2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
DS23: DX11 motor!
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 juni 2017 08:45 PM
  [ # 16 ]

Het zijn slechte seals en slechte seals zijn net zo goed als geen seals. Dus, goede seals scoren en die monteren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 juni 2017 10:25 PM
  [ # 17 ]
Egbert schreef:

Voor de zekerheid:
Je hebt je pakkingset toch al wel gebruikt voor de voetpakkingen en de kurken carterpan pakking?

Alles is uiteraard netjes dicht gemaakt Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 juni 2017 08:21 AM
  [ # 18 ]
waterman schreef:

Het zijn slechte seals en slechte seals zijn net zo goed als geen seals. Dus, goede seals scoren en die monteren.

Dat klinkt logisch.
Zijn die nog wel te koop?

Profiel  
 
Gepost: 19 juni 2017 09:25 AM
  [ # 19 ]

uiteraard Mercedes seals yuri

doei

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 juni 2017 05:40 PM
  [ # 20 ]

Dat zijn de goede Smile  well onderdelennummer?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 20 juni 2017 11:09 PM
  [ # 21 ]

Ja, het probleem met de ‘standaard seals’ is mij ook bekend, en het nummer van de goede Mercedes-seals zou ik ook graag weten….

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 21 juni 2017 08:26 AM
  [ # 22 ]
Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 21 juni 2017 11:21 AM
  [ # 23 ]

Tnxz mannen.. nu ik dit zo lees begrijp ik ineens waarom mijn DS zo rookt…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juni 2017 11:42 AM
  [ # 24 ]

let wel, de oudere DX-motoren hebben origineel geen seals op de uitlaatzijde. Die kun je wel plaatsen overigens.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 21 juni 2017 12:18 PM
  [ # 25 ]

ik laat ze altijd ombouwen evenals de hy motoren daar plaatsen wij ook klepseals

doei

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 juni 2017 09:35 PM
  [ # 26 ]

Terugkomend op de vraag van H@ns wat er op de carterpan zit: dat is Galvanal 99,5% van W+S. De pan is met gasolie schoongemaakt, daarna afgedroogd en met korrel 80 van z’n aanslagkorst ontdaan, daarna met 180 en 400 redelijk glad gemaakt, dan met wasbenzine afgenomen en vervolgens met deze Galvanal overgespoten. Veel schudden, want het is een ‘high-solid’ verf.

Overigens heb ik me vanavond nog wat met de koeling bezig gehouden. Het blijkt dat ik een radiateur, een fan-shroud, een fan met groot gat en een (werkende!) elektrische hulpfan alvast gewoon heb, maar de conditie van de radiateur is nog afwachten. Met een andere bocht onder de dynamo, een expansievat en een andere koeltunnel zou de boel al wel eens compleet kunnen zijn. De bekabeling van de hulpfan ligt er, want de auto is immers origineel met zo’n koelsysteem afgeleverd. Een relais voor de hulpfan heb ik volgens mij ook nog liggen, maar daar moet ik nog even naar zoeken.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 21 juni 2017 09:58 PM
  [ # 27 ]

Volgens de specificaties is dat mooi spul die Galvanal!
Ga je het kleppendeksel er ook mee doen?
Anders zie je alleen dat kunstwerk als je over de kop slaat (of de snoek op de brug hebt uiteraard…)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 juni 2017 10:40 PM
  [ # 28 ]

Ik denk dat het kleppendeksel gewoon echt gepolijst wordt. Wel een boel werk natuurlijk maar de carterpan zie je niet echt meer terug dus dat dat fake is vind ik niet erg. Het kleppendeksel zie je wél terug, dus dat is ‘echt gepolijst’ eigenlijk wel mooier.

Edit: bovendien, als dat kleppendeksel met Galvanal mooi moet worden moet je het meeste werk richting glimmend gepolijst toch al wel doen, want het gietstuk is behoorlijk ruw en zal dus sowieso eerst glad moeten worden gemaakt.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 juni 2017 09:24 AM
  [ # 29 ]

Dat deksel hoort niet te glimmen. De carterpan ook niet Wink bling bling is leuk op een Amerikaan toch?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 juni 2017 07:50 PM
  [ # 30 ]

Inderdaad, en op een Amerikaan is het ook functioneel. Op een glimmend blok kun je de lekkages eerder zien.


Eigenlijk een prima reden om een glimmend blok in die DS te willen…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook