28 van de 86
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D.
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 juli 2017 02:43 PM
  [ # 406 ]

Nou dat. Maar het is deze keer misschien meer dat je gremlins geen water moet geven…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 juli 2017 05:25 PM
  [ # 407 ]

Zoals dat je, om wat ancillaries te kunnen plaatsen, het bovenste tapeindje vóór op het inlaatspruitsuk eruit draait om er een iets langere in te zetten. Komt er water uit de kop… Kortom, van binnen is-ie al zover weggevreten dat de tapeindjes de boel dicht moeten houden. Snel het bestaande tapeindje weer aangedraaid en nu gauw vergeten.

Dat nieuwe blok moet maar niet te gek lang meer wachten denk ik. Deze gaat rap van me af.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 07 juli 2017 08:54 PM
  [ # 408 ]

Kan je niet beter je energie steken in het klaarmaken van het nieuwe blok? Dat lijkt me meer voldoening opleveren dan doorklooien met dit blok.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 juli 2017 09:15 PM
  [ # 409 ]

Ja, dat kan misschien ook maar beter, maar dan moet de juffer toch nog minimaal één rit van ongeveer 30 kilometer maken. Dat blok hang ik er niet in m’n eigen beunhok in want ik ben daar voor geen meter op toegerust. Op een aanhanger lieren had gekund, maar och. Zo wil het ook en het meeste van wat ik heb schoongemaakt en/of anderszins heb aangepakt/wil aanpakken moet ook wel gebeuren als de andere tor erin komt.

Dat alles gezegd hebbend draait de boel weer. Ik heb ‘r even een klein half uurtje laten lopen om de lucht weer uit het koelsysteem te krijgen en daarbij kunnen spotten dat de hele boel (voorlopig) weer dik 10 graden (IR) koeler draait dan hiervoor én met een nog weer beter gelijkmatige temperatuur. Zodadelijk maar eens een proefritje maken en dan ‘déesse volente’ maar eerst eens een dag of wat cq. de komende week er weer mee rondkarren. Daarna kan de benzineleiding worden hersteld. Ik heb ‘t kitwerk er eerst weer lekker opgezet voor die paar dagen en dan doen we het volgende week wel een keer echt Goed. Dan is er ook weer een weekje tijd om te zien wat we weer aan het nieuwe blok kunnen doen én om dat gedoe met die leiding netjes voor te bereiden met allemaal nieuwe onderdelen en wat oud is helemaal netjes gemaakt. Die clusterf*ck van de afgelopen week vind ik wel even genoeg, de rest moet maar weer even in alle rust.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 07 juli 2017 09:19 PM
  [ # 410 ]
Penny Lane schreef:

het bovenste tapeindje vóór op het inlaatspruitsuk eruit draait om er een iets langere in te zetten. Komt er water uit de kop…

Dat is normaal hoor. De gaten van de tapeinden van inlaatspruitstuk lopen door tot in het koelsysteem. Idem met tapeinden water pomphuis. Die moet je dus allemaal met vloeibare pakken monteren.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 juli 2017 09:23 PM
  [ # 411 ]

Egbert, vanuit de fabriek zat er nergens vloeibare troep tussen bij die pomp. Ik doe het er ook nooit tussen en monteer de pakking met dik vet. Het lekt dan ook niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 juli 2017 11:29 PM
  [ # 412 ]
Egbert schreef:
Penny Lane schreef:

het bovenste tapeindje vóór op het inlaatspruitsuk eruit draait om er een iets langere in te zetten. Komt er water uit de kop…

Dat is normaal hoor.

Wel? Hmmm, ik heb m’n best gedaan om ‘t te verifiëren en van daaruit was ik er bezorgd over. Daar zal ik dan ‘s snel mee ophouden. Toch even spieken bij de kop van de nieuwe machine dan!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 juli 2017 11:16 PM
  [ # 413 ]

Maar intussen wel fun met koelkastmagneetjes!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 juli 2017 09:24 AM
  [ # 414 ]

Personal touch!
Ik vraag jou wel af hoe je die alias hebt gekozen…

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 09 juli 2017 11:07 AM
  [ # 415 ]

Omdat mijn toenmalige auto (we hebben het over 2007) onder die noemer bekend was. Op zich grappig voor een aardbeirode BMW (Penny Lane is een dubbele A-kant met Strawberry Fields). Op dat moment had ik een alias nodig dat te onthouden was dus heb ik het alias van m’n auto maar gebruikt…


Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 juli 2017 06:09 PM
  [ # 416 ]

Inmiddels maar weer eens het koelwater ververst. Er kwam wederom mooie bruine troep uit, dus volgende week doen we ‘t gewoon nog een keer. Eerst een gedeelte via de radiateur af laten lopen en vervolgens via de stop opzij in het blok. Daarna lekker de tuinslang in de radiateur en laten spoelen tot beide punten schoonachtig water gaven. Vervolgens alles weer dicht gemaakt en opnieuw gevuld. En volgende week dus letterlijk weer ‘rinse and repeat’...

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4910
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 15 juli 2017 06:25 PM
  [ # 417 ]

Ik deed het andersom Derk, iets maken wat in de draad van die plug kan en waar de tuinslang op kan en dan spoelen door het blok heen naar de radiateur.

En op de plek van de radiateurdop had ik een slang die krap in het gat paste en met een stuk pvc pijp kon het water tot buiten de auto plenzen.

En reken maar dat er een zooi bagger meekomt.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 juli 2017 06:38 PM
  [ # 418 ]

Ga ik volgende week proberen! Ik heb een tuinslangaansluiting voor op de zijkant van het blok liggen en bij de radiateur er op een bruikbare manier weer uit moet ook wel haalbaar zijn. Er zit in ieder geval alweer minder zooi in dan vorige week en het goede nieuws is dat er geen brokken meer uit komen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 15 juli 2017 11:21 PM
  [ # 419 ]

Op deze manier spoel je de troep uit het blok je radiateur in.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 juli 2017 11:28 PM
  [ # 420 ]

Door gewoon te rijden ook, dus och. De enige echt *goede* manier om het voorgoed op te lossen is om het blok te strippen. En dat ga ik met een verse tor in aanbouw dus niet meer doen Cool

Edit: daarbij komt er geen grof gruis meer mee, alleen nog fijn (microscopisch) sediment. Dat wil linksom of rechtsom prima door de radiateur heen zolang het koelwater nog niet teveel op verf is gaan lijken (zoals de vorige keer). En als dat wel zo is, spoel je het er eigenlijk alsnog zo weer uit (zoals de vorige keer). Kwestie van tijdig, zoniet wekelijks, spoelen en verversen. Geen officiële tip, mind you, want als je begint met gekristalliseerde ellende in je blok moet-ie gewoon open. Anders blijf je knoeien.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
28 van de 86
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook