13 van de 18
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
ID21F (radiateur laten reviseren, SUC of chausson?)
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 03 juli 2017 11:19 PM
  [ # 181 ]

Nu het boek niet bij de hand maar weet mogelyk waar het probleem zit. Waarschijnlijk bij de oude spanningsregelaar. Daar de plus draad van de dynamo (rood 5) doorverbonden met geel 3. Deze gele komt zo uit mijn hoofd niet uit bij de accu (deze liep namelyk naar het schuifstekkertje by de dynamo. Ik mis dus de aflevering van de opbrengst van de dynamo bij de accu.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 04 juli 2017 09:00 AM
  [ # 182 ]

Ik meet op de accu pas of ie bijlaadt trouwens. Beetje te indirect wellicht? Hoe korter by dynamo te meten?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 04 juli 2017 09:38 AM
  [ # 183 ]

Ik ben niet geautoriseerd om mijn vorige posts te wijzigen. Vandaar een nieuwe comment met aardig wat overlap.

Nu het boek wel bij de hand en ik denk dat ik door heb waar het fout gaat. Waarschijnlijk bij de oude spanningsregelaar. Daar de plus draad van de dynamo (rood 5; dynamo naar spanningsregelaar DYN en laadstroomlampje) doorverbonden met geel 3 (dynamo naar spanningsregelaar EXC aansluiting). Ik mis dus de aflevering van de opbrengst van de dynamo bij de accu. Nu heb ik bij de oude spanningsregelaar wel draad N2 zitten (oa. startrelais naar BAT aansluiting van spanningsregelaar). Deze maakt wel verbinding tussen de accu en de oude spanningsregelaar.

Te doen bij spanningsregelaar: Lijkt me dus logischer als ik rood 5 (dikke plus vanaf de dynamo) doorverbindt met N2??.. ipv met geel 3.


Ik meet op de accu pas of ie bijlaadt trouwens. Beetje te indirect wellicht? Hoe korter by dynamo te meten?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5386
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 04 juli 2017 01:45 PM
  [ # 184 ]

Ik ben letter- en figuurlijk even de draad kwijt Wink
Ik ben niet heel deskundig op dat gebied, maar als ik me niet vergis heb je niets meer te maken met de spanningsregelaar.
Alles wat je nodig hebt is de draad naar het laadstroomlampje (geen LED!!) de dikke plus en een geschakelde plus.
De exc komt te vervallen.

Verder staat hier ook nog een beschrijving, maar dat is al voor het vervangen van de oude naar nieuwe wisselstroomdynamo:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/163211

Of heeft jouw dynamo meer aansluitingen?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 juli 2017 01:50 PM
  [ # 185 ]

De tekening van Hans klopt niet, de dynamo in charles zijn break heeft aansluiting 2 van de tekening NIET Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5386
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 04 juli 2017 01:55 PM
  [ # 186 ]
Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 04 juli 2017 01:57 PM
  [ # 187 ]

In eerste instantie werd mij verteld (niet hier) dat twee draden bij de originele spanningsregelaar doorverbonden moest worden. De overige kwamen te vervallen. Echter, de verkeerde 2 zijn nu doorverbonden. Ik heb namelijk nergens een connectie van dynamo naar accu.

Heb nu dikke kabel gehaald met 2 oogjes en ga deze op de plus van de dynamo zetten en rechtstreeks verbinden met de accuklem op de pluspool. Het getrokken draadje van het lampje naar de dynamo (schuifstekker) heb ik al reeds gemonteerd. Kabeltje ga ik straks monteren en dan kijken of het werkt.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 04 juli 2017 06:41 PM
  [ # 188 ]

Dank voor de hulp. Dynamootje aan de praat gekregen.
Dikke draad van de plus van de dynamo naar de pluspool gemonteerd. Draadje van het lampje naar het schuifstekkertje op de dynamo en het spulletje werkt!

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 juli 2017 07:19 PM
  [ # 189 ]

Topwerk!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 04 juli 2017 07:38 PM
  [ # 190 ]

Hulde! Zo zie je maar: Alles wat ingewikkeld is, is verkeerd.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5386
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 04 juli 2017 09:56 PM
  [ # 191 ]

We zaten al vol spanning te wachten op het resultaat, nu heb jij die ook Wink

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 04 juli 2017 10:54 PM
  [ # 192 ]

We houden de spanning erin… Dynamo afgevinkt. Nu op naar de verlichting voor, want dat klopt ook niet helemaal. Rechts dimlicht, links flauwer dimlicht etc… Groot licht volgens mij helemaal niet..  Morgen maar eens verder naar kijken.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 juli 2017 10:57 PM
  [ # 193 ]

massadraden nazien!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 05 juli 2017 01:12 PM
  [ # 194 ]

Forummers,

Is het juist dat wanneer er verstralers bevestigd zijn er geen grootlicht op de koplampen zit (vanwege wetgeving of iets dergelijks?) .

Daarnaast staat de auto op Michelin XAS’en van het jaar 0 (1996). Staat me iets van bij dat deze banden bij ouderdom de neiging krijgen hun loopvlak spontaan af te werpen? Is dit juist?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 05 juli 2017 02:23 PM
  [ # 195 ]

Gaat het om een derde neus? Dan zullen de verstralers juist alleen moeten werken bij ingeschakeld grootlicht. Als je ze probeert in te schakelen bij dimlicht dan gebeurt er niets.

Ja, ik heb plaatjes gezien van spontaan loskomend loopvlak bij oudere XAS/XVA-en. Bovendien loop je door uitdroging kans op scheurtjes in de wangen van je banden.

Profiel  
 
 
13 van de 18
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook