Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
verkuilm schreef:Die dynomo is gewoon leverbaar.
Maar ik zie absoluut geen relatie met een warm wordende motor.
Zowel weerstand kan zon dynamo geen eens geven.Als je bang bent dat de lagers stuk zijn, kun je de v snaar eraf gooien en eens voelen, moet zonder weerstand draaien.
De dynamo kun je controleren door gewoon de spanning te meten. als je een beetje gas geeft moet iets van 14.5 volt zijn.
Bij teveel, bv 17 volt regelaar stuk.
Als de dynamo een spanning afgeeft van meer dan 15 volt, kan het heel goed zijn dat daardoor de temperatuurmeter helemaal fout gaat aangeven, en je dus zou gaan denken dat je motor te heet wordt.
Ik heb hier in de praktijk ook wel eens iets van gezien, dus geheel onbekend of onmogelijk is het zeker niet!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Inmiddels weet ik dat de koelwatertemperatuurmeter op mijn dashboard geen koelwatertemperatuurmeter is. ops:
Na het nogmaals goed bestuderen van mijn franstalig instructie boekje blijkt het een accuconditie meter te zijn! ops:
Echter zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. Spanningsregelaars zijn echt niet zondermeer goed leverbaar, ik heb al heel wat leverenciers gecontacteerd.
Wat zou het bezwaar zijn tegen het varvangen van de dynamo door een met een ingebouwde spanningsregelaar? Is dat een moeilijke klus?
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee dat is best te doen. O.a bukkems levert die dingen wel MET installatie instructie!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
NewYor schreef:Inmiddels weet ik dat de koelwatertemperatuurmeter op mijn dashboard geen koelwatertemperatuurmeter is. ops:
Na het nogmaals goed bestuderen van mijn franstalig instructie boekje blijkt het een accuconditie meter te zijn! ops:Echter zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. Spanningsregelaars zijn echt niet zondermeer goed leverbaar, ik heb al heel wat leverenciers gecontacteerd.
Wat zou het bezwaar zijn tegen het varvangen van de dynamo door een met een ingebouwde spanningsregelaar? Is dat een moeilijke klus?
Je moet dan in iedergeval een accu lampje op je dashboard gaan maken, want dat heeft je cx nog niet.
Je kunt even kijken of je probleem is opgelost met het monteren van een regelaar uit een 2CV.
Ik heb jaren met zo’n regelaar in mijn CX gereden!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
precies, een standaart regelaar is geweoon te gebruiken.
Ik dacht zelf dat die bij de oude cx modellen overeen kwam met de dyane en mehari. Kun je gewoon nieuw kopen, ook digitale, die gaan niet stuk
Maar hoeveel spanning meet je?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
verkuilm schreef:precies, een standaart regelaar is geweoon te gebruiken.
Ik dacht zelf dat die bij de oude cx modellen overeen kwam met de dyane en mehari. Kun je gewoon nieuw kopen, ook digitale, die gaan niet stuk
Maar hoeveel spanning meet je?
Juistem, de regelaar is gelijk aan die van de A-types, dus 2cv, mehari, ami, etc. te krijgen bij iedere behoorlijke eenden-specialist, of bij de dynamo-boer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
verkuilm schreef:precies, een standaart regelaar is geweoon te gebruiken.
Ik dacht zelf dat die bij de oude cx modellen overeen kwam met de dyane en mehari. Kun je gewoon nieuw kopen, ook digitale, die gaan niet stuk
Maar hoeveel spanning meet je?
Waar kan ik die kopen. Vooral digitaal spreekt me wel aan.
Ik zal de spanning eens meten heb ik nog niet gedaan. Het valt allemaal wel er brandt (nog) niets door.
Maar erg prettig rijdt het niet.
bij de diverse eenden gargaes hebben ze die wel.
Beste is van de dyane.
Zou wel ff meten, met 17 volt gaan de gekste dingen stuk.
Zoiezo loop je kans dat de accu gaat lekken.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
bauer schreef:spannings regelaar denk ik ook maar kan ook de voeding er voor zijn heb dit gehad met een cx 2.0re dynamo was nieuw en toch maar vreemd blijven doen wat bleek dat kleine draadje op de regelaar gaf geen spanning heb als noodoplossing de spannig van mijn licht er maar naar toe geleid
Uw posts zijn door het onbreken van interpunctie zeer slecht leesbaar.
bauer schreef:Zeg marten stond jij niet in het bx clubblad?
Ombouw van 1700tzd naar 2100td gelukt dus neem ik aan.
Dank voor de opbouwende kritiek lees het wel
Ja, “that’s me”! Zie mijn site in mijn onderschrift. Nu maar weer snel terug naar de spanningsregelaars.
OK nou, er hangt een splinternieuwe eenden spanningsregelaar naast mijn accu. Alle problemen zijn opgelost!