c5breakhdi schreef:Texter schreef:Ik vind het wel grappig dat de pers gewoon totaal geen prioriteit heeft bij de C6…die auto verkoopt sowieso wel. Echt knap van Citroen. En straks even kijken of de nieuwe AutoReview in de winkels ligt hehe…met een vergelijkende test erin die de C6 wint. Onwetende azijnpissers van Autoweek. Laat ze zelf maar eens de kwaliteit van hun blad omhoogschroeven ipv extreem suggestief te zinspelen op andermans problemen…
Blijkbaar is het alleen bij jullie in Nederland dat de pers geen C6 kan proefrijden, in de rest van Europa hebben verschillende autobladen dat ondertussen wel al kunnen doen.
Het lijkt erop dat diverse importeurs, tegen de uitdrukkelijke wens van Citroen in, toch demo exemplaren ter beschikking hebben gesteld aan de pers. Citroen Nederland zorgt er in ieder geval voor dat de auto’s naar klanten gaan
Het kan natuurlijk ook zijn dat de buitenlandse bladen prive auto’s ergens hebben opgedoken.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
@eviltwin
nu krab ik toch wel even in mijn haar…
Het lijkt erop dat diverse importeurs, tegen de uitdrukkelijke wens van Citroen in, toch demo exemplaren ter beschikking hebben gesteld aan de pers.
”
Valt er dan toch iets te verbergen door Citroën?
In het artikel in de Belgische De Autogids is er allezins nergens melding gemaakt det ze op een “onnatuurlijke manier” de auto ter beschikking kregen. En als ik zie hoe Citroën België stram in de houding gaat staan bij elk order uit parijs, zou het me zwaar verbazen dat ze tegen de wil in van het hoofdkantoor auto’s aan de pers bezorgen.
Temeer omdat de auto getest is door De Autogids op het Citroën test-circuit in Frankrijk en temeer omdat De Autogids eveneens in Frankrijk wordt verdeeld (franstalige versie).
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Autoweek moet natuurlijk gewoon een vertaling van de test uit autobild plaatsen:
http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=10993
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Re: @eviltwin
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:nu krab ik toch wel even in mijn haar…
Het lijkt erop dat diverse importeurs, tegen de uitdrukkelijke wens van Citroen in, toch demo exemplaren ter beschikking hebben gesteld aan de pers.
”
Valt er dan toch iets te verbergen door Citroën?
De auto’s die geleverd worden mogen niet bij de dealers staan, ze mogen niet aan de pers gegeven worden, ze mogen alleen naar klanten. De demo exemplaren (in NL van November, ORGA veel ouder) mogen zeker niet naar de pers. Er valt niets te verbergen als er niks is Ik heb nochtans niks geks aan het productie model kunnen zien. Rijdt ook prima dus…
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
@tot in de kist
misschien kan je bij de Belgische RDW het kenteken opvragen (online?) van de C6 uit de autogids. Dan weet je ieg. wanneer dat exemplaar geleverd is.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
kentekens in België
Eviltwin,
Ik ben niet deskundig terzake, maar m.i. kan je in België als particulier niet bij de gegevens van de Dienst inschrijvingen. In tegenstelling tot in Nederland blijft je kenteken bij de persoon en niet bij de auto.
Dit impliceert (inzake de wetgeving op de bescherming van de persoonlijke levenssfeer) dat je kentekengegevens vertrouwelijke info is.
Denk dat alleen febiac, politie en overheid toegang heeft tot de kentekengegevens.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Re: kentekens in België
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Eviltwin,
Ik ben niet deskundig terzake, maar m.i. kan je in België als particulier niet bij de gegevens van de Dienst inschrijvingen. In tegenstelling tot in Nederland blijft je kenteken bij de persoon en niet bij de auto.
Dit impliceert (inzake de wetgeving op de bescherming van de persoonlijke levenssfeer) dat je kentekengegevens vertrouwelijke info is.
Denk dat alleen febiac, politie en overheid toegang heeft tot de kentekengegevens.
sorry voor de offtopic, maar kan je op die manier dan aan het kenteken niet zien hoe oud iemand is of waar die persoon woont?
N.B. De duitse pers rijdt met auto’s van Citroen duitsland (K voor Keulen, C voor Citroen) Voor de officiele persintroductie zijn er auto’s door Citroen ter beschikking gesteld te herkennen aan het kenteken 78. Maar ook bijv. in de autoplus hebben ze geen C6 gekregen voor een echte test, slechts een rij-indruk.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Re: kentekens in België
eviltwin schreef:sorry voor de offtopic, maar kan je op die manier dan aan het kenteken niet zien hoe oud iemand is of waar die persoon woont?
Neen, uit een Belgische nummerplaat kan je helemaal niets afleiden over de eigenaar van de auto. Er bestaan wel afwijkende nummerplaten waaruit je dan enkel opmaken dat het bv. om een oldtimer gaat, over een niet-ingeschreven proefrittenvoertuig, over een aanhangwagen, over een Europese ambtenaar, over een diplomatiek medewerker, ... Alleen politie en bepaalde overheidsdiensten (bv. de fiscus) hebben toegang tot de gegevensbank waarin ze aan de hand van de nummerplaat de gegevens over de auto en de eigenaar terugvinden.
En nu terug on topic…
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Die C6-en uit de autogids waren trouwens ook Franse 78-ers
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
leuk filmpje over de C6
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Autoreview heeft idd in het aprilnummer de multitest C6 vs MB-E, vs jag S-type vs C300C. Ze hebben wel de kostenwaardering aangepast (veel te veel waardevelies, m.i.), maar nog niet de remweg resultaten, met als gevolg dat de C6 NIET wint
Wel komt zij gelijk met de MB-E320cdi (van een mogelijk 5000 punten)
[list]1. Citroën 3343 , Benz 3343
3. Chrysler 3288
4. Jag 3285[/list:u]
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Ik kwam toevallig ook dit blad tegen (4.10EUR):
http://www.motors-magazin.de/
Met naast een test van de C6 ook:
Een impressie van een Traction Avant (11cv Familiale)
5 pagina’s techniek; van Wankel tot HDi, Hydropneumatiek, carosserie en cockpit design.
De C4 hybrid
De C-Ariplay.
Plus kleine inzetstukjes over o.a. records, de raids etc.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
@eviltwin
Verbaasd me niets.
Maar als we dan toch gaan roddelen…
Sommige autojournaille hebben zulke oogkleppen op of zijn zo teutoons gebiasd dat ze zelfs zouden foefelen om hun broodheren (ik wik mijn woorden) terwille te zijn.
Slaat toch nergens op (met haast geen enkele C6 particulier rondrijden) dat ze nu al een correcte inschatting kunnen maken van afschrijvingen en restwaarden…. Restwaarden is een marktgemiddelde, gebazeerd op historiek. Bij mijn weten heeft er nog niemand zijn C6 ingeleverd/ingeruild.
Kwaliteit autobladen is m.i. bedroevend (enkele uitzonderingen niet te na gelaten). Zelfs het gerespecteerde De Autogids in België die een referentie is inzake wetenschappelijke aanpak van de tests etc. kan het bij Citroën NOOIT ik herhaal NOOIT nalaten om in haar artikels over Citroën enkele zijdelingse “opmerkingen” te maken die schijnbaar onschuldig zijn, maar die als je ze optelt in het artikelt toch weer een bepaalde “indruk"laten die vooroordelen tnv Citroën alleen maar bevestigen.
Ik vermoed dat de Duitse automerken gewoon beter lobyen en op meer exotische locaties hun auto’s voorstellen en de journalisten beter in de watten leggen (waarschijnlijk hebben ze meer budget).
Bovendien:
Recent nog in de pers: omkoopschandaal bij MERC execs in Europa en Irak (steekpenningen, omkoperij, escorte service voor vakbondsafgevaardigden bij Volkswagen etc.).
Bij mijn weten nog nooit een Citroën PSA exec. in een omkoopschandaal geweten.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Volgens mij intereseert Citroën het niet echt wat de pers er van vind, maar meer wat de klanten vinden. en dat vind ik wel wat hebben
tenminste zo als ik hier en daar eerder leeste, was het de bedoeling om geen C6-en aan de pers uittelenen voor tests..
tja, met betrekking tot die inruilwaardes, je moet ergens mee beginenn en dan is de Xm wel een aardig startpunt. Maar op basis daarvan schatten ze de C6 duidelijk te laag in (dat was in de oorspronkelijke Duitse test eerlijker)
Neem je de Xm als uitgangspunt dan lijkt 45% restwaarde wel de ondergrens. Daar staat dan tegenover dat de MB-E nooit boven de 55% uit zal komen (een SLK of 911 haalt misschien net de 57%, maar een zakenbak nooit)
Ik roddel liever niet , maar ga uit van de koele cijfers;
De autoreview rekent zo:
60.000 * 40% = 24.000 restwaarde -> 36.000 /4jaar =23 punten
67.000 * 60% = 41.000 restwaarde -> 26.000 /4jaar =47 punten (max 100)
neem je meer realtistische getallen
60.000 * 45 = 27.000 -> 33.000 /4jaar =30 punten
67.000 * 55 = 37.000 -> 30.000 /4jaar =37 punten (max 100)
Erger is dat ze de remwegresultaten niet verbeterd hebben, dat zou namelijk 10 punten schelen in het voordeel van de C6
Anstatt nach 39,5 m kalt steht der C6 bereits nach 38,5 m, was ihm zehn zusätzliche Punkte bringt.
daarmee wordt de einduitslag dus:
[list]1. C6 3360 (3343+7+10)
2. MB-E 3333 (3343-10)[/list:u]
Lijkt me een vrij overtuigende overwinning
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije