Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Hmm, hopen dat ik minder gedoe krijg. De vorige keer dat ik er wat bestelde ging prima.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
JanSr schreef:Pas wel op met Mister-Auto: https://kassa.vara.nl/pagina/discussie-mister-auto-problemen
Heel actueel dat draadje uit 2013.
Mijn ervaringen met Mister Auto: de levertijd is variabel (maar dat is eveneens mijn ervaring met Duitse webshops), dus spullen die je echt nodig hebt kun je beter niet daar bestellen.
Soms blijkt een product niet leverbaar. Maar in die gevallen ben ik netjes binnen enkele dagen na de bestelling gebeld en kreeg ik de keuze geld terug of een alternatief.
Het grootste bezwaar vind ik de toch wel beperkte keuze voor niet-generieke onderdelen.
Of een Brezan een betere keuze is? Dat hangt er vooral vanaf hoe goed je kunt onderhandelen. Bij Cartal heb ik wel eens 50% korting gekregen. Bij Brezan Amsterdam kom ik meestal niet verder dan 20%.
Maar dan geldt wel dat in ruil voor die korting je je bestelling niet kunt terug geven.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Mister auto is waardeloos. Leverde mij een fout onderdeel. Besteld bij mister-auto.no. Wordt verzonden vanuit Belgie en mag ik vervolgens op eigen kosten retourneren naar Frankrijk. 3 mnd geleden en nog steeds mn geld niet terug. Ka-u-te dus.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Tsja, ze leverden mij gewoon precies wat ik besteld had, maar dit beginnen voor mij nu wel iets te veel rare verhalen te worden om er nog wat te bestellen eigenlijk…
Anyway, ik ben van plan morgen eens wat te gaan sleutelen. De nieuwe versterkermodule en temperatuursensor zijn binnen. Startpunt wat betreft loopcultuur is het volgende:
Met een cameorolletje voor de gevonden versterkermodule . Vooral bij de uitlaat hoor je dat mijn TCT toch niet bepaald perfect loopt.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hmm, dat plofferige doet mijn TCT ook eigenlijk wel. Nu ben ik wel héél benieuwd of dit gaat verbeteren natuurlijk. Veel succes morgen, ben erg benieuwd! En sterkte met de hitte tijdens het sleutelen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik heb eigenlijk geen slechte ervaringen met Misterauto, ze leveren altijd precies wat ik besteld heb en ik heb nog nooit gehad dat er iets niet op voorraad hadden of dat ze het niet konden leveren. Wel moet je er standaard vanuit gaan dat je bestelling minimaal een week onderweg is.
Juist met Autodoc heb ik een slechte ervaring met niet leverbare bestelde onderdelen voor een CX, na moeizame mailtjes in het Engels en nog moeizamere telefoontjes in Duits/Engels duurde het uiteindelijk weken voordat het bedrag was teruggestort naar de creditcardmaatschappij.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Dankjewel! Ik kies altijd de minst geschikte dagen om te sleutelen, maar toen ik eens de archieven over de Xantia in dook ben ik er achter gekomen dat meer mensen dat wel eens doen
Ik heb trouwens ook meteen gekeken wat de thermostaat doet. Die koelwaterslang langs de bovenkant van de radiateur werd na vijf minuten stationair lopen ineens warm. Het koelwater was toen zo’n 69 graden. Lijkt me vrij koud.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Feije schreef:Dankjewel! Ik kies altijd de minst geschikte dagen om te sleutelen, maar toen ik eens de archieven over de Xantia in dook ben ik er achter gekomen dat meer mensen dat wel eens doen
Oké, je doelt nu denk ik op mij en dan iets met LHM wisselen? Zo ja, dan lig ik nu echt even blauw, HAHA!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Ik doelde inderdaad op jou . Of het LHM wisselen was weet ik niet. Ik zoek het even op.
EDIT: Jep http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?f=1&t=17907&start=120
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Ik ben vanmiddag eens aan het sleutelen geweest. Na een lange strijd met het bovenste schroefje van de gaskleppotmeter, waar we beide niet geheel ongeschonden uit zijn gekomen, zijn de temperatuursensor voor de binnenkomende lucht en de versterkermodule vervangen. Andere onderdelen heb ik nog niet binnen.
De eagle-eyed kijker zal zien dat er iets afgebrokkeld is, maar dat wordt binnenkort toch vervangen . Het resultaat is tot dusver nog niet echt overweldigend, maar dat verwacht ik eigenlijk ook meer van de bobine en bougiekabels. Wat ik iets minder fijn vind is dat het lijkt alsof ik de motor iets langer door moet starten voor die aanslaat. Kan dat hiermee te maken hebben, of zal dat gewoon toeval zijn? Of komt dat doordat die peilstok afgebrokkeld is? Ik merk dat daar lucht uit komt.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Vergeet niet dat als je de ECU niet reset hij in moet regelen op de onderdelen die vervangen zijn. Dat duurt dacht ik een minuut of twintig.
Sneller is het om de ECU te resetten door hem even spanningsloos te maken. Ikzelf deed dat door de grote steker op de ECU even los te trekken zodat ik de radio niet opnieuw hoefde vrij te geven.
Het klopt dat er lucht blaast uit de peilstokopening; dat is de overdruk in het carter. Als je een nieuwe peilstok hebt dan moet die overdruk ontsnappen via dat terugslagklepje waar ik het eerder over had naar het gasklephuis.
Enne, nieuwe bobine en kabels zullen zeker verschil maken.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Kijk eens aan, dat resetten heeft geholpen. Motor start nu weer als vanouds en loopt ook iets beter dan meteen nadat ik die dingen had vervangen, maar het kan nog wel wat beter denk ik. Volgens mister-auto krijg ik de nieuwe onderdelen op de 22ste. Ik ben benieuwd…
Er zitten nu trouwens ook kabels op van Bougicord. Kunnen dat de originele zijn? Want dan ga ik daar wel van uit.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
...en dan krijg ik vandaag ineens onderdelen binnen! Nog niet alles helaas . De bobine moet nog komen. Ik heb net wel even wat nieuwe bougiekabeltjes gemonteerd, en begin allengs toch resultaat te merken. Perfect is het nog niet, maar de motor loopt nu wel duidelijk soepeler dan eerst. Alleen nog de bobine, de lambdasonde en dat olieterugslagklepje te gaan.
Is die lambdasonde trouwens moeilijk te vervangen? Ik neem aan dat ik hem even op bokken moet rijden, maar als ik dat gedaan heb kan ik er zo bij? Of kan het zelfs als hij alleen maar in de hoogste stand staat?
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mooi dat het al enigszins resultaat heeft! En mooi dat je niet weggesmolten bent.
Als ik het mij goed herinner moet je het hitteschild van de katalysator loshalen om er bij te komen. Maar die bevestiging daarvan rot vaak weer vast. En als je uitlaat wat ouder is dan zit door het elke keer weer krimpen en uitzetten van je uitlaat met het warm worden en afkoelen van de uitlaat de lambdasone ook nog eens muur- en muurvast. Nadat ik al verschillende steek- en ringsleutels geprobeerd had wat niet lukte, was die na een hele hoop inspanning uiteindelijk bij mij losgekomen met een moordenaar tang/grote griptang.
Succes weer!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Dat wegsmelten scheelde niet veel. Ik had de Xantia wel zó geparkeerd dat ik schaduw had van de motorkap, maar daar heb ik het niet echt minder warm van gekregen…enige resultaat is dat mijn gezicht nu nog steeds blanc de fantôme is en niet rouge d’homard .
De uitlaat is volgens mij vervangen in 2012 en mijn Xantia heeft van 2014 tot begin dit jaar niet gereden, dus dat is best gunstig.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)