13 van de 15
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende > 
   
de SM van gjspan
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 14 juni 2017 11:55 PM
  [ # 181 ]

Die VDO meters: daar zijn wel verlopen voor Wink

https://vdo-webshop.nl/nl/111-sensor-adapters?p=2 en de volgende pagina’s op hun site.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 14 juni 2017 11:59 PM
  [ # 182 ]

Top, dat is er dus gewoon.

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3701
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 15 juni 2017 12:07 AM
  [ # 183 ]

Ja, is een vrij standaard ding voor een verloop. Onderdelenboek 1-112 post 17: Verloop van M12x1.5 naar M10x1.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 15 juni 2017 12:15 AM
  [ # 184 ]

Deze bedoel je ?

https://vdo-webshop.nl/nl/sensor-adapters/1328-sensor-adapter-m10-x-1-female-m12-x-15-male.html

Max aandraaimoment 7Nm…...!!! Ofterwel: vast is vast Mr. Green

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3701
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 15 juni 2017 12:21 AM
  [ # 185 ]

Dat zou hem moeten zijn, maar ik stel voor dat GJ toch even nameet wat hij in handen heeft.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 15 juni 2017 12:24 AM
  [ # 186 ]

Moest de andere stoppen van waterkanaal met 6kgm vastzetten en nam deze ook gewoon mee…...
Toen voelde ik al snel dat er iets niet klopte

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 15 juni 2017 12:26 AM
  [ # 187 ]

Ga ik zeker nameten, waarschijnlijk morgen bij techn.groothandel langs om te kijken of ze iets vergelijkbaars hebben

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 15 juni 2017 03:47 PM
  [ # 188 ]

Verloopje is besteld, op naar volgende.

Daarmee kom ik al aardig in de richting van het afstellen van de nokkenassen etc.

Daar is natuurlijk een speciaal setje voor…....maar die ontbeer ik.

Dus,

- is het afstellen ook mogelijk op een andere manier? klokmicrometers heb ik wel, ook wel statief.
- of ben ik nu verplicht dit door een externe partij te laten doen?
- of worden dit soort setjes onderling ook wel eens uitgeleend? (discretie bijna verzekerd)

cheese

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3701
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 15 juni 2017 04:02 PM
  [ # 189 ]

“Normaal” stel je de nokkenassen af op de strepen die er af fabriek opgezet zijn. Uitmeten is alleen nodig als je “nieuwe” nokkenassen plaatst. Als je perse wilt klokken kun je dat met een micrometer en statief, want het gaat dan om het indrukken van de klepstoters, als je een goed statief hebt en een micrometer met een extra lange meetpen wekt dat prima.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 15 juni 2017 04:13 PM
  [ # 190 ]

geen afwijking door curved limiter?

en wat is verschil tussen “oude” en “nieuwe” nokkenassen?

of zijn dat dus alleen die strepen?

Had er wel al van gelezen, maar nog nergens gevonden, nog maar eens kijken dus

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 15 juni 2017 06:19 PM
  [ # 191 ]

Nu heb ik zo’n lange meetpen niet. Maar kan ik volgende ook doen?

monteren vliegwiel

BDP bepalen van zuiger nr1 en zuiger nr6 (kan met klokmicrometer) nog voordat de cilinderkoppen er op zitten, vervolgens deze posities markeren tussen vliegwiel en blok.

Dan kan ik als de koppen er op zitten de markeringen tegenover elkaar zetten, heb ik altijd BDP zonder verder te meten…

of is zoiets vloeken in de kerk?

Dit is uiteindelijk om mijzelf te controleren. Enerzijds dus de strepen gebruiken, als ik vervolgens ook met klokmicrometer werk moet ik op hetzelfde uitkomen. Daarmee wordt mijn resultaat betrouwbaarder. Vandaar.

 

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 juni 2017 07:18 PM
  [ # 192 ]

Moet volgens mij kunnen!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 juni 2017 05:18 PM
  [ # 193 ]

Er staat toch een TDC markering op je vliegwiel? Weet even de franse afkorting niet meer…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3701
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 16 juni 2017 05:20 PM
  [ # 194 ]

PMH: Point Mort Haute. Het is wel makkelijk om ook een markering voor TDC/BDP 6e cilinder te hebben.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 16 juni 2017 05:34 PM
  [ # 195 ]

Heb zuiger 1 en 6 uitgeklokt en gemarkeerd. Waar zit dat PMH punt op vliegwiel? Kan ik kijken of ik het goed gedaan heb.

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
 
13 van de 15
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook