Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het zijn slechte seals en slechte seals zijn net zo goed als geen seals. Dus, goede seals scoren en die monteren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Egbert schreef:Voor de zekerheid:
Je hebt je pakkingset toch al wel gebruikt voor de voetpakkingen en de kurken carterpan pakking?
Alles is uiteraard netjes dicht gemaakt
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
waterman schreef:Het zijn slechte seals en slechte seals zijn net zo goed als geen seals. Dus, goede seals scoren en die monteren.
Dat klinkt logisch.
Zijn die nog wel te koop?
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
uiteraard Mercedes seals yuri
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat zijn de goede well onderdelennummer?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Ja, het probleem met de ‘standaard seals’ is mij ook bekend, en het nummer van de goede Mercedes-seals zou ik ook graag weten….
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Tnxz mannen.. nu ik dit zo lees begrijp ik ineens waarom mijn DS zo rookt…
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
let wel, de oudere DX-motoren hebben origineel geen seals op de uitlaatzijde. Die kun je wel plaatsen overigens.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
ik laat ze altijd ombouwen evenals de hy motoren daar plaatsen wij ook klepseals
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Terugkomend op de vraag van H@ns wat er op de carterpan zit: dat is Galvanal 99,5% van W+S. De pan is met gasolie schoongemaakt, daarna afgedroogd en met korrel 80 van z’n aanslagkorst ontdaan, daarna met 180 en 400 redelijk glad gemaakt, dan met wasbenzine afgenomen en vervolgens met deze Galvanal overgespoten. Veel schudden, want het is een ‘high-solid’ verf.
Overigens heb ik me vanavond nog wat met de koeling bezig gehouden. Het blijkt dat ik een radiateur, een fan-shroud, een fan met groot gat en een (werkende!) elektrische hulpfan alvast gewoon heb, maar de conditie van de radiateur is nog afwachten. Met een andere bocht onder de dynamo, een expansievat en een andere koeltunnel zou de boel al wel eens compleet kunnen zijn. De bekabeling van de hulpfan ligt er, want de auto is immers origineel met zo’n koelsysteem afgeleverd. Een relais voor de hulpfan heb ik volgens mij ook nog liggen, maar daar moet ik nog even naar zoeken.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Volgens de specificaties is dat mooi spul die Galvanal!
Ga je het kleppendeksel er ook mee doen?
Anders zie je alleen dat kunstwerk als je over de kop slaat (of de snoek op de brug hebt uiteraard…)
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik denk dat het kleppendeksel gewoon echt gepolijst wordt. Wel een boel werk natuurlijk maar de carterpan zie je niet echt meer terug dus dat dat fake is vind ik niet erg. Het kleppendeksel zie je wél terug, dus dat is ‘echt gepolijst’ eigenlijk wel mooier.
Edit: bovendien, als dat kleppendeksel met Galvanal mooi moet worden moet je het meeste werk richting glimmend gepolijst toch al wel doen, want het gietstuk is behoorlijk ruw en zal dus sowieso eerst glad moeten worden gemaakt.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat deksel hoort niet te glimmen. De carterpan ook niet bling bling is leuk op een Amerikaan toch?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Inderdaad, en op een Amerikaan is het ook functioneel. Op een glimmend blok kun je de lekkages eerder zien.
Eigenlijk een prima reden om een glimmend blok in die DS te willen…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!