Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij het afstellen van de hoogte moet je er op letten dat de moertjes op het stangetje van de handmatige bediening vrij zijn van het hendeltje.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Een correctie op het voorgaande: Eerst de moertjes op het stangetje afstellen. Als je de hendel (op de regelaar) helemaal naar voren drukt moet het voorste moertje net vrij van de hendel zijn. Dezelfde, omgekeerde procedure voor het achterste moertje. Dit alles met de hendel in de wagen in de normale rijstand. Daarna de normale rijstand afstellen dmv de klem op de stabistang.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
OK bedankt, ik ga er morgen mee aan de slag.
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik wordt gek! Opgekrikt hoogste stand, achter remt. Originele hoogteregelaar geen verandering. Leidingen omgewisseld gaat ze omlaag als ze omhoog moet…. ff gereden remt achter alleen in de hoogste stand niet in de rijstand. Daarnaast blijft de drukregelaar blijft lopen…
Ik weet t ff niet meer….
Misschien rem en veer leiding verwisseld in de leidingbundel…
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik weet het ook niet. Kun je niet bij een ds in de buurt kijken?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Het laatste was het ook niet.
Ik verdenk toch de hoogteregelaar aangezien deze continu aan het corrigeren is en geen ruststand kan vinden handmatig ook niet. Wanneer de hoogteregelaar niet aan beide kanten dezelfde druk krijgt zal hij nooit in ruststand komen(dicht staan), dus versleten denk ik…. Daarnaast blijft de HD pomp werken wat lijkt op een interne lekkage.
Volgens mij klopt mijn beredenering en de rest heb ik inmiddels uitgesloten. Net de pech dat ik twee versleten hoogteregelaars heb…. op naar citrotech
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Heb je wel LHM in je dashpot gedaan?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Jep, vanochtend iemand van citrotech gesproken. Hij gaf aan dat t waarschijnlijk niet door de hoogteregelaar komt. Hoogteregelaars worden in princiepe vervangen vanwege lekkage en dat de plunder vast zit. Hij gaf ook aan dat meestal een stalen hoogteregelaar gebruikt wordt ipv aluminium, waarom weet ik niet precies meer.
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk dat je het verloop van de leidingen moet volgen. Die aan de onderkant gaat naar de veercilinder.
Aan de bovenkant is de voorste voor de retour, de achterste voor de aanvoer.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Trek de rubber retour er eens af? Als de regelaar heel erg lekt komt daar een straal uit..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zit volgens mij goed. Wanneer ik in rijhoogte met lopende moter de rem ingetrapt hou en de hoogteregelaar in de hoogste stand zet en de rem los laat schiet ze achteromhoog. Dus achterremmen werken wel in rijhoogte. Zit ik nog wel mee dat de HD pomp blijft lopen maw de drukregelaar slaat niet in. Weet niet of dit een kwalijke zaak is…. in de hoogste stand schakels deze wel in.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dan zou ik toch maar eens gaan meten aan je systeem waar deze grote verbruiker zit… Is niet goed…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Trek de rubber retour er eens af? Als de regelaar heel erg lekt komt daar een straal uit..
Sijpelt een beetje. Hoe moet ik meten?