26 van de 86
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D.
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 29 juni 2017 07:40 PM
  [ # 376 ]

Een DS = een echte dame, verwacht je dan ook maar aan echte kuren Mr. Green

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 juli 2017 10:22 PM
  [ # 377 ]

De juffer heeft zich vandaag, met eindelijk weer eens kilometers vreten, prima gedragen. Alleen jammer dat de verdamper er weer af mag voor een rondje gootsteenontstopper, want die zit nu vrij plotseling toch echt weer grondig verstopt. Wordt namelijk gewoon helemaal niet meer warm…

Er komt dus na zo’n 8.000 kilometer nog steeds bagger uit het blok. ‘t Is maar goed dat er een nieuwe in aanbouw is…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 juli 2017 12:12 PM
  [ # 378 ]

OK, dus de stekkertjes die ik heb gebruikt om de verdamper te bedraden blijken te zijn geïsoleerd met iets dat sterk op krimpkous lijkt. Alle bekabeling moest er dus uit worden geknipt omdat die stekkers niet meer van elkaar af willen…

Nu kan ik de boel dus ook meteen maar weer opnieuw gaan bedraden (zoveelste keer). Weet iemand wat goeie multiconnectors zijn om het zo te maken dat de verdamper in één beweging van alle elektra af te koppelen is? Dit gedoe heb ik liever niet nog een keer.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 03 juli 2017 02:15 PM
  [ # 379 ]
Penny Lane schreef:

Terzijde: nu ik weet dat er een diafragmadrukgroep in de juffer zit, heb ik ook wel een vermoeden over waarom het stellen van de koppeling zo’n gezeik gaf. Volgens mij hoort er bij een diafragmadrukgroep een korte boemerang en ik heb een lange… Het werkt nu goed, maar als iemand precies weet hoe dat nou zit? Hoort een lange boemerang bij een vingerdrukgroep en een korte bij een diafragma, of blaf ik dan tegen de verkeerde boom op?

Derk

Ik haal dat ook steeds door elkaar, wat is het nu?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 juli 2017 04:01 PM
  [ # 380 ]

Intussen blijkt er al een tijdje roestbruine verf door m’n koelsysteem te circuleren. Echt álles zit voel roesttroep. Het goede nieuws is dat er nu geen grof gruis meer loskomt, maar dit is even erg… Maar ‘s kijken hoe ik dit er nou weer uit moet spoelen, maar ik verwacht dat ik de komende dagen de koeling er maar weer helemaal naast moet zetten.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 03 juli 2017 04:59 PM
  [ # 381 ]

Heel lang geleden had ik dat ook. Een paar liter schoonmaakazijn in het systeem gedaan en daar een dagje mee rondgereden.
Toen de tuinslang op de kachel aangesloten en de andere kant met een slang op een waterput. Na een kwartier spoelen kwam er geen roest meer uit. Na aftappen en vullen met koelvloeistof nooit meer last gehad.

Vroeger deed men leidingwater met antivries in zijn auto. Dan krijg je roestvorming.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 juli 2017 05:01 PM
  [ # 382 ]

De verdamper is weer open, maar ik heb vergeten om de relais eraf te pakken stupid Nou ja. Dan weten we morgen of overmorgen of die tegen een uurtje vollopen met leidingwater kunnen. De kachelradiateur is eruit en staat vol gootsteenontstopper, want die zit natuurlijk ook stampvol troep. Ik weet nog niet of de radiateur er af moet, maar ik denk dat ik die ook maar eens even moet demonteren om ‘m schoon te spoelen (zal wel met azijn worden). Dan het pijpje langs de kop er nog even af om die door te blazen want die heb ik al vaker zien verstoppen. In het circuit vanaf die pijp zat véél roest…

1 ritje B’f*ck - A’foort v.v. en weer drie dagen werk. Joepie.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 juli 2017 06:30 PM
  [ # 383 ]

Pijpje eraf geklust (eerst weer meer gereedschap scoren) en jawel: vol zooi. De cilinderkop zit ook vol roestslib. ‘s Kijken hoe ik dat er dan weer uit krijg… Zometeen eerst de tunnel en de radiateur er maar voor weg. Daarna maar eens zien of de waterpomp er dan ook maar weer af moet.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 juli 2017 08:07 PM
  [ # 384 ]

Pfff. Radiateur geweekt met 3 liter schoonmaakazijn. Die ligt nu met schoon water door te spoelen (het komt er goed bruin weer uit). Inmiddels ben ik bezig om te verzinnen hoe ik het blok van de goeie koppelstukken voorzie om er met de tuinslang water door te laten lopen zonder dat de werkplaats volloopt. Dan kan met een beetje geluk daarna eerst het onderblok gespoeld worden en dan het hele blok. Mogelijk zet ik ‘t blok tussentijds nog even vol azijn. Maar er moet straks eerst een pakking worden gesneden voor het pijpje langs de cilinderkop… Fijn. Ik zie weer een all-nighter aankomen.

Het goeie nieuws is wel dat dit hele akkefietje bewijst dat het onderblok inmiddels correct circuleert. Alleen komt dus nu alle roest eruit. Mij benieuwen hoe vaak dit kunstje nog herhaald moet worden…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 juli 2017 08:18 PM
  [ # 385 ]

Why bother Derk? Smijt deze motor in de container, maak de nieuwe af, haal een verse radiateur, bouw het zwikkie in en never look back..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 juli 2017 09:28 PM
  [ # 386 ]

Check. Meja. Voordat die andere klaar is, was het aardig geweest om nog een beetje rond te karren met die DS (want dat duurt nog even). Maar we zien wel hoe ‘t afloopt.

Vraag: zou het handig zijn om de huidige stilstand meteen ‘even’ te benutten om er een andere hoogteregelaar vóór in te fietsen? Ik heb sterk het vermoeden dat de huidige niet heel geweldig meer is.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 03 juli 2017 09:32 PM
  [ # 387 ]

Hoogteregelaar zelf schoonmaken en weer in elkaar zetten. Is een leuk klusje.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 juli 2017 09:33 PM
  [ # 388 ]

Hmmmja, kan ik wel doen met een losse die ik heb liggen. Ik zal wel eens kijken dan.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 juli 2017 11:35 PM
  [ # 389 ]

Soms word je gered door je eigen DS. Omdat het mofje tussen de waterpomp en de bocht onder de dynamo rijp is voor herinstallatie in de kliko komt ‘t werk vannacht niet meer af Smile

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 juli 2017 05:18 PM
  [ # 390 ]

Maar soms gaat het ook helemaal mis. Zoals dat de juffer geen bezine meer krijgt. Dat kan allerhande oorzaken hebben. Er staat een carburateurblok in, maar de tank is nog altijd I.E.-uitrusting. Dus: er ligt een retourleiding onder de auto die ergens afgedopt moet zijn… Is daar iets mee aan de hand? Bovendien blijkt dat alle rubbers op de tank erop gekit zijn en ten minste één van die verbindingen is lek. Welk pijpje is van de aanvoer en welke van de retour? Erger is dat door alle half opgevreten kit de leidingen nu beide niet meer makkelijk van de tank af kunnen zonder dat daar een kniptang bij komt kijken. Dat hindert in ieder geval al bij het vervangen van de rubber slangen. Verder kan het zijn dat de pomp onder de kap lucht trekt omdat de slangetjes tussen de Rilsan® leiding en de pomp poreus zijn geworden. Ook kan ik momenteel niet controleren of de leidingen onder de auto misschien ook ergens stuk zijn, dus dat is ook een optie. En dan kan het natuurlijk ook nog zijn dat er gewoon bagger in de tank zit, waardoor het groffilter en/of de leidingen dicht zitten… Alleen de brandstofpomp pomp is niet meteen verdacht, want die is een goeie maand geleden vervangen door een nieuwe.

Hoe het ook zei: er is weer een interessant probleem bij gekomen. Al was het maar omdat ik de tank niet zo gemakkelijk leeg krijg om ‘m te demonteren. Ik denk dat ik er op af ga om de vulhals eraf te pulken (zullen de rubber mofjes wel kapot gaan maar soit) en dan te zien of ik ‘m leeg kan hevelen. Daarna nog maar zien of de leidingen te redden zijn of dat ze er onder vandaan zullen moeten. In de tussentijd wil de auto bij gebrek aan gassysteem nu helemaal niet lopen en ik wil de verdamper er eigenlijk pas op zetten als het koelsysteem een beetje schoon is. Mogelijk moet ik dan eerst bij de watersporttoko maar eens een tank voor een buitemboordmotor gaan scoren zodat ik die onder de kap kan zetten, zodat de motor kan lopen en de boel alvast op hoogte kan om te zien dat er bokken onder kunnen.

Zucht…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
26 van de 86
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook