Die VDO meters: daar zijn wel verlopen voor
https://vdo-webshop.nl/nl/111-sensor-adapters?p=2 en de volgende pagina’s op hun site.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Top, dat is er dus gewoon.
Al het goede duurt (heel) lang…..
Ja, is een vrij standaard ding voor een verloop. Onderdelenboek 1-112 post 17: Verloop van M12x1.5 naar M10x1.
To err is human, not to err is divine.
Deze bedoel je ?
https://vdo-webshop.nl/nl/sensor-adapters/1328-sensor-adapter-m10-x-1-female-m12-x-15-male.html
Max aandraaimoment 7Nm…...!!! Ofterwel: vast is vast
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dat zou hem moeten zijn, maar ik stel voor dat GJ toch even nameet wat hij in handen heeft.
To err is human, not to err is divine.
Moest de andere stoppen van waterkanaal met 6kgm vastzetten en nam deze ook gewoon mee…...
Toen voelde ik al snel dat er iets niet klopte
Al het goede duurt (heel) lang…..
Ga ik zeker nameten, waarschijnlijk morgen bij techn.groothandel langs om te kijken of ze iets vergelijkbaars hebben
Al het goede duurt (heel) lang…..
Verloopje is besteld, op naar volgende.
Daarmee kom ik al aardig in de richting van het afstellen van de nokkenassen etc.
Daar is natuurlijk een speciaal setje voor…....maar die ontbeer ik.
Dus,
- is het afstellen ook mogelijk op een andere manier? klokmicrometers heb ik wel, ook wel statief.
- of ben ik nu verplicht dit door een externe partij te laten doen?
- of worden dit soort setjes onderling ook wel eens uitgeleend? (discretie bijna verzekerd)
Al het goede duurt (heel) lang…..
“Normaal” stel je de nokkenassen af op de strepen die er af fabriek opgezet zijn. Uitmeten is alleen nodig als je “nieuwe” nokkenassen plaatst. Als je perse wilt klokken kun je dat met een micrometer en statief, want het gaat dan om het indrukken van de klepstoters, als je een goed statief hebt en een micrometer met een extra lange meetpen wekt dat prima.
To err is human, not to err is divine.
geen afwijking door curved limiter?
en wat is verschil tussen “oude” en “nieuwe” nokkenassen?
of zijn dat dus alleen die strepen?
Had er wel al van gelezen, maar nog nergens gevonden, nog maar eens kijken dus
Al het goede duurt (heel) lang…..
Nu heb ik zo’n lange meetpen niet. Maar kan ik volgende ook doen?
monteren vliegwiel
BDP bepalen van zuiger nr1 en zuiger nr6 (kan met klokmicrometer) nog voordat de cilinderkoppen er op zitten, vervolgens deze posities markeren tussen vliegwiel en blok.
Dan kan ik als de koppen er op zitten de markeringen tegenover elkaar zetten, heb ik altijd BDP zonder verder te meten…
of is zoiets vloeken in de kerk?
Dit is uiteindelijk om mijzelf te controleren. Enerzijds dus de strepen gebruiken, als ik vervolgens ook met klokmicrometer werk moet ik op hetzelfde uitkomen. Daarmee wordt mijn resultaat betrouwbaarder. Vandaar.
Al het goede duurt (heel) lang…..
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Moet volgens mij kunnen!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er staat toch een TDC markering op je vliegwiel? Weet even de franse afkorting niet meer…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
PMH: Point Mort Haute. Het is wel makkelijk om ook een markering voor TDC/BDP 6e cilinder te hebben.
To err is human, not to err is divine.
Heb zuiger 1 en 6 uitgeklokt en gemarkeerd. Waar zit dat PMH punt op vliegwiel? Kan ik kijken of ik het goed gedaan heb.
Al het goede duurt (heel) lang…..