54 van de 111
« Eerste  < Vorige 52 53 54 55 56 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 juli 2017 09:33 AM
  [ # 796 ]

Het verlengen van de bovenste plaat van de trekhaak deed men omdat de onderklep er anders tegen aan kwam bij het openen als er een trekhaakkogel op zat. Vaak zit de haak namelijk te hoog en dan loopt de klep vast.

80 kg aan fietsen op de haak: ik geloof dat ik dat wel erg veel vind. De maximale kogeldruk was volgens mijn info ook maar 50 of 75 kg.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 02 juli 2017 10:14 PM
  [ # 797 ]

Tank: ik ga er eerst een keer in kijken met de endoscoop die ik kan lenen. Er heeft alleen maar bio-ethanolvrije benzine in gezeten, nooit iets anders. Is nu al jaren leeg en kurkdroog bij mij opgelsagen.

Trekhaak: ik heb hem nu dus -zoals je kon lezen- exact op dezelfde hoogte hangen als mijn andere break en daarbij draait mijn onderklep (zoals ik ook schreef) probleemloos horizontaal open en blijft dan boven de kogel. Dus zie ik geen probleem. Ik heb de onderklep inmiddels uit mn opslagruimte gehaald en het scharnier dit weekend schoongestraald en gespoten. Komende week even een proefmontage. Even kijken hoe dat past.

Onze 4 fietsen en drager wegen samen 75 kg. Ikzelf ook. Ik kan erop springen en dat is zelden de impact die erop zal komen gezien het veersysteem die het geheel straks dempt. Mijn DS-specialist (met naam en faam) gebruikt dit type trekhaak altijd om de auto mee op te krikken. Geen enkel probleem dus.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Gepost: 02 juli 2017 11:33 PM
  [ # 798 ]

Dat ding wordt echt schitterend!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 08 juli 2017 10:43 PM
  [ # 799 ]

Benzinetank van binnen begluurd: maagdelijk, roestvrij, geen vuil op de bodem. Fotos volgen. Toen ik hem in 2011 kocht zat de tank bijna vol met benzine uit…op z’n nieuwst 2003. Die heb ik 5 jaar geleden afgetapt en was nog mooi helder. Heb ik de afgelopen jaren de viertakt grasmaaier heerlijk op laten lopen Smile. Leve die goed eoude benzine zonder bio-ethanol en andere rare spullen. Overigens zal die ook niet in deze tank komen, want ik ga op LPG rijden en in deze tank komt een reserve Performance 102, volledig ethanol-vrij. Daar rijdt m’n Mehari trouwens ook op. Bijna 2 euro de liter maar wat zou dat voor die paar km?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 09 juli 2017 10:17 PM
  [ # 800 ]

Plaatjes binnenzijde tank hieronder. Niet tot in alle krochten maar ik heb geen reden om aan te nemen dat de andere zijde katsverrot is terwijl de hele tank verder ook van buiten gaaf is.

Vlottertje. Daar moet tgv verwijdering even een nieuw rubbertje tussen. Adviseren jullie nog plichtplegingen (schoonmaken contacten o.i.d.)? Ik heb van Penny Lane een benzinemetertje gekregen (dat ik tot temperatuurmeter ga ombouwen), deze zou ik even aan de vlotter kunnen schakelen tbv een test.

Overigens blijkt uit bovenstaande kleur maar weer dat er veel varianten van de DS zijn geweest. Deze break uit Voorst is aan de binnenzijde van het chassis geheel in deze kleur gespoten, ook onder de (gelijmde) bekleding. Een soort taaiachtige antisteenslag. Meeste tanks zijn zwarte en glad, wat ik gezien heb.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 juli 2017 10:28 PM
  [ # 801 ]
waterman schreef:

Vaak zit de haak namelijk te hoog en dan loopt de klep vast. /quote]

Wat wordt er nu bedoeld met haak….?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 09 juli 2017 10:32 PM
  [ # 802 ]

De trekhaak. Vergeten te melden: vorige week de onderklep gemonteerd en proefgedraaid. Past precies. Houdt niet over maar daar verzin ik nog wel wat op om nog iets ruimte te winnen. Sowieso past de klep mooi na alle laswerk. Klep na de vakantie lassen (1 hoekje) en naar de spuiter.

Mooi he… scharnier gepast, gesteld met klep en met polymeerkit en bouten gemonteerd.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 juli 2017 10:38 PM
  [ # 803 ]

Ik doelde meer op het feit ,dat Yuri bedoelde zogauw er een aanhanger achter zit of caravan of vouwwagen .
Dan raakt je klep de ” haak” waar je mee aan en afkoppeld.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 09 juli 2017 10:45 PM
  [ # 804 ]

Als de vlotter over het hele traject el contact heeft, zou ik er niets aan doen.
Leuk klusje om benz meter om te bouwen tot temp meter.
Beschrijving met foto’s:
http://www.thomaszink.de/ds20_sec/ds20_teil03.html
Ik heb ooit een achtergrond gemaakt om te printen.

Afbeelding Bijlagen
temp_meter.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 10 juli 2017 07:18 PM
  [ # 805 ]

Mooi! Dank Egbert!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 22 oktober 2017 11:32 AM
  [ # 806 ]

De dagen worden korter, de avonden weer donker, tijd om ons ‘s avonds weer in onze holen terug te trekken. De een doet dat op de bank, de ander in de kroeg of de sportschool. Ik duik graag tussen het oud ijzer. Tijd voor een update.

Afgelopen tijd tussendoor de verschillende delen vd imperial gepolijst. Vind ik geen leuk werk, maar het moest wel gebeuren. En elke volgorde dient een doel: ik wilde het dak veilig op zijn rug kunnen leggen om de geluidsdemping en nieuwe hemel erin de lijmen. Ik heb dateens boven mijn hoofd gedaan maar ik raad dat niemand aan als je het dak er toch uit moet halen.

Speciale dakboutjes waren al gestraald en in inoxprimer gezet, tevens afgekit, ringetjes ertussen e.d.:

Op een dag is het dan klaar:

Het gedraaide rubber (let op de juiste draairichting!) tbv juiste windgeleiding vorige week bij Citroclassique opgehaald. Daar trof ik onderstaand motiverend tableau vivant:

Geen originele kleur (De RTF liet ze als filmauto’s wel zo spuiten), maar ik word hier toch heel blij van! Ik merkte overigens subtiel op dat het imperialrubber nog gedraaid moet worden Smile.

Ik vind die breaks steeds mooiere auto’s worden….

Dak omgekeerd op de verrijdbare werkbank en een combi van geluiddemping (-10 dB) en isolatie erin gelijmd. Het is een duurder type ondertapijt (3mm) voor onder laminaatvloeren en tapijt in appartementen die aan bouwbesluit moet voldoen. Ik heb er de voetenruimte voorzijde ook mee bekleed. Ben de naam even kwijt. Wie even terugbladert kan de naam terugvinden op foto’s en in tekst. Ik heb voor het dak de alu laag eraf gehaald, niet nodig en zekerheid dat deze wellicht minder draagkracht op de lijm zou kunnen hebben. Soms moet je improviseren. Zeer zwaar materiaal en stug, daarom in stroken geknipt en over de lengte erin gelijmd, baan voor baan zodatik de profilering vh dak goed kan volgen. Ik wilde een demping en isolatie die geen beperking zou doen aan de profilering die ik wel in de hemel afgetekend wil zien! Dus foam is geen optie, dan ben je je profilering in het dak kwijt. Ik lijm met 3M ScotchWeld 10 universele contactlijm, goed vloeibaar, met de kwast.


De hemel erin gelegd en goed gecentreerd:

En daarna over de lengte opgerold. Ik lijm eerst het voorste gedeelte tot aan de ophoging in het dak. Dat achterste stuk na de ophoging lijm ik daarna van voor naar achter.

Het foamrubber dat op de dakboog onder de plaat komt, gelijmd. Briljante vinding, deze zorgt voor otsnapping ventilatielucht in interieur (lucht die erin komt moet er ook even makkelijk weer uit). Dit rubber met naar achteren gekeerde lip werkt als een ventiel. Geniaal.

En de aparte bekleding voor de onderzijde van de dakboog:

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 22 oktober 2017 05:09 PM
  [ # 807 ]

Stapje verder:

Het achterste deel (op deze foto vooraan) doe ik dus als laats en rol ik vanuit het midden naar achteren.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 oktober 2017 09:44 PM
  [ # 808 ]

Zeer mooi en gelikt ziet dit eruit!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 22 oktober 2017 09:49 PM
  [ # 809 ]

Laatste stuk:

En erin, je ziet nog hee lichte ribbels maar die trekken nog strak bleek eerder:

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Gepost: 22 oktober 2017 10:13 PM
  [ # 810 ]

Schitterend werk!

Profiel  
 
 
54 van de 111
« Eerste  < Vorige 52 53 54 55 56 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook