Nee en ik weet ook niet waar je die kan kopen.
Het ging mij meer om het filmpje
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gauthier schreef:Dank Egbert.
Heb je ook ervaring met die blauwe polyurethaan rubbers?
De orginele rubbers voldoen uitstekend en gaan, als de lekzakken heel blijven, lang mee.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Toch zou dat type wel een oplossing zijn bij ingezakte schotels, vanwege de holte onder de punt:
zie topic:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/232729/
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Via de link bij het filmpje kan je ze in Engeland bestellen.
Enkel voor de achterzijde zo te zien.
http://shop.citroenclassics.co.uk/rear-suspension-bump-stop-dsid-saloon-also-sm—new-replaces-inferior-rubber-version-2173-p.asp
Gewone rubbers besteld + lekzak origineel +Ligarex geleend. Komend weekend aan de slag ermee.
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
hier de voorzijde:
https://www.citroworld.com/nl/webshop/onderdelends/voortrein-berline-aanslagrubber-D4373
Die heeft de achterrubbers ook trouwens..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
In polyurethaan of gewoon rubber?
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
rubber. Werkt prima.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Reeds gebeurd:
-vervangen van één van de beide puntrubbers, de andere was zo goed als nieuw en wellicht niet zo heel oud. Zeer vlot gegaan, even inzepen met zachte zeep en op z’n plek duwen
-demonteren van de lekzak, deze is wellicht al zeer oud en al redelijk stug geworden.
Oud en nieuw:
Zou dat merkteken uit de fabriek zijn?
Hoe monteren jullie de nieuwe lekzak?
Bouwen jullie de veercilinder uit en doen het op de werkbank, of kan het ook op de auto.
Gewoon op de auto. Het TT team heeft er een instructiefilm over gemaakt. ff zoeken op lekzak vervangen..
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Filmpje ken ik, al paar keer gezien, maar dat gaat over de achterzijde.
Het is vooraan bij mij.
Voor kan ook op de auto, veercilinder hoeft er niet uit. Op je foto is te zien dat je de oude lekzak met stang verwijderd hebt dus kan het er ook weer op.
Wat doet dat blikje daar trouwens?
Ik haalde de cilinder er altijd uit.
Niet heel veel meer werk, makkelijker om het ligarexbandje eromheen te krijgen en je kan meteen een nieuw leidingrubber monteren.
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Jeroen ID19P schreef:
Wat doet dat blikje daar trouwens?
Tegen de dorst…
... en het lege blikje vangt enkele druppels LHM op die uit de retourleiding van de lekzak kwamen toen ik de draagarm omhoog krikte om de zuiger terug in de veercilinder te duwen.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Dat is een creatieve oplossing
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Bon, deze voormiddag alles klaargezet, morgen de Ligarextang lenen.
De veercilinder is losgemaakt maar ik kreeg hem niet uit de halve voortrein verwijderd, zal wel aan mij liggen. Anyway, ik kan er nu mooi rondom bij.
Tevens de oorzaak van een langdurige ergernis ontdekt: een piepend geluid uit het vooronder. Je hoort het ook als je de motor met de hand heen en weer schudt, dus de oorzaak was vlot te vinden eens alles gedemonteerd.
Welnu dit blijkt de voorraadbol te zijn (bij een IE tegen de bak geplaatst) die aanloopt tegen de onderbeplating. In die beplating is een uitsparing gemaakt voor de bol, echter lijkt het dat deze uitsparing op de maat is van de deelbare bollen die toen werden gemonteerd, breder in het midden. Nu is er een gelaste bol gemonteerd.
Nu kan ik die beplating wel wat verbuigen of het gat groter maken, maar het lijkt me ook mogelijk dat het geheel van motor en versnellingsbak te laag hangt door versleten steunen (t.h.v. de versnellingsbak dan).
Iemand ervaring met deze problematiek?