Ik heb goede ervaringen met Arnhem, ook mijn 2cv6 laten schouwen deden ze gewoon thuis.
Ik heb hem omgebouwd naar le patron kitcar, ook daar gekeurd alles gaat goed bij rdw Arnhem.
Le patron 2cv6 cabriolet bj 1981.
C4 coupe 1.4 bj 2006
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik wil nu online een afspraak plannen, maar twijfel of ik een afspraak moet maken voor ‘Wijziging aan het voertuig’ of ‘Onderzoek en opnieuw inslaan VIN’. Op zaterdag kan ik dit de RDW natuurlijk niet vragen, want die zijn dicht. Iemand die dit weet?
Eigenlijk ben je nu al te laat voor de rdw. Bij een chassiswissel willen ze de complete, niet gedemonteerde auto zien in “originele” staat. Ik hoop voor je dat je een heel aardige rdw inspecteur treft. Het geheel moet van de kar af en goed kunnen rollen.
Neem ook zoveel mogelijk documentatie en foto’s mee om het verhaal goed te kunnen vertellen. Ze worden nml steeds strenger op ‘bouwpakketten’ en de identiteit daarvan…
Succes!
(Amsterdam is overigens een prima keurstation is mijn ervaring)
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb wel een hoop foto’s van de demontage, ik was al van plan die geprint mee te nemen en dat zal ik met deze wetenschap zeker doen. We gaan het wel zien, alle nummers matchen en zijn origineel dus als de heren dit afkeuren hebben ze voor mij wel afgedaan. Vooralsnog gun ik ze het voordeel van de twijfel.
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb contact gehad met de centrale technische helpdesk van de RDW en het station in Arnhem en besloten de afspraak die we voor komende vrijdag in Arnhem hebben gemaakt door te laten gaan. De contactpersoon in Arnhem was in ieder geval heel welwillend en adviseerde mij onder andere de foto’s van de demontage uit te printen en mee te nemen. We gaan het meemaken.
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Nou, het viel niet mee, maar eigenlijk toch ook weer wel. Kar gehuurd, restanten van eend opgeladen, naar Arnhem gereden, anderhalf uur van te voren ter plaatse, lekker op tijd, gemeld in kantoortje, ommetje gemaakt voor een lunch, teruggekeerd en vervolgens kwam er een keurmeester naar buiten. Heren, wat is jullie bedoeling hiermee? Ik leg hem uit wat de bedoeling is en vervolgens verteld hij dat hij daar al bang voor was en ik een afspraak had moeten maken voor een onderzoek om het VIN vast te stellen en dat ze die controles niet doen op vrijdag. Ik heb hem uitgelegd dat ik gebeld heb ter controle, gemaild met station Arnhem, een dag vrij heb genomen, een kar heb gehuurd, aardig wat gas heb verstookt enzovoorts…..... Hij ging naar binnen en ging kijken wat hij ging doen. Hij vond een collega die de keuring toch vandaag wilde doen, gelukkig! Het geheel naar binnen gerold, kritisch nummers bekeken en vergeleken, foto’s gemaakt, van alles vastgelegd en vervolgens vastgelegd dat het gewoon allemaal klopte. FIJN! Al met al dus niet helemaal vlekkeloos, maar gelukkig dus ook geen paarse krokodil, maar keurmeesters die oplossingsgericht te werk gaan en met je mee denken en het als het gewoon in orde is ook allemaal niet moeilijker willen maken dan het is.
Zootje vervolgens weer opgeladen, een stuk uit het oude chassis geslepen, het restant meteen naar het oud ijzer gebracht en daar zowaar nog 15,40 voor gekregen. De koets staat nu bij het nieuwe chassis en daar gaan we komende zaterdag eens verder studie naar verrichten.
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gisteren zijn we begonnen aan het laswerk aan de koets. MaartenH was als hoofd bak- en braadzaken uiteraard ook van de partij.
Eerst hebben we van 2 halve plakken boom, een oude trap en 2 pallets maar eens een werktafel gemaakt.
Toen de koets er op gezet, dat ging prima, werkhoogte ook OK.
Vervolgens besloten te beginnen met het staartje links, eerst een beetje borstelen.
En daarna de slijptol er in.
Het bleek wel handig om de kofferbakbodem ook meteen te demonteren. De nieuwe past best goed gelukkig. In de opstaande gebogen rand zitten ook wat gaatjes dus die knappen we eerst nog wat op en dan lassen we de nieuwe kofferbakbodem er de volgende keer in. In de tussentijd kunnen we mooi wat archeologisch onderzoek doen door de kit en bodyschutzprut van de bodem af te krabben. We gaan de hele onderkant en de wielkasten helemaal kaal maken en in de RX zetten, dat heeft bij mijn DS ook prima gewerkt. Bodyschutz achtige prut gaan we ook hier niet gebruiken. Zo’n rubberachtige laag scheelt natuurlijk wel qua herrie, maar ik vind het lastig om met die prut er op de conditie van de bodem te bewaken en het werkt ook gewoon niet lekker. Liever plak ik dan aan de binnenkant geluidsdempend materiaal.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
goed bezig!
Lucas schreef:links, eerst een beetje borstelen.
En daarna de slijptol er in.
De drempel om de slijptol er in te zetten is veel kleiner bij een auto van een ander.
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik heb nog een ds staan met een behoorlijke drempel
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Onder die bodyschutz komt een soort bruine grondlaag tevoorschijn. Heeft iemand ervaring met overschilderen daarvan met RX?
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Afgelopen woensdagavond hebben we de rest van de bodem schoongekrabt en een begin gemaakt aan de wielkasten achter. De wielkast rechts hebben we gisteren afgerond, de linkerkant komt binnenkort nog een keer aan bod.
Gisteren was weer een lasdag en we zijn weer wat opgeschoten:
Eerst heeft Max een plaatje geknipt voor in het zijscherm links, Maarten bakte het er in.
Vervolgens een zelfde soort excercitie om de opstaande rand van de kofferbak te herstellen:
Het hele fijne Esab lasapparaat van Max dat we normaal gebruiken werkt op 400V en dat hebben we hier niet. Van Waterman mochten we een apparaat op 230 lenen, de Weldpartner WP150. Echt een aanrader voor de hobbyist, het is goed regelbaar en last stabiel.
Vervolgens heb ik een hele rits gaatjes geboord in de kofferbakbodem.
En Maarten heeft deze met allemaal proplasjes in de kofferbak gelast. Hier en daar was wat hulp van een hamer nodig om het goed te laten passen, maar de pasvorm is beter dan we hadden verwacht.
Het staartje linksachter is inmiddels ook hersteld, maar daar heb ik geen foto’s van. Wel van een zeldzaam moment waarop ik zelf ook iets doe:
En dan komt Maarten weer aan bod voor het fijnere werk:
Al met al weer aardig opgeschoten, over twee weken weer verder met lassen, Max in ik maken in de tussentijd het scherm rechts achter nog een keer pas.
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Alweer goed bezig mannen! Het voorbereiden is vaker meer werk dan het lassen zelf.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
En vaak is lassen weer een stap bij de voorbereiding van het spuiten
Daarom is spuiten vaak duur door de voorbereiding, het spuiten zelf is niet zoveel werk.
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
We hebben overigens besloten de koets wel te spuiten, maar voorlopig al het lelijke plaatwerk inclusief motorkap met brandplek weer terug te hangen.