Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ABS lampje maar even verwijderd en vandaag APK goedgekeurd. Dus weer streetlegal.
nieuwe nummerborden komen eerdaags.
Die ABS ga ik natuurlijk nog wel maken , ik rijd voorlopig toch niet met de auto, hij gaat vanmiddag weer de werkplaats in.
Sowiezo krijgt ie nu eerst verse motorolie en bakolie.
Volgende week vrijdag op vakantie met de HY.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1224
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Lekker bijdehand.
Hier http://www.autoservicejoure.nl/index.php?action=home&lang=NL zijn ze gespecialiseerd in ABS
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
beetje uit de buurt….
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 1224
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gert-Jan Brink schreef:beetje uit de buurt….
Laat je ze toch opsturen, als het echt er op aan komt geef je maar een seintje…
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ok bedankt voor het aanbod.
Gisteren ineens LHM lekkage bij de bruine achter. Het bleek gelukkig dat het slechts een losgeschoten retourslangetje vd hoogteregulator was. Slangetje ingekort en probleem verholpen. Gelijk even de voorraadbol vervangen die was zo plat dat ik zonder draaiende motor na een paar minuten al geen remmen meer had. Ik had nog een reserve liggen.
Bij de zilveren de motorolie en filter vervangen en de voorremmen gebleed. Kwam ook hier bruine LHM uit.
De strip op de achterklep had over de helft bloemkolen dus die maar verwijderd. Ik wilde de hele strip kaalmaken om hem te spuiten maar waar het alustripje en de plastisbeschermlaag nog in takt is is het niet te doen dit te verwijderen zonder geweld, dus niet op de auto. Hoe verwijder je die strip zodat je hem weer kan gebruiken? ik wil hem spuiten.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1788
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Die strip zit geklikt ( althans bij de 2 ) ...
Met een platte schroevendraaier er voorzichtig uitwippen , maar als die nog nooit verwijderd is kan dat goed vast zitten
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
heb em eruit. thanks
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
en de strip gespoten en weer teruggeplaatst
eergisteren mooi weer dus maar ff een sfeerplaatje:
vandaag nieuwe platen gehaald en erop geschroeft. spoiler voor moet nog wel even gefatsoeneerd worden.
Ik bemerk een raar irritant ding, achterin boven de achterpassagiers zit er een losse plaat tussen hemel en dak en bij rijden over oneffenheden resoneert die tegen het dak. Knap irritant. iemand ervaring mee?
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Mooie foto’s
Het is een ‘kwaaltje’ van de break.
Veel breaks hebben deze rammel, variërend van soms net hoorbaar tot zwaar irritant.
Mijne heeft het ook, vooral als de zon er op heeft gestaan.
Ik vermoed dat het een draadbundel is die met kit aan het dak heeft gezeten en als een uitgeharde plak is losgeraakt en nu tegen het plaatwerk resoneert. Het lijkt linksboven de achterbank te zitten.
Staat op mijn to do lijstje. Als je me niet voor bent zal ik de resultaten hier posten.
Mvg. Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Gert-Jan Brink schreef:Ik bemerk een raar irritant ding, achterin boven de achterpassagiers zit er een losse plaat tussen hemel en dak en bij rijden over oneffenheden resoneert die tegen het dak. Knap irritant. iemand ervaring mee?
Had de break van m’n vader ook, nooit achter gekomen wat het was. Prachtige foto trouwens, zo bij het water!
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Het is een plaat ijzer tussen dak en hemel. Er zit een bobbel daar in de hemel. Was makkelijk te vinden maar om het te verhelpen moet de hemel gedeeltelijk los. Dan kit of isolatie ertussen. Komt na de vakantie wel een keer.
Vraag me af of het een type 2 kwaal is. Ik heb nu 3 type 1 breaks achter elkaar gehad en deden het niet.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Vandaag mn 99er break de 99000 km laten passeren.
Om het te vieren ging het zij-airbaglampje branden.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
nieuwe multimeter gekocht en de ABS sensoren doorgemeten. Rechtsvoor is klaarblijkelijk stuk, die geeft slecht 200 ohm. de andere 3 circa 1060 ohm. Dus daar moet een andere voor komen.
Airbaglampje is vandaag weer uit maar ik weeet het problem te vinden en te verhelpen.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1224
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Vreemd, 200 ohm, je zou een oneindige weerstand verwachten bij een breuk in de spoel, bij 200 ohm zou de spoel intern kortgesloten zijn, kan natuurlijk maar wel vreemd.