Hoe is het nou afgelopen?
C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I
Hij doet het weer. Voor jou misschien ook even iets om naar te kijken! Is bij alle C4’s tot 2011 een kwetsbaar punt blijkbaar. Doordat het raamrubber onderlangs de voorruit niet goed zit kan er water lekken in of op de zekeringbak onder de motorkap. Elektrische aansluitingen worden vochtig en gaan corroderen. Is blijkbaar niet bij te komen als dit gebeurt dus zekeringblok vervangen is enige optie.
Bij mij is het gehele zekeringenblok nu vervangen
http://c4owners.org/plugins/faq/faq.php?0.cat.5.188
Ik heb het oude zekeringenblok mee gekregen dus ga uitzoeken wat er precies gebeurt is en of het te fixen is zonder het geheel te vervangen.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013
- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Ik hou dat deel altijd wel goed in de gaten maar dan meer de rubber lip die voor de afsluiting met de motorkap zorgt, die zakt altijd weg.
Bij de voorruit is er bij mij nooit iets verzakt.
Was het een prijzige grap? zo klinkt het namelijk wel een beetje…
Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI
Was alles bij elkaar 390 euro. Onderdeel was 180,- ex btw
Ik wil niet eens weten wat me dit bij de dealer gekost zou hebben.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013
- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Blijft toch een best bedrag maar ja, c’est la vie.
Het is alleen wel fijn als het dan de komende tijd weer allemaal goed gaat. Als je van situatie naar situatie rijd is dat erg frustrerend.
Ik ben toch een paar keer verrast over de prijzen bij de dealer, in positieve zin dan.
Maar het kan erg wisselen van klus tot klus, en ik vergelijk niet zo vaak…
Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI
Het is alleen wel fijn als het dan de komende tijd weer allemaal goed gaat. Als je van situatie naar situatie rijd is dat erg frustrerend.
Dat is het de laatste tijd dus wel. Op de maand mei na heeft de auto dit jaar nog iedere maand bij de garage gestaan voor het een of ander.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
FastFred schreef:Was alles bij elkaar 390 euro. Onderdeel was 180,- ex btw
Ik wil niet eens weten wat me dit bij de dealer gekost zou hebben.
Ongeveer het zelfde.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
dealer is niet altijd duurder hoor en de ene dealer is de andere niet
Hey Fastfred hoe is het nu met het schrapende geluid bij jouw C4? Moet zeggen dat bij die van mij (gelukkig) al 8.000 km weg blijft sinds ie gerepareerd is!
C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I
Ik let er eigenlijk niet meer zo op, het is nog wel aanwezig merk ik. Ik ben er niet meer zo mee bezig de laatste tijd, heb andere dingen aan m’n kop.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013
- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Ik ben weer lid van de ‘vom-vom club’ na vijf jaar heb ik het zelfde geluid weer opnieuw.
Mijn C4 werkt sowieso even niet zo mee, mijn katalysator begint te rammelen en het druklager kraakt al een hele tijd.
Kleine dingen dus…
Ben er wel net nog mee heen en weer gereden naar het Technik museum in Sinsheim, Duitsland. Dat is wel een aanrader, de C4 problemen zijn geen aanrader, die zou ik overslaan als ik jou was
Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013
- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Het is inmiddels officieel, het geluid komt inderdaad uit de bak.
Prijsopgave voor reparatie heb ik ook gehad, nu besluiten wat ik ga doen…
Alles laten fiksen en er nog een paar jaar C4 rijden aan vast plakken of rond kijken naar wat anders.
Als ik nu voor wat anders kies zal het denk ik een C3 worden (tenminste; zo denk ik er nu over). Dat is natuurlijk wat kleiner maar een C3 zal zeker 90% kunnen van wat ik met de C4 doe. De ruimte heb ik niet echt vaak nodig om eerlijk te zijn. Tevens is een C3 Goed te vinden want er staan er zat te koop, ook in leuke uitvoeringen. Ook zou het wat goedkoper moeten zijn qua maandelijkse kosten en hopelijk ook qua onderhoud.
De reparaties aan de C4 gaan duur worden maar een andere auto is nog veel duurder. Ik moet er nog eens over nadenken, vooralsnog is gelukkig geen van de problemen acuut.
En tja… Met 180+ over de Duitse autobahn knallen zie ik me met een C3 nog niet doen… De C4 heeft daar nooit veel moeite mee
Je doet het maar één keer per jaar maar het zijn toch die momenten waarop je weer weet waarom je de 2 liter kocht en niet de een of andere spaarversie of een stadsgebakje.
Genoeg om over na te denken dus.
Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI
Ik lees meer ipv reageren, na een jaar of 28 Citroen ( 2cv, GS,GSA, BX=en, ZX-en, Xsara en C5 ) een Nissan Qashqai+2 gekocht twee jaar geleden, nog nooit zo probleemloos gereden en echt comfortabel. Echt een aanrader. Overigens, ik heb nog wel een 2cv uit 1954 en een Traction in 6000 onderdelen
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013
- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Ik moet toegeven dat ik ook nog even naar een Honda Civic heb gekeken op internet… Maar dat durf ik hier niet te zeggen
Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI
De mijne maakt inmiddels ook weer vollop lawaai. Is een kleine 10.000km goed gegaan. Het is voornamelijk hoorbaar als ik uitrol of afrem en een bocht maak. Hoorbaar, maar ook voelbaar door de hele auto en het stuur.
Maar weer eens een afspraak maken, als het weer de voorwiellagers zijn dan ga ik even uit van garantie.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon