Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
jaco schreef:Toen ik van de week in een A4 reed, had ik ook weinig te klagen en ik kan me voorstellen dat de achterbank van een A8 L van een veel hogere orde is.
Vind je?
Op het werk hadden we ook een A6 en A4 Avant.
Ik snap niet waarom die dingen zo populair zijn.
In beide vind ik de automaat niet perfect, wat ik eigenlijk wel verwacht in die klasse.
De A6 met 2.0 TFSI is niet heel snel, maar geeft wel snel wielspin. (geen Quattro uiteraard)
De stoelen met stof zijn eigenlijk maar eenvoudig en zitten niet geweldig (in een duurder pakket krijg je ongetwijfeld beter stoelen)
De A6 is toch best een grote auto in Avant uitvoering, maar er past eigenlijk niets in.
We hadden ook een Honda CRV, dat is all-round een beter auto. Veel meer (laad)ruimte en technisch voelde het veel beter aan.
Goed, geen mooie auto, maar wel waar voor je geld ivm de Audi’s.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:
Op het werk hadden we ook een A6 en A4 Avant.
Ik snap niet waarom die dingen zo populair zijn.
Ik wel. Technisch hoogwaardige techniek, hoge restwaarde, perfect afgewerkt, onderhoudsarm en een dijk van een wegligging voor mensen die vab hard rijden houden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat je dan meer geld moet gaan uitgeven. Want een redelijke basis uitvoering is echt in elk geval niet.
Zelfs het interieur van de A6 was ik niet kapot van. Deed toch wel plastic achtig aan.
De simpele Honda was toch beter afgewerkt en technisch reed die beter. Met name de automaat is fijner.
Het getuigt gewoon van een enorme droeftoeterij om alles wat niet Citroën is af te keuren omdat het geen Citroën is. Er zijn zat fijne wagens op de markt zonder Chevrons op de grill. Ik heb zelfs ook een grote voorliefde voor Citroën, maar schrijf daarmee al het andere niet af. En al helemaal niet zonder rij-ervaring.
Die A4 van de week vond ik erg prettig rijden, met prima stoelen en vooral prima hoofd- en beenruimte. Nee, het biedt niet het genot wat ik in de CX beleef, maar dat is een auto van een hele andere orde.
Verder durf ik mijzelf best citrofiel te noemen, maar als mensen die term hier gaan gebruiken in de betekenis dat je dan nergens anders meer naar mag kijken of van mag genieten, dan schaam ik mij daarvoor. Dan is het ineens geen geuzennaam meer, maar een enge ziekte.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Helemaal mee eens. Zo reed ik laatst in een Lancia Thesis. Wat een heerlijke auto is dat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1889
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Toen ik Met de Xsara in 2000 beginnen rijden ben, had ik zo iets van als ik dan toch geen citroen met Veerbollen rijd, kan ik ook met een ander merk rijden met klassieke vering. Theoretisch bedoeld dan, praktisch was dit wel even anders, verschillende wagens gereden en getest, de ene wat beter dan de andere, op ‘t gevoel afgaand dan toch.
En mijn bevinding was dan toch, in de Citroen voel ik mij thuis. (manier van spreken)
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 1889
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Als passagier met de C6 22 HDI van mijn vroegere Citroen dealer (XSARA) proefrit gedaan en vond dat wel oke.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 21-10-2013
- C5 2.2 HDi Break Exclusive automaat
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
Mijn eerste 6 cylinder ooit was een Ford Scorpio 2.9i Ghia Automaat. Ik kan met een gerust hart zeggen dat deze rustig de concurrentie met een citroen aankan op het gebied van comfort, luxe, vering en rijgenot (en afschrijving..). Deze auto staat dan ook zeer zeker in mijn top 3 van fijnste auto’s ooit in mijn bezit gehad.
Ook al is het een Ford en staan er geen chevrons op.
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
In CitroExpert 115; 17 pagina’s over de C6 als occasion/consult
C6… by CitroenAZU, on Flickr
Wanneer ligt deze in de winkel? Ben al bij meerdere winkels geweest namelijk.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Hij lag hier vandaag op de mat, dus wellicht ook bij de boekhandel neem ik aan…
Dank je. Ik zal het even in de gaten houden.
Totaal aantal Berichten: 1889
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Vandaag bij de dagbladhandel gaan afhalen.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Dit leest lekker weg
https://www.autoblog.nl/nieuws/special-citroen-c6-100243
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Door de C6 in het rijtje DS-CX-XM te plaatsen krijg je het gevoel dat de marketing blunder van de auto-eeuw wel erg summier wordt belicht.
De C6 kwam 5 jaar te laat om zich als opvolger van de XM te afficheren.
De C5 was al erg mis: te groot als opvolger voor de Xantia en te klein als opvolger voor de XM. Groot in twee betekenissen: geld en afmetingen. De adembenemende lelijkheid heeft uiteraard ook een rol gespeeld. Het is nauwelijks te becijferen hoeveel klanten Citroen heeft verloren door die move.
Dat de C5 het best aardig doet lijkt mij voornamelijk te danken aan gebruikskwaliteit: Het ding rijdt lekker en blijft heel. Een verademing na de XM.
Toen de C6 verscheen met een reeds tot op het bot verouderde infotainment systeem en een veel te hoog gewicht voor de aandrijfunit hoefde je geen helderziende te zijn om een beetje toekomst te voorspellen.
Ik heb er met veel plezier in gereden, maar de fiscale pijn werd mij te heftig.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop