Eerder heb ik al eens een alternatief gevonden voor de (bovenste) fuseekogelhoes. In dat topic werd al aangegeven dat een alternatief voor het stuurkogelhoesje ook wenselijk zou zijn. Dat heb ik tot nu toe niet gevonden en dus ben ik zelf aan de gang gegaan. Zie hier het resultaat, uiterst links is een (gescheurd, maar dat is niet te zien) origineel hoesje.
Ik heb het originele hoesje gebruikt om de mal van te maken. De kopieën maak ik van 2 componenten polyurethaanrubber. Soms blijft er wat lucht achter in de mal waardoor ik wat kratertjes moet vullen. Dat heeft dat een wat “bobbelig” oppervlak. Perfect is het dus (nog?) niet, maar waarschijnlijk wel bruikbaar.
De grote vraag is of deze nagemaakte hoesjes voldoen. Zou het polyurethaanrubber snel stuk gaan? Zelf rijd ik vrij weinig met mijn CX, het is een mooi weer auto voor mij en daarbij komt dat de hoesjes op mijn wagen nog goed zijn.
Ik zoek dus -laten we zeggen vooralsnog 2- personen die aardig wat km’s per jaar rijden met de CX die bereid zijn om deze stuurkogelhoesjes uit te proberen. Die hoesjes kunnen opgestuurd worden. Het enige wat ik ervoor vraag is feedback of de hoesjes voldoen.
Het zou dan fijn zijn als die personen zelf sleutelervaring hebben, weten waarmee ze bezig zijn, en dan ook af en toe op dit forum kunnen terugkoppelen of de hoesjes heel blijven.
Mocht blijken dat de hoesjes redelijkerwijs voldoen, dan kan ik meer maken en ze mogelijk via de cx club (magazijn) verkopen. Ik heb maar 1 mal, de productiesnelheid zal laag zijn…
Ik ben benieuwd naar de reakties.
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De CX is mijn daily driver, maak zo’n 12.000 km per jaar ermee.
Interessant?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Helemaal goed! Ik stuur je een PM.
Als er nog een liefhebber is die wil uitproberen: graag!
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goed bezig !
Mijne zijn nog niet stuk,maar weet hummel dat ze er zijn.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
F.SvM schreef:... hummel…
Het blijft toch aandoenlijk: mensen uit het oosten en moderne techniek.
Zeker weer de iPad gebruikt, Frank?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
zwrtw schreef:Helemaal goed! Ik stuur je een PM.
Als er nog een liefhebber is die wil uitproberen: graag!
Te weinig km’s hier op jaarbasis, maar zal ze even inspecteren.
Goed bezig!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Als je dit verhaal verteld had zonder fotos had ik je geen enkele kans gegeven.
Maar met fotos ziet het er veelbelovend uit!
erg mooi gedaan.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009
- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Mooi gefabriekt hoor
Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….
Dank jullie voor de complimenten. Er waren ook wel wat probeersels nodig voordat het lukte… En nu maar zien of het werkt!
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
De familie stuurkogelhoesjes breidt zich langzaam uit:
Ik zoek nog steeds wat mensen die zo’n hoesje willen uitproberen: stuur maar een PB. Gratis, het enige wat ik verlang is terugkoppeling hier in dit topic of het hoesje wel/niet voldoet (met af en toe eens een update).
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik wil ze best wel proberen ,maar heb ze nog niet nodig.
Ik kan mijn garagehouder wel vragen,die koppelt het zeker terug .
Voor de rest goed bezig!
Ik weet niet hoe je het doet of wat voor mal je nodig hebt….
Maar is het een idee om voor de serie 1 modellen de verbindings “moffen” te maken tussen luchtinlaat en blower.
Deze zijn namelijk niet te krijgen en er is er geen 1 meer.
Deze hebben een diameters van rond de 10 tot 15 centimeter. En de breedte is ongeveer 15 centimeter .
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik denk dat je het dan over het kachelhuis van vòòr 1979 hebt? Als ik het goed heb is met ingang van de “bolletjes asbak” ook het kachelhuis veranderd. Mijn cx (1980) heeft het nieuwere kachelhuis en niet meer het harmonicarubber wat jij volgens mij bedoelt. Bij voldoende belangstelling zou ik eens een poging kunnen wagen, maar dan heb ik wel een originele nodig die met b.v. “secondenlijm” in elkaar te plakken is om een mal van te maken.
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Ik heb in 2011 een onderdeel voor de luchtinlaat laten namaken bij R&K Techniek. De balg is bekend te gaan scheuren. Simpelweg de maten doorgegeven en ik heb een PVC-balg ontvangen die nog steeds goed functioneert.
M.i. ook een prima oplossing voor de balg van de kachel.
http://r-k.nl/vouwbalgen/PVC vouwbalgen.php
Deze correspondentie voerde ik:
—————-
Beste Maarten joost,
In Navolging op uw schriftelijke aanvraag kunnen wij u als volgt aanbieden:
Vouwbalg t.b.v. Citroen CX
Diameter inwendig / uitwendig Ø 65 x Ø 100 mm
Lengte min / max 18/105 mm
Manchetten Ø65 x 15 mm
Materiaal rubber olie en vetbestendig
Hardheid in overleg te bepalen (oud model)
Prijs bij 25 st € 15,55 per stuk
Prijs bij 50 st € 13,85 per stuk
Matrijskosten € 475,00 eenmalige bijdrage
Alternatief:
Idem in zacht PVC olie en vetbestendig
Prijs bij 1 st € 46,15
Prijs bij 25 st € 34,50
Prijs bij 50 st € 23,05
Matrijskosten Geen
Prijzen netto excl BTW
Levertijd ca 6 weken na opdracht
Levering af magazijn vracht op rekening
Betaling in nader overleg
In de aanname U een passende aanbieding te hebben gemaakt en Uw gewaardeerde opdracht met belangstelling tegemoet ziende, verblijven wij,
Met vriendelijke groet,
Theo van Bakel
R&K Techniek BV
Tel +31 77 38 79 475
Fax +31 77 38 72 844
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
http://www.r-k.nl
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Goede tip lijkt me!
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
Gisteren de hoesjes van Wijnand gemonteerd. Dat ging prima. De pasvorm is perfect. Ze zijn ook steviger dan de universele hoesjes van de automaterialenboer. Ik heb het idee dat deze dan ook langer mee gaan. Ik hou jullie wel op de hoogte.
Er zijn nu twee personen die hoesjes van mij hebben gekregen, en nummer 3 stuur ik komende week nog hoesjes op. Helaas heb ik van “persoon 1” nooit meer wat gehoord. Dat zou kunnen betekenen dat de hoesjes zo slecht zijn dat het een grote teleurstelling was (maar ook dan zou het fijn zijn om dat te melden om teleurstellingen bij anderen te voorkomen), òf dat persoon 1 is vergeten om terugkoppeling te geven.
cxj is het in ieder geval gelukt om ze te monteren, dus nu maar een tijdje aanzien hoe de hoesjes zich houden. “Persoon 3” krijgt ook nog gratis hoesjes om uit te proberen, maar nu ga ik stoppen met het gratis weggeven van hoesjes. Eerst maar eens hier op het forum lezen wat de ervaringen zijn.
Als blijkt dat de hoesjes redelijkerwijs heel blijven kan ik hoesjes verkopen. Wordt vervolgd!
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980