlichlampje werkt maar kmteller verlichting niet, zelfs de toerenteller verlichting doet nu niets meer.

vandaag maar weer even andere lampjes halen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1788
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 19 juni 2017 10:13 AM
  [ # 472 ]

Radio eruit is 3 minuten werk , daar ga die strip toch niet voor zagen….


Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 juni 2017 10:42 AM
  [ # 473 ]

radio is er zo uit ja maar erin heb ik wel eens een uur zitten tobben.
En er zit nog zoveel meer in de weg zoals de airco knop en ik ben als de dood om die te verzieken.

Ik ben makkelijk in kleine aanpassingen doen die het sleutelen makkelijker maken. Mijn T1b bovenste stuurkolomkapaanpassing is daar een goed voorbeeld van. Bij een T1 wissel ik dashboardlampjes in 15 min.


Maar het moet wel estetisch verantwoord zijn natuurlijk

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 juni 2017 12:12 PM
  [ # 474 ]

nog een ander rarigheidje; de airbag van de passagier wil niet meer op aan. De sleutel wil erin en draait maar hij blijft niet in de stand aan staan.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 juni 2017 04:38 PM
  [ # 475 ]

We hebben weer licht in het hele dashboard. Houtstrip lekker doorgezaagd met een ijzerzaagje. Bij een T1 zit daar een naad en bij mijn T2 nu ook. Ik kan er niet mee zitten.

Nu nog lampjes verwarmingspaneel doen en radio erin en dash is klaar.

Ik heb de man van de advertentie van de servoleiding te pakken kunnen krijgen en hij had em gelukkig nog. Ziet eruit als Cunifer en ik hoop inderdaad dat het dat is. Wordt vanavond op de post gedaan.
Die maat van me kan hem maken maar origineel heb ik liever.

De auto heeft nieuwe voorremmen en een nieuwe uitlaat incl cat,en als ik de draadbreuk in de achterklep fix kan ie volgens mij zo naar de APK.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 19 juni 2017 08:08 PM
  [ # 476 ]
Gert-Jan Brink schreef:

nog een ander rarigheidje; de airbag van de passagier wil niet meer op aan. De sleutel wil erin en draait maar hij blijft niet in de stand aan staan.

Schoonmaken helpt nog wel eens. Er gaat een hoop troep in dat “slotje” zitten.

Wat betreft die servo-leiding: is dat wel degene met een rubber deel erin? Ervan uitgaande dat je de stuurbekrachtigings leiding bedoeld. Hier was die alleen bij de dealer te koop, voor een kleine 200 Euro.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 juni 2017 09:05 PM
  [ # 477 ]

ja maar dat woord is zo lang. die met rubber ja. Hier kost ie 300 euro.
ben benieuw naar wat ik krijg.
Cunifer roest niet en das wel handig.

ik zal die schakelaar eens doorblazen met perslucht.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 19 juni 2017 10:09 PM
  [ # 478 ]
Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 20 juni 2017 07:31 AM
  [ # 479 ]

Het wordt trouwens knap minder met het Xantiabestand in Noorwegen. Het laatste jaar staan er gemiddeld slechts een stuk of 3 te koop in heel Noorwegen…

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 20 juni 2017 04:56 PM
  [ # 480 ]

draadbreuk achterklep gevonden en gerepareerd. Alle lichten doen het nu maar de accu gaf de geest. Dus vandaag maar ff een nieuwe gehaald.

leuk dat het lampje vd verwarmingslichten weer een ander model houder heeft. Niet te vinden natuurlijk dus er maar zelf een lampje in gesoldeerd

Het slot vd achterklep wil nog niet. Daar moet ik nog even naar kijken.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
32 van de 54
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook