Stukje rubber in de motorolie
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 september 2004 06:27 AM

Ik controleerde vandaag even het oliepijl, zie ik dat er 2 kleine zwarte stukjes aan de pijlstok zitten. Het lijkt wel alsof het stukjes rubber is van een ring ofzo.

Iemand enig idee waar het vandaan kan komen en of het ernstig is Confused:

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 september 2004 01:10 PM
  [ # 1 ]

Ik hoop het, heb de peilstok nog niet goed bekeken, ga ik straks effe doen.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 september 2004 03:57 PM
  [ # 2 ]

Ook weer opgelost, bleek inderdaad de oliepijlstok te zijn. Heb voor 10 euro een nieuwe gehaald bij de specialist.

Helaas meld het volgende probleem zich aan, lijkt wel of ik geen druk meer heb op de ruitenwisser-sproeiers, reservoir is vol.
Zag net dus dat het rechter sproeiertje is afgebroken, ga straks dus effe een andere halen op de sloop.

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 10 september 2004 07:10 PM
  [ # 3 ]

Heb ik ook een keer gehad Waren de sproeiertjes verstopt. Ik heb toen nieuwe gehaald, waren niet duur. Erop gezet en gelijk weer doen!
Maar kan natuurlijk ook vanalles meer zijn, ik had toen gewoon geluk (en aangezien er al een tijdje niet veel meer uit de rechter sproeier kwam, wilde ik de gok wel wagen dat dat de oorzaal was…)

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 september 2004 10:55 PM
  [ # 4 ]

Heb op de sloop een nieuw sproeiertje gehaald, maar kwam meteen een leuke AX GT tegen, waar op de accu na nog alles opzat. 3-spaaks stuur, ECU, elektrische ramen, half-leren stoelen, etc etc.

Wel zonde van die AX-Gt, er zat slechts 80dkm op, en zo te zien nog origineel ook, interrieur was netjes. Vraag me af wat er mis mee was dat ze die auto op de sloop hebben gedumpt Confused:

Heb het gasklephuis eraf gehaald, een gloednieuwe Ducellier verdeelkap+rotor en een luxe plafonierre met klok en een spotje erin.
Alleen moet ik nog uitzoeken hoe ik die ga aansluiten, zitten iets meer draadjes aan dan het standaard lampje.

Gasklephuis (Injectorhuis) zit er inmiddels op en hij start gewoon, ga zometeen een stukje proefrijden.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 september 2004 01:53 AM
  [ # 5 ]

Is dat zo? half leren stoelen uit de AX Zeldzaam Shocked
Ik vond die hele AX-GT bijzonder uitzien, te mooi om er onderdelen vanaf te slopen.

Heb overigens totaal 23 euro betaald voor alles wat ik heb meegenomen, ze vroegen 30, maar ik had niet meer bij me en ik kon niet pinnen.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 september 2004 04:11 AM
  [ # 6 ]

Zwart, maar dan niet ech dat pik zwarte, maar wat lichter.
Klokkenpaneel zag er ook bijzonder uit, heel anders dan het Jeager klokkenpaneel in de AXen en ZXen.

Er zat zelfs een regeling voor de sterkte van het dashbord licht op. Drukknoppen links en rechts onder het stuur voor achterruitenwisser en mistlampen voor/achter. Bij de gewone AXen en ZXen zitten deze knoppen links en rechts op het klokkenpaneel. Er zat gewoon een heel apart en ander dashbord in.

Echt zonde dat die AX op de sloop terecht is gekomen.
Iemand enig idee wat ermee mis zou kunnen zijn?, de verdeelkap+rotor zijn echt hagelnieuw, vastgelopen motor Confused:

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 11 september 2004 05:35 AM
  [ # 7 ]

zeg cruiser,

als ik dit zo lees…. ga halen dat ding en lepel jou motor over naar dit ding… ff die plafondinges regelen bij zx14 en je bent er…

just my 2 cents

Profiel  
 
EL Robino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 04-06-2004

- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
Gepost: 11 september 2004 02:36 PM
  [ # 8 ]
ZX1.4i schreef:

Er zat zelfs een regeling voor de sterkte van het dashbord licht op. Drukknoppen links en rechts onder het stuur voor achterruitenwisser en mistlampen voor/achter. Bij de gewone AXen en ZXen zitten deze knoppen links en rechts op het klokkenpaneel. Er zat gewoon een heel apart en ander dashbord in.

Dat is het oude type AX dashboard. En dan heeft een GT nog een boel meters en knoppen extra inderdaad. Ik had in mijn AX GT zelf witte wijzerplaten gemaakt, zag er wel flex uit vond ik zelf. Erg leuke auto’s trouwens, en onverwacht rap!



Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 september 2004 04:26 PM
  [ # 9 ]

Juist ja deze is het die op de sloop staat, mooit karretje met een hoop meters.

als ik dit zo lees…. ga halen dat ding en lepel jou motor over naar dit ding… ff die plafondinges regelen bij zx14 en je bent er…

Bedoel je de 2.016V motor van Cruiser in die AX GT lepelen of andersom Confused:
Ik denk dat de 1.4i motor in die AX GT niet echt goed meer zal zijn, er zat niet voor niets een gloednieuwe verdeelkap+rotor op Confused:

Profiel  
 
Thrillseekah
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003

- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Gepost: 11 september 2004 05:20 PM
  [ # 10 ]

ZX-C heeft nog een hobby AX staan.. daar kun je best leuke dingen van maken als je die samen voegt

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 september 2004 05:42 PM
  [ # 11 ]

Ah, op die manier, nou dan heb je vast en zeker wel wat aan die AX-GT. Cool

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 september 2004 03:50 AM
  [ # 12 ]
ZX-Cruiser schreef:

Nah nee zoals Thrill al schrijft staat er al 1 hier Wink
Die gaan we eerst strak laten sturen en dan later mssn een 16 16V erin (saxo).
ZX 16V is een XU blok en past niet, moet TU zijn Wink

Het 1.6 16V blok is toch ook XU? Alleen de 1.4i blokken zijn TU??

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook