Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoe bedoel je die zin dan?
Draait er bij airco aan dan eerst geen fan?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja dat bedoeld ie.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
2d schreef:Er is geen langzame stand.
Edit: Hij zit er niet op, zoals EW aangeeft, of hij is er wel, maar dan functioneert hij niet naar behoren. Ik heb de fan nog nooit langzaam zien draaien. Ook niet met de airco ingeschakeld.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Aangezien ik al jaaaaaren geen toegang meer heb tot service.citroen.com ga ik maar eens kijken of er ergens een Haynes of werkplaatshandboek te vinden is die duidelijkheid kan verschaffen in dezen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat lijkt me toch niet de beste manier om het meeste uit je airco systeem te halen bij langzaam rijden/stilstand.
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
2d schreef:Aangezien ik al jaaaaaren geen toegang meer heb tot service.citroen.com
Curieus: Je kan je daar toch simpelweg opnieuw aanmelden?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ik heb net even bij mijn berlingo gekeken en deze gaat ook bij 100 graden vol blazen en stopt weer als hij 90 is (doet daar nog 20 a 30 sec over).
je zou denken dat de fan soort verbinding zou moeten hebben met de thermostaat want die gaat bij 89 graden open.
de airco zit ook voor de radiator dus die krijgt van dezelfde fan koeling dus daardoor blaast die iets vaker maar wat je wil is ook gewoon nog een langzamere stand.
Arjan Verkade schreef:Dat lijkt me toch niet de beste manier om het meeste uit je airco systeem te halen bij langzaam rijden/stilstand.
Maar was dat in belang van de fabrikant?
Volgens mij is de Berlingo nog altijd een personenuitvoering van een busje. Dus zo beschaafd hoeft het allemaal niet. Als je dat had gewild dan had je een c4gp moeten nemen.
Net als de touran en de caddy-life. Vrijwel identieke auto’s maar bij de caddy is overal de niet comfortabele goedkopere oplossing gekozen. En dat is in de prijs terug te vinden.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
JanSr schreef:2d schreef:Aangezien ik al jaaaaaren geen toegang meer heb tot service.citroen.com
Curieus: Je kan je daar toch simpelweg opnieuw aanmelden?
Niet als particulier en ik ga me ook niet met een gefingeerd btw-nummer als ‘bedrijf’ aanmelden..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vrijdag hoop ik nog iets meer zinnigs over het hele ventilatorverhaal kwijt te kunnen: dan ga ik nog een laatste keer voor de vakantie naar GJO om hier naar te kijken én (in ieder geval) de achterbanden even na te balanceren.
Ondertussen heb ik natuurlijk niet stilgezeten: zelfs een nare griep (sinds gister) houdt mij maar deels van de straat. Afgelopen zaterdag heb ik een Focal Integration set voor Renault-Nissan kunnen kopen. Wat zit er in deze kit? De Ibus 2.1; een sub met geïntegreerde versterker én extra versterkerkanaal voor een set normale speakers. Verder een composet (16,5 centimeter) en coaxiale set (ook 16,5 centimeter).
In de Berlingo zat een coaxiale set van Focal, hetzelfde type die ook in de Renault-Nissan set zit. Daar heb ik er nu vier van dus. Op zich klonken deze speakers erg goed, maar omdat de luidsprekers nogal ver weg en beneden in de deuren zitten bieden ze geen heel mooi geluidsbeeld (tenzij je de hele tijd met je benen over de middenconsole rondrijdt).
De composet ziet er zo uit:
Omdat deze speakers specifiek als vervangers zijn bedoeld voor een fabrieksset zitten er losse scheidingsfilters bij, die je in lijn met de tweeters en woofers plaatst. Geen aparte filterkastjes dus. Ze passen zo in de deur, en in het dash was er nog ruimte voor de tweeters. Deze zijn niet voorbereid qua bekabeling, gelukkig krijg je van onze Franse Focalvrinden mooie iso-adapterkabels mee.
De subwoofer is dit geval:
Deze sub wordt ook al geleverd met een complete iso-adapterset, waardoor aansluiten eigenlijk kinderspel is. Zelfs de voedingskabel was binnen vijf minuten aangelegd: vanuit de zekeringenkast onder de motorkap (daar zit ‘ie mooi droog) door het schutbord naar binnen, en via de middentunnel ónder de bekleding onder de stoelrails door. Daar zit de sub dus en dat is wel een dingetje: ik heb nu ook stoelmassage.. Wellicht dat ik het ding nog ergens anders plaats, of iets dempends tussen de sub en het stoelframe frot. Er zit overigens ook een afstandsbediening bij voor de sub-regeling en die heb ik netjes onder de ventilatiebediending weggewerkt.
Er moet nog wat inspeeltijd overheen maar het geluid is nu echt prima en die subwoofer is qua vermogen alsof je een V6 HDi in een Berlingo hangt: hij hoeft nooit meer dan 20% inspanning te leveren. Juist omdat dit spul nog best een paar auto’s mee kan vond ik het de investering wel waard, bovendien ben ik ook thuis een best kritisch luisteraar waar het audio aan gaat
Omdat de deurbekleding er toch af moest heb ik dankbaar gebruik gemaakt van de door Waterman aan mij gedoneerde zelfklevende dampfolie: ondanks de brakke foto met telefoonflits (die garage van ons is niet erg goed verlicht) ziet dit er weer helemaal prima uit. Ook zitten de panelen nu weer mooi vast, een paar clipjes waren toch wel gaar geworden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dampfolie of dempfolie? Ik kan bij beiden wel wat bedenken, maar benieuwd welke het is.
Ik moet dat spul denk ik ook maar aan de binnenkant van m’n cx portieren hebben, anti-dreun in het portier lijkt me minder geschikt met het oog op ventilatie en afwatering. Ben benieuwd hoe het klinkt!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Betreft de CX, die zijn al deels van folie voorzien. In elk geval bij serie 2.
Zolang je de folie aan deze kant plakt verwacht ik weinig problemen met vocht.
De deur zelf bagger je vol met antiroest wax, dat dempt ook lekker geluid. Alleen even zorgen dat de afwatering niet verstopt raakt, maar dat snap je zelf ook wel.
Wat is bij een serie 2 alles heerlijk bereikbaar zeg!
Maar dank voor de foto! De deuren gaan binnenkort opnieuw in de vette kek. Onlangs subframe achter en onder gedaan, wat een pleuris werk.
Binnenkort samen met 2D eens kijken of het audio systeem van mijn CX ook baat heeft bij een subje onder de voorstoel
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eerst de anti damp. Dan de deur waar nodig ontdreunen en verzwaren. Goed geluid in een cx is best lastig, met name omdat de deuren zo snel rammelen en het plastic zo licht is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De dampfolie is zoals de naam al doet vermoeden een vochtwerend, iets isolerend spul (closed cell). Een laagje extra, of zoals in dit geval een laag herstellen zal best iets aan geruis dempen. Het heeft echter geen massa dus veel trillingen absorbeert het niet.
Silentcoat is een product wat ik vaker gebruikt heb. Omdat dit ook vochtwerend is zou je het kunnen toepassen als dampfolie en ontdreun/massa ineen. Overigens bestaan er wel meer soortgelijke producten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!