koppeling vervangen
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 16 maart 2006 04:45 PM

jongens is dit zelf te doen, hij begint een beetje te slippen,


en wat kan/moet ik allemaal vervangen,
zelf een lijstje gemaakt:
-koppelingset
-olie+keerringen
-motorsteun gelijk meepakken
-koppelingskabel
-?

en moet verder nog dingen insmeren met vet ofzo,

ik hoor het wel

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
Henkhme
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 17-01-2005

Gepost: 16 maart 2006 05:12 PM
  [ # 1 ]

Ik zou het gewoon bij de koppeling, drukgroep en druklager houden. En natuurlijk wel de keerringen en de olie.
Kijk anders even bij forum XM, topic koppeling vervangen. Komt in hoofdlijnen wel overeen.

Gr Henk

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 16 maart 2006 05:18 PM
  [ # 2 ]

een kleine zoekactie op dit forum leert me dat er al een topic over bestaat, was alleen een ZX 1.9 d.

Lees dat eerst eens goed door zou ik zeggen!

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164121&highlight=koppeling

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 16 maart 2006 05:53 PM
  [ # 3 ]

dat topic had ik al gevonden, en gelezen, maar er staat meer over afspreken dan informatie,

ik wil graag weten of dat centreren van de plaat, te doen, want dat is het enigste waar ik tegenop zit te kijken, en natuurlijk het vele werk

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 17 maart 2006 12:24 AM
  [ # 4 ]

Wat ik van de ex eigenaar van mijn 16V hoorde is dat de schakelvork maar op één manier terug kan en dat je dus goed moet opletten als je de bak eraf trekt. Het is al een tijdje terug, dus ik weet niet meer wat hij precies zei. Voor de rest is het gewoon een hoop werk.

Trouwens jij hebt veel kosten aan je ZX. Koppeling oké, maar ook veel kleine dingen Sad

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 17 maart 2006 01:16 PM
  [ # 5 ]

ja, de laatste tijd wel ja, maar heb hem al bijna 4 jaar en 90.000 kilometers ermee gereden, dus ja dingen slijten, en kan veel zelf dus ik kan de kosten een beetje drukken,

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 17 maart 2006 04:01 PM
  [ # 6 ]

Ik heb wel de koppeling van mijn 1.4i toen vervangen daar was ik samen met m’n zwager(monteur) zo’n 6 uur aan kwijt. Het lastige was om de fuseekogel los te krijgen die draaide nl mee. Heb je hier goed gereedschap voor?

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 17 maart 2006 06:02 PM
  [ # 7 ]

fusee.s is geen probleem heb ik zo los, zijn pas los geweest met aandrijfassen

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 20 maart 2006 03:54 PM
  [ # 8 ]

moet even kijken hoe die zich gedraag anders word het zomerprojectje,
het is nu iets te koud voor een grote klus

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook