Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Eindelijk na 3 jaar geen Citroen meer te hebben gehad is het dan eindelijk weer zo ver. Na veel zoeken, rijden en bellen de knoop door gehakt en gister opgehaald, mijn XM 2.0-16 SX. En werkelijk wat een fantastische auto. Ik was altijd iets sceptisch over de XM maar ongelovelijk wat had ik ongelijk.
Het model heeft me altijd aangesproken maar ik had het idee dat ze niet echt zweeft. Niks is minder waar, lekker comfi glijd ze over de drempels en met hoge snelheden over de snelweg .
Natuurlijk zijn er altijd dingen die moeten gebeuren. Het stuur staat uit het lood en de uitlaat trilt tegen de trekhaak ophanging. Maar niet echt erg. Bij het stuur is het alleen jammer dat de richtingaanwijser niet snel terug gaat.
Ik heb nog geen foto’s maar dit probeer ik z.s.m te regelen.
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 25-11-2005
- C5 1.8 16V Ligne Business
Veel rijgenot met je aankoop!! :susp
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ha, eindelijk! Proficiat en veel plezier van je XM. Hoe voelt dat nu, om weer een echte auto te hebben?
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Gefeliciteerd!
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gefeliciteerd!!! Superstoere kar!!!! Die kleur is ook super!!!! Blue mauritius toch????? Prachtig!
Ik ben wel een beetje jaloers… op zo’n HP geveerde bolide!!!
Tijd voor :photo :photo :photo
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
heeeeeeeeeeeeeele goede keuze lol
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
hij(zij) blijft nu wel rijden?
veel plezier!
Van harte met je XM , die XM’s rijden zo lekker, afgelopen week met mijn pas aangeschafte XM best lange ritten gemaakt , wat een comfort.
Citroen Xantia XANTIA; 1.8I 16V, Groen, LPG G3
Cruise ze. Heb je wel proefgereden voordat je hem kocht? Beetje bizarre mankementen om hem zo mee naar huis te nemen.
Gefeliciteerd!! Ik zou nog wel ff terug gaan met die dingetjes. Als ze coulant zijn dan fixen ze dat nog ff.
Animal triste post coitum
Ach, het zijn nou geen dingen waar je wakker van ligt, mocht alles tegen zitten dan heb je er hooguit 3/4 dag aan verspild en heb je de auto leren kennen
Maarre, gefeliciteerd met je XM. Rijdt erg lekker ( denk ik, nog nooit met een benz. gereden )
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Nogmaals gefeliciteerd
en inderdaad vooral die kleur; PRACHTIG
pst. ik heb al een gebedje gedaan voor vele storingsvrije jaren….......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Keer op keer als ik weer ff opstap ga met mijn nieuwe aanwinst valt het op dat de uitlaat tegen een ophangbalk van de trekhaak aan rammelt. Uit ervaring weet ik dat het vaker voorkomt maar het is wel erg irritant.
Ik heb hem al eens iets op geschoven, maar het komt wel weer terug. Ik moet ook zeggen dat de uitlaat erg los hangt. Kunnen die rubbers misschien te spoepel zijn geworden of is er iets anders waar ik aan moet werken om dit probleem op te lossen.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Peteryed schreef:Keer op keer als ik weer ff opstap ga met mijn nieuwe aanwinst valt het op dat de uitlaat tegen een ophangbalk van de trekhaak aan rammelt. Uit ervaring weet ik dat het vaker voorkomt maar het is wel erg irritant.
Ik heb hem al eens iets op geschoven, maar het komt wel weer terug. Ik moet ook zeggen dat de uitlaat erg los hangt. Kunnen die rubbers misschien te spoepel zijn geworden of is er iets anders waar ik aan moet werken om dit probleem op te lossen.
De rubbers worden eerder stugger dan soepeler naarmate ze verouderen denk ik.
Bij mij bleek het haakje van de demper niet door het juiste gat van het rubber heen te steken, maar door het gat van het “rekstuk”, daardoor hing de hele uitlaat (maar) een centimeter of 2 van zn plek wat al gerammel veroorzaakte.
Dus ff goed nakijken of het stangetje door het juiste gaatje gaat.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V