Dan kost het hengelen 70 cent.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Inmiddels zijn we drie en een half jaar verder en is er afgezien van regulier onderhoud en het maken van kilometers niets bijzonders te melden. Wel is het zo dat de auto door hem met zorg te detailen zonder daarbij het patina te verliezen een stralendere uitstraling heeft gekregen. Dat is mooi, maar ik heb er nog steeds niet echt een klik mee. Daarnaast zijn er nog een 2cv en C35 die ik aandacht wil geven en waar ik wel een klik mee heb. Het is dus wel duidelijk, ik ga de komende maanden op zoek naar een nieuwe eigenaar en een afscheid nemen van de DS.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Van dat afscheid nemen is nog niet veel terecht gekomen. Wel is het weer eens tijd voor de (laatste) APK van dit apparaat. Daar had ik gistermiddag voor ingeruimd, maar helaas, de startmotor deed nu echt niets meer. Na enig gevloek heb ik ‘m maar laten staan en ben wat anders gaan doen, namelijk de ADALs van mijn C5 vervangen. Vandaag de DS aangezwengeld en naar het sleutelhok gereden, dan staat hij in ieder geval weer binnen.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Vandaag toch maar met goede moed begonnen aan het verwijderen van de startmotor. Ik ben niet zo ver gekomen. Ik heb de veerbol verwijderd en het bovenste hitteschild verwijderd, maar zie niet hoe de startmotor er uit zou moeten kunnen zonder het spruitstuk te demonteren. Als ik het mij goed herinner heb ik het onderste hitteschild op zijn plek gedraaid toen de uitlaat er nog niet onder zat. Zoals op de foto te zien is ontbreken van het spruitstuk al twee tapeinden. Hebben jullie voor mij tips en inspiratie voor het succesvol afronden van deze klus?
Mochten jullie denken ‘wat ziet het er nat uit’, dat klopt, ik had vlak voor het maken van de foto’s wat LDS weggespoeld met een riante hoeveelheid water.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Juist bij dit model spruitstuk zou het mogelijk moeten zijn om dat kreng er zo uit te lepelen. Alleen die hitteschilden moeten dan wel eerst weg zijn ja…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Dan ga ik komende week gewoon nog een poging wagen.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat hitteschild wat we nu op de foto nog zien zitten, dat moet er af kunnen. Als dat weg is pak je de krik, motorsteun rechts los, voorzichtig met een DIK blok hout op de krik (het Carter is zeer zwak!!) het blok een tikkie omhoog en dan moet het lukken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Monteer hetzelfde model startmotor terug?
Bij mij is er een nieuwe op gegaan, veel compacter wat zulke (de)montage problemen voorkomt.
Heeft ook meer power, dus de motor start makkelijker.
Geen idee of er voor jouw type motor ook een dergelijke oplossing is.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Niet te koop voor de lange slag 1911cc.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Jammer, want dat scheelt behoorlijk wat ruimte en gewicht.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik ga de bestaande laten reviseren inderdaad. In de resterende tijd dat deze auto in mijn bezit is zal ik hem er ook nooit meer uit hoeven halen.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik heb er geen zicht op hoeveel ruimte je onder dat hitteschild hebt, maar kan de startmotor niet gewoon naar beneden worden uitgenomen? Hij zit tenslotte maar met één bout vast.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
nee, dat gaat dus niet: de motornis loopt taps toe. Naar beneden…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hmm jammer, in de trax gaat dat namelijk wel.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Vandaag volgens de methode Waterman tewerk gegaan, gelukkig met succes. Alleen de hitteschilden zitten echt in de weg en zijn lastig te verwijderen. Als die eenmaal weg zijn pak je de startmotor er zo tussen vandaan.