Dat dacht ik ook ja. Heb bij een kop de tuimelaars helemaal terug gesteld. De ruimte lijkt te klein. Moeten de tuimelaars en compleet uit? Tuimelaarassen dementeten? Dat is me net te gek. De huizen die aan de nokkenassen zitten waar de ontsteking en de br.pomp opkomen zitten lekvrij op de koppen. Die papieren pakkingen laat ik dus maar zitten. Nokkenaskeeringen doe ik sowieso wel.
Of ben ik nu heel dom bezig…?
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
De grootste oorzaken van olielekkage zijn de retourpijpjes en de oliekoelerpakkingen.
Ook de keerring achter de verdeler, de O-ring achter de hogedrukpomp, en de papieren pakkingen onder de brandstofpomp slaan wel eens door. Nokkenas- en krukaskeerringen gaan bijna nooit kapot. Lekker laten zitten dus. Als er verder geen leksporen zijn, zou ik niet verder gaan met prefentief vervangen.
Klaar is ie.
Project rijdt weer heerlijk.
Samen met de Volvo 245 en Renault 16 GLS is het wagenpark toch te groot.
Voor de liefhebber dus die een rijklare GSA zoekt/wil.
Staat op de markt!
Mag een slotje op.
Is naar een liefhebber verhuist