Idd, leuk stukje!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Tijd voor een update! Tijdens CitroMobile de Axelbenen weer gestrekt. En een heleboel leuks gevonden! Een heel achterscherm voor vijf euro bijvoorbeeld. En een middenpijp, ook voor vijf euro. Heb dus nu op de einddemper en heaterpijpjes na de hele uitlaat compleet: voorpijpen en Y-stuk zijn ook aanwezig. Zes oliefilters voor een geeltje (in originele fabrieksverpakking en van Mann) is ook top. En een nieuwe zwarte grill!
Van alle dingen die ik verder nog gevonden heb (een handjevol clipjes en rubber dopjes) vormde de uiteindelijke Heilige Graal toch wel de twee insteekrubbers voor de achterste zijruiten
Verder de priseasbus voor het vliegwielhuis en de bijbehorende kering gescoord. Dat blok zal er toch een keer uit moeten..
Omdat ik óók nog vier heavy duty uitlaatrubbers heb gekocht deze afgelopen zaterdag maar eens gemonteerd. De uitlaat hangt daarmee wat strakker, maar met nog steeds te weinig ruimte tussen uitlaat en bladveer. De uitlaatklem tussen Y-stuk en middenpijp lijkt hoofdverdachte omdat deze flext als ik de uitlaat opkrik. Deze dus maar nieuw gekocht van Romax. Komende week er onder zetten.
En dan maar eens grindtegels achterin en rijden, want die achteras moet los! En volgende week dinsdag pre-APK bij Johan Oldenhage
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Omdat ik op dit moment ook nog middenin een verhuizing zit maar de Axel toch echt weer een APK-keuring moet ondergaan toch maar een afspraak gemaakt bij GJO dus. Ik hield mijn hart eigenlijk wel een beetje vast. Waarom is me achteraf gezien niet duidelijk. Met vlag en wimpel geslaagd!
Alleen even de nieuwe uitlaatklem erop gefluxt. Hing nog steeds niet mooi vrij van de bladveer.. Verder kijken dan de neus lang is: de hangijzers van de middenpijp zijn niet waterpas. Aansluiting van de middenpijp op de einddemper gelost, middenpijp recht gehangen en weer vast gezet. Dan ook de voorzijde middenpijp weer aan het Y-stuk. En nu netjes recht dus, met twee centimeter tussen uitlaat en bladveer
Verder NIETS aan te merken op dat gekke koekblik, dus zonder opmerkingen weer een jaartje rondtuffen. Wel een opluchting, want ik heb op dit moment eigenlijk geen tijd voor dit soort fratsen. Hoe dan ook: vanaf nu zonder uitlaatgerammel, en dat is fijn. Wat minder: een kering van de bak is flink aan het lekken. Houdt je van de straat zeggen ze dan..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dat lekken is ie ná de APK gaan doen? Anders had er toch tenminste een AC-tje op het formulier moeten staan…
Desalniettemin: gefeliciteerd met de nieuwe APK!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Deze kwam via de app binnen. Ik weet niet waar hij vandaan komt maar wilde dit mooie sfeerplaatje graag met jullie delen!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Overigens heeft de Axel afgelopen weekend nog een stukje mogen rijden, en dat was weer fijn.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wat een mooi stilleven…!
Voel je wat voor een ‘re-enactment’?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ja, top! Laten we die kraan eerst warmdraaien op een 77’er CX 2400 Pallas, Zo’n bruine. Weten we zeker dat ‘ie het doet voor we een ZELDZAME Axel pletten!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Vind ik jammer. Ik had wel uitgekeken naar een Axel Chapron in de lijn van die 343 van laatst
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Breng me nou niet op ideeën
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Als je ‘t lief vraagt, wil René vast wel een ‘Le Daandy’ embleem voor je laseren
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
2d schreef:Ja, top! Laten we die kraan eerst warmdraaien op een 77’er CX 2400 Pallas, Zo’n bruine. Weten we zeker dat ‘ie het doet voor we een ZELDZAME Axel pletten!
Ik voel wat rivaliteit opkomen voor de Harz-run!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
2d schreef:Deze kwam via de app binnen. Ik weet niet waar hij vandaan komt maar wilde dit mooie sfeerplaatje graag met jullie delen!
Als je vaker anonieme berichten krijgt met dit soort plaatjes, zou ik wellicht toch eens de politie inlichten
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nielsje schreef:2d schreef:Ja, top! Laten we die kraan eerst warmdraaien op een 77’er CX 2400 Pallas, Zo’n bruine. Weten we zeker dat ‘ie het doet voor we een ZELDZAME Axel pletten!
Ik voel wat rivaliteit opkomen voor de Harz-run!
Kijk…. de Axel kwam de Stelvio wél op… zonder sleepkabel achter een bussie dus…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nu we het toch over de Harzrun hebben is het wellicht zinnig na te denken over wat er nog aan voorbereiding gedaan moet worden om de Axel rijklaar te maken.
Olie+filter ga ik nog wel even wisselen, en dan kan ik meteen van de gelegenheid gebruik maken om het olietemperatuur/druk slash voltmetertje in te bouwen.
Remolie verversen? Is vlak voor aanschaf gedaan, wellicht dat nu ruim twee jaar verder een frisse slok DOT3 wel lekker zou zijn?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!