Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
En goed vast?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2116
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Kan maar op 1 manier. De servo schuift over tapeinden heen en zit vast met 3 moertjes. Die zitten vast en de servo tot het eind van de draadeinden geschoven.
Voor zover ik het nu kan overzien zijn er de volgende mogelijke oorzaken dat het inleren niet werkt:
- mijn Lexia zuigt
- handrem moet juist niet aangetrokken zijn tijdens inleren
- tijdens montage van de bak aan het blok heb ik per ongeluk de versnellingshevel een beetje opgelicht waardoor 1 nu 3 is en 3 de R oid….
Eerst dus optie 2 een keer probreren. Als dat niet werkt de versnellingservo demonteren en de stand van de hevel controleren. De servo in montagestand zetten via de Lexia en opmeten of de stand klopt. Daarna weer monteren en inleren….
Totaal aantal Berichten: 2116
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
And we have a winner! Option 2 it is!
Vanavond nog even terug naar de kluslokatie van MarcelKa om een poging te wagen.
Accu een nacht eraf gehad (hadden we al eerder gedaan, maakte toen geen verschil), jeep als stroomdonor aangesloten, handrem NIET aangetrokken en toen het inleren nogmaals geprobeerd.
Et viola! Fietste er zo doorheen!
Het gebakje rijdt weer en het schakelt en koppelt weer zoals het hoort!
Marcel, bedankt weer voor de gezelligheid, de hulp en deze keer ook de locatie! Volgende keer bij mij
Totaal aantal Berichten: 2116
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Nog wat plaatjes:
De oude drukgroep:
De plaat:
en de andere kant:
en nog een foto van het druklager en de geleidebus:
Kilometerstand is nog net geen 175 duizend.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zo te zien heeft een klinknagel al de drukgroep geraakt,maar de hoofdoorzaak lijkt mij het druklager.
Dan ben ik binnenkort ook aan de beurt, ben de 150 k al gepasseerd.
Maar top dat alles weer functioneert.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2116
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik denk inderdaad ook dat het lager de oorzaak is geweest, maar de rest is ook echt wel op. Zal wel een extra zetje gekregen hebben door de 10 kilometer die ik er nog mee heb gereden naar de kluslocatie.
Laat maar weten als je aan de beurt bent. Ik heb het e.e.a. aan documentatie verzamneld. Het is op zich goed te doen. Maar de lexia is wel echt nodig! Zelfs bij demonteren al…
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
T was weer een mooie klus. En op het nippertje had het in een dag geregeld kunnen zijn.
Weer een hoop lol gehad, wat geleerd en fijn dat het een plusklus is!
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
furriegurrie schreef:Maar de Lexia is wel echt nodig!
Die heb ik helaas (nog) niet.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2116
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
dan kom je maar op het laatste draadje koppelingsplaat naar mij gehobbeld, kwestie van goed plannen en inschatten of je die 210 km nog redt
Gisteravond het binnenscherm nog gemonteerd, dat was nog niet gedaan. En ik moet de tellers van de bak nog resetten bedacht ik me vanmorgen. Aan de hand van die tellers probeert de ECU van de bak te compenseren voor slijtage….
Totaal aantal Berichten: 2116
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Helaas heeft de Pluriel of beter de sensodrive, nu een probleem.
Ik heb er een aantal weken mee gereden, geen rare zaken gemerkt. Schakelen en rijden ging prima, geen bijgeluiden of andere opmerkelijke dingen. Tot ruim een week terug. Bij wegrijden/optrekken opeens abrupt moeten stoppen om een niet op tijd geziene auto voorrang te geven. Dit resulteerde in een hoop geratel uit de bak en een afslaande Pluriel die in zijn versnelling bleef staan. Storing in de bak en dus niet meer starten.
De Pluriel met veel gedoe toch uiteindelijk in zijn vrij gekregen en weer kunnen starten. Liep niet echt lekker en reageerde helemaal niet op het gaspedaal. De Pluriel aan de kant geduwd en op het werk laten staan.
Later terug geweest om te proberen om hem op te halen zodat ik er thuis naar kan kijken.
De lexia eraan gehangen en de volgende dingen kunnen uitlezen:
Ook via startkabels aan een lopende auto de boel extra elektrisch gevoed. Gepoogd de boel zo te regelen dat de motor loopt, de bak in zijn vrij staat en dat we de Pluriel konden slepen. Dit is niet gelukt, oa omdat het sleepoog op miraculeuze wijze niet meer te vinden is (heb ik voor de koppelingswissel nog gebruikt!). Daarna besloten om de Pluriel maar weer op de parkeerplaats te duwen om op een ander moment transort te regeken. Bij die actie opeens weer een hoop geratel en een kloink en toen stond de bak weer in een versnelling….
Dat is dus nu de situatie (ik heb heel weinig tijd ivm een nieuw huis, verbouwen en een aanstaande verhuizing). Ik wil de Pluriel graag thuis hebben in de garage zodat ik hem kan schorsen en over een paar maanden als ik tijd heb er eens naar kijken. Iemand tips of een idee??
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Kak weer deze toestanden!
Afslepen met een dolly?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De ANWB kan het ook voor je doen, zie https://www.youtube.com/watch?v=PLCsDxrHFBY
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1224
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Balen… Ik zou een bevriende garage (moet je die wel hebben) vragen om haar af te slepen, kost je met een beetje geluk een paar tientjes. Anders zelf een aanhanger huren.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ed P schreef:Anders zelf een aanhanger huren.
Daar krijg je ‘m wat lastig op, als ie in een versnelling staat en je ‘m daar niet uit krijgt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1224
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Hmmm, zit wat in, opkrikken en twee hondjes eronder?