Nou de mehari is weer gekeurd.
Ging niet vanzelf, de keurmeester die ik normaal altijd heb is met de fut!
Werkt nog maar twee dagen, echt baalen zeg.
Nu had ik een ander, die keurde de mehari af omdat het trek oog van de veering alleen met een staafje was bevestigd op de draagarm. Volgens hem hoorde daar nog nylon busjes tussen. Nou met een aantal boeken terug toen geloofde ie het wel, dat het zo hoort.
Weer een jaartje rijden. Maar wat een onzin zeg die apk, doe het om twee jaar.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Re: APK
verkuilm schreef:
Nu had ik een ander, die keurde de mehari af omdat het trek oog van de veering alleen met een staafje was bevestigd op de draagarm. Volgens hem hoorde daar nog nylon busjes tussen. Nou met een aantal boeken terug toen geloofde ie het wel, dat het zo hoort.
Hield deze keurmeester ook van mieren?
Emiel
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zo zie je maar weer dat je bij de keuring van een 2PK-achtige vreemde dingen kunt beleven als de keurmeester niet bekend is met dit type wagen… Volgens mij zit het meest voorkomende probleem vooral de fuseepennen.
Maar hij is er weer door, proficiat!
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Afgekeurd op ‘geen handremwerking op de achterwielen’ is ook zo’n mooie. Hoorde ik laatst
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik kreeg een aanbieding van de zeikers van citroen-hilversum voor een APK van 29 euro…. Daar ga ik binnenkort met mn AMI heen. Ik heb ze gebeld of het ook gold voor een auto van 43 jaar oud!
Ja hoor, kom maar!
Ben benieuwd…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ik heb een MG uit 1961. Die is tadeloos en ik ben er heel zuinig op. Niettemin is ie in de afgelopen vier jaar twee keer afgekeurd. Twee jaar geleden omdat de handrem op een van de achtertrommels wat minder werkte dan op de ander en vorig jaar omdat er een piepklein gaatje zat in het stofhoesje van een stuurkogel. Ook is eraltijd gelazer met vleugelmoeren. Die dingen zaten er vroeger altijd op, maar nu moet je vleugelloze achtkantmoeren gebruiken. Alleen, die zijn foeilelijk… Vleugels mogen niet, want die steken uit. Alsof het uitmaakt of je als fietser omver wordt gereden met normale wielen of met door vleugelmoeren bevestige spaakwielen… Typsich Nderlandse regel. Maar, mijn MG mag vleugelmoeren dragen! Waarom? Omdat ik competitievelgen heb, verbrede spaakvelgen a la AC Cobra. Nu valt de vleugelmoer net in de velg. Ze hebben er zelfs een loodlijntje langs gehouden….
Dat bedoel ik mierenneukers pur-sang!
En ja ik ben ook APK keurmeester, maar niet bang voor het boek of een steekproef…
Emiel
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Kees-Jan Smit schreef:Afgekeurd op ‘geen handremwerking op de achterwielen’ is ook zo’n mooie. Hoorde ik laatst
Heb ik ook gehad bij de RDW toen ik 1 van mijn GSén er kwam voor een invoerkeuring Gewoon een giller eerste orde die keuring. De keurmeester , iemand van begin 20 , die toen alleen maar Golfjes en Kadett’s keurde , keek zijn ogen uit bij een GS. Kon eerst de handrem niet vinden , moest er een collega van in de 50 bij halen , die heeft de keuring ook maar afgemaakt.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Na mijn APK-ervaring bij de RDW krijg ik de indruk dat ze daar wel eens veel reëler keuren.
Daarbij komt in dit geval dat, als de wagen origineel vroeger met vleugelmoeren is gelever, dit toch nu ook nog toegestaan zou moeten zijn?Er zijn zat auto’s die onmogelijk kunnen voldoen aan de APK-eis in originele vorm. Zo zijn er auto’s zonder knipperlichten, blower enzovoorts…
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Oh ja, bij de RDW reed de keurmeester wel weg in zijn 2e versnelling, en dat terwijl de handrem er nog op stond….
Voor de niet-GS-kenners, de handrem zit in het dashboard en de 2e versnelling zit daar waar normaal de 1e zit. (C-matic)
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
patje74 schreef:Na mijn APK-ervaring bij de RDW krijg ik de indruk dat ze daar wel eens veel reëler keuren.
Daarbij komt in dit geval dat, als de wagen origineel vroeger met vleugelmoeren is gelever, dit toch nu ook nog toegestaan zou moeten zijn?Er zijn zat auto’s die onmogelijk kunnen voldoen aan de APK-eis in originele vorm. Zo zijn er auto’s zonder knipperlichten, blower enzovoorts…
Dat klopt, maar later in de jaren zeventig werden achtkantmoeren leverbaar vanwege alle veiligheidsrimram in de VS. Omdat achtkantmoeren te koop zijn, moet je die dus in Nederland gebruiken. Sommige fanatieke agenten weten dat ook. Ik ben met mijn MG daarvoor al eens aangehouden. Ik mocht doorrijden nadat ie met z’n timmermansoog ‘ns langs m’n verbrede velgen had gekeken en zag dat de velugel in de velgrand viel, maar ik kookte ondertussen wel…
patje74 schreef:Oh ja, bij de RDW reed de keurmeester wel weg in zijn 2e versnelling, en dat terwijl de handrem er nog op stond….
Voor de niet-GS-kenners, de handrem zit in het dashboard en de 2e versnelling zit daar waar normaal de 1e zit. (C-matic)
Gelukkig maar dat een C=matic in zijn 2 ook best goed wegkomt. Wel stom van die handrem.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Hier een klein fotootje van het spaakwiel met vluegelmoer zoals het volgens de APK mag, omdat het een brede competitievelg is.
en een fotootje van mijn trots
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hij is mooi, maar ook vreselijk offtopic. Zullen we daar even rekening mee kunnen houden in de reacties?
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 18-08-2004
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Joris, bij Van Beers doen ze APK voor 25,=