Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Binnenkort APk. Zodoende al vast wat gebreken opgelost. Knipperlicht links achter weigerde dienst, aarde draad eraf gerot en solderen hielp niet meer dus vernieuwd. Verder was de flens van een van de kachelpotten doorgerot dus die ook vervangen. Scheelt ook weer wat carbonmonoxide in de auto Verder een nieuwe lichtschakelaar want die had in het verleden ook wat teveel vocht gezien. BEn er wel achter dat de draadboom een keer zal moeten worden opgekuist. Allemaal rare losse draden. en vreemde aansluitingen…
Afgelopen 4 dagen lekker door Ouddorp geknort met het Tupperware doosje….
DSCN6828 by azu250, on Flickr
image2 by azu250, on Flickr
image1 by azu250, on Flickr
image4 by azu250, on Flickrimage6 by azu250, on Flickr
DSCN6989 by azu250, on Flickr
DSCN7003 by azu250, on Flickr
DSCN7004 by azu250, on Flickr
DSCN6991 by azu250, on Flickr
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 26-01-2007
- Dyane Dyane 6
- 2CV 2CV6 Perrier
- Ami AMI 6 Berline
- 2CV 2cv6 Spécial
- 2CV 2cv6 Spécial
- 2CV AZU
- Méhari Méhari 4 zitter
- 2CV 2CV AZ
- 2CV 2CV4
IDealist schreef:Netjes! Volgende stap is verlengingsrailsje met 2 bussen aan de voorzijde zodat de stoel wat kantelt en naar achteren komt. Dan kun je je Mehari ‘lay-back’ besturen!
Dat klinkt als een goede oplossing! Heb nu zelf toch wel wat last met langere trajecten in mijn Mehari. Heeft iemand toevallig foto’s van zo’n aanpassing? Dank alvast!
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik heb de rails nog niet aangepast van mijn Mehari, dus ik kan je er niet aan helpen.
Vandaag zowaar eens pech gehad! Rechter achterband lek, niet echt spannend dus want 10 minuten later reden we weer…
P1020070 by azu250, on Flickr
49-YB-08 by azu250, on Flickr
P1020108 by azu250, on Flickr
P1020110 by azu250, on Flickr
Goed bezig! Ja, ik rijd ook al een week bij voorkeur in de Mehari. IK heb een tijd geleden de huif er al af gehaald, maar afgelopen dagen was hij bijna weer nodig als zonnescherm. Gelukkig kan ik er erg goed tegen. Wat een genot, zo’n auto! En gebruiken zo’n bedrijfsauto! Ik ben er al div keren bij de ijzerboer mee geweest (met een Mehari durf ik dat, want ze zullen zo’n plastic auto laten staan en niet per vergissing in de grijper nemen
Ik moet m’n kabelboom naar achteren nog een keer vernieuwen, is ook zo’n gare bundel met veel loze draden en stekkers. Raadselachtig dat alles achter goed functioneert. Draadboom bij MCC kost 7 tientjes dus ik denk dat ik voor gemak ga. Over lekke banden gesproken: mijn Mehari had geen krik. Is moielijk aan te komen. Via MP kocht ik voor een tientje een heel nette van een Eend. Kun jij een detailfoto maken van het hefgedeelte, zodat ik weet hoe ik die krik moet aanpassen, het lipje voor een eend is te kort, een stukje aan lassen dus, maar ken de vorm niet.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Gaëtan schreef:IDealist schreef:Netjes! Volgende stap is verlengingsrailsje met 2 bussen aan de voorzijde zodat de stoel wat kantelt en naar achteren komt. Dan kun je je Mehari ‘lay-back’ besturen!
Dat klinkt als een goede oplossing! Heb nu zelf toch wel wat last met langere trajecten in mijn Mehari. Heeft iemand toevallig foto’s van zo’n aanpassing? Dank alvast!
Ik zal een foto maken als ik er morgen aan denk!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Je moet de krik van een Dyane hebben. Die moet je wel kunnen vinden.
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Creatieve oplossing Martijn, het kenteken op de doos schrijven als het achterklepje naar beneden is
Hierbij de foto’s van stoelbevstiging. Met alu subrails verplaatst naar achteren. Dat had de vorige eigenaar al gedaan. Volgens mij zijn het standaard verkrijgbare alu-profielen. Aan de voorzijde heb ik de bestuurderrsstoel hoger gezet met een stuk pijp. Zo heb ik de juiste stoelthoek: aan de voorzijde meer ondersteuning van mijn dijbenen (die langer zijn dan vd Fransman in de jaren ‘70) en een betere hoek vd rugleuning doordat het geheel achterover is gekanteld.
Achterzijde, hier heb ik de stoelrails direct op de subrails gemonteerd:
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Met alle respect, dit ziet er erg fragiel uit… v
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Klopt, maar niet fragieler dan de 4 lullige m7 boutjes waarmee de stoelen af fabriek op het chassis zitten geschroefd… Bovendien: consistent met de rest vd Mehari: alles is fragiel
Overigens is hier jarenlang een forse kerel talloze keren in neergeploft. De enige modificatie die ik heb gepleegd is de voorzijde wat hoger plaatsen. Uiteindelijk heeft het weinig te houden… Kijkend naar mijn moderne Volvo met antiwhiplash-stoelen: die zijn op de bodem ‘in beton gegoten’. Dat valt niet te evenaren…
Overigens stelt de stoelbevestiging van de DS ook geen moer voor…: 4 m7 boutjes die in een ondergeklonken moertje vallen, zonder grote onderlegring dus! So far ‘so good’ zou je denken, maar de plaat van de stoeltunnel is 0,8mm… Dus bij een aanrijding van achteren worden die voorste moertjes domweg door het plaatstaal heen getrokken. Waarom ik dat weet? Mijn break heeft bij vorige eigenaar een kusje van achteren gehad. Grotendeels door de trekhaak opgevangen. Maar de bestuurdersstoel was aan de voorzijde deels losgetrokken. Ik heb die plaat weer dicht moeten lassen en overwogen om er een mm plaat overheen te lassen. Maar deze ketting is zo sterk als de zwakste schakel: M7 boutjes, de stoelrails zelf, de boutjes waarmee de stoelen op de rails zitten, het stoelframe. Er is geen beginnen aan…
[off topic]
Geen enkele illusie: de veiligheid va de Mehari EN een DS zitten in het hoofdstuk ‘actieve veiligheid’, ofwel voorkomen is beter dan genezen. Dat begint met het besef dat je kwestbaar bent, dat besef is al heel waardevol. Daarna met goed zicht rondom. Na wekenlang rijden met mijn DS zat ik laatste weer eens in de Volvo, met A-stijlen die als pilaster op de Erasmusbrug niet zouden misstaan, maar een enorme dode hoek veroorzaken. Het is dat ik een bedachtzame chauffeur ben, anders had ik zeker die plotseling opduikende fietser op de onverzettelijke motorkap gehad.
[on topic]
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
IDealist schreef:
Overigens is hier jarenlang een forse kerel talloze keren in neergeploft. De enige modificatie die ik heb gepleegd is de voorzijde wat hoger plaatsen. Uiteindelijk heeft het weinig te houden…
Ooit van vermoeiing gehoord? Indien niet, het googlen zeker waard.
ik zou het alu profiel vervangen door iets van staal, en dan nette gaten boren.
Verder, het ophogen aan de voorkant van je stoel is een logisch iets, maar op deze manier wordt het frame van je stoel niet fatsoenlijk afgesteund. Als laatste belast je de voorste bouten nu niet alleen op trek, maar moeten ze nu ook een moment gaan opvangen. Beter vervang je de gehele constructie door een stalen ‘wig’, zodat je de krachten beter op het frame van je auto leidt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat zal ik zeker doen voordat metalmoeheid optreedt. Wat nog even zal duren: sinds vervanging van bouten en gaten heb ik er 250 km mee gereden, hetgeen m’n halve gemiddelde jaarkilometrage is. Dus alles in proportie…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik had ook geen Dyane/Meharikrik bij de auto.
Er zat een simpel, willekeurig schaarkrikje bij en dat werkt prima als je deze recht onder de wielarm plaatst.
Dat is zelfs beter! mehari krik blijft riskant. Je sloopt vrij snel je plastic. En nogal gevoelig voor er af schuiven.
Ik heb twee zitter. Dus stoel kan niet anders. Maar na jaaaaaaaren zo rijden, gaat het prima
Ook met 1,92M…...
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 26-01-2007
- Dyane Dyane 6
- 2CV 2CV6 Perrier
- Ami AMI 6 Berline
- 2CV 2cv6 Spécial
- 2CV 2cv6 Spécial
- 2CV AZU
- Méhari Méhari 4 zitter
- 2CV 2CV AZ
- 2CV 2CV4
Dank voor alle toelichting en plaatjes bij de stoelaanpassing. Ik ga zelf ook eens iets knutselen, denk ik.