4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Remcommando vervangen, tips gevraagd
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 juli 2017 03:19 PM
  [ # 46 ]
waterman schreef:

NEE JAN!!! VOOR 12-67!! Vanaf 12-67 is de boel aangepast. lees nog eens goed man Wink

Na een frisse douche is het lezen beter gelukt! Foutje….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 28 juli 2017 08:51 AM
  [ # 47 ]
waterman schreef:

Het gekke is dat het probleem wat jullie beiden beschrijven met name voorkomt bij de eerste serie Ds’en met “groen” systeem. Oude neus ds19a/ds19m en ds21/ds21m dus. Nou staat mij ergens iets bij dat vanaf de intro van de nieuwe neus in sept 67 er ook een wijziging is geweest in het hydraulisch systeem. Ik geloof dat er een ander verdeelblokje geïntroduceerd is en dat de druk aanvoer voor de remmen van een ander punt werd gepakt. Ik zou jullie willen adviseren om eens goed in de werkplaatshandboeken te duiken en te kijken waar en per wanneer er een wijziging is geweest want ik weet bijna zeker dat daar de oplossing te vinden is.

EDIT; de wijzing dateert van 12-1967.
@Fluidfreak: je bent welkom om hier bij mij de wph’s te komen inzien en de betreffende onderdelen te fotograferen.

Hee, dat is zeer interessant. Hoewel ik niet sta te trappelen om het systeem om te bouwen. Maar ik houd je aanbod in gedachten!

Eerst maar eens wat andere zaken aanpakken (voorraadbol vervangen) en kijken wat de garage ervan vindt. Wat mij ook bijzonder irriteert is dat de hydraulieklamp vaak even aanflikkert. Ontluchten helpt en dan gebeurt het weer een poosje niet. Als de lamp aangaat, kan ik even kort de rem intrappen en dat gaat hij weer uit. Of hij gaat aan als je remt. Mijn vermoeden is dat er kleine luchtbelletjes langs de drukvoeler komen en dat hij daarom dan even denkt dat er geen druk is. Ik merk namelijk geen enkel verlies van druk, remmen en sturen gaat nog steeds prima, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 juli 2017 11:47 AM
  [ # 48 ]

Die luchtbel heeft dezelfde druk als de vloeistof er omheen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook