38 van de 52
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
   
Maus’ GSA - En we klussen weer verder… Pagina 52
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 24 juli 2017 12:00 PM
  [ # 556 ]

Sowieso hier:
http://www.franzoesische-klassiker-shop.de/Fuel-T-piece-rubber-on-tank-fuel-return-for-Citroen-GSA-/-refabrication

Ik ga zo garage Hydrauliek proberen, laatste optie. Zo ongeveer alles in de buurt gehad op Van Bemmelen na, die is dicht vandaag.

Anders word het zelfbouw, even klooien bij de automaterialenboer.

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 24 juli 2017 01:55 PM
  [ # 557 ]

Goed dat er altijd nog reproductie is, kan beter zijn dan een gebruikte.

Misschien dat je met componentjes van andere auto’s van de sloop wel iets moois kunt fabriceren.

Ik wil eigenlijk de leiding vanaf de carbu er ook bij hebben, ik zal het binnenkort ook eens bij het magazijn vragen.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 24 juli 2017 03:40 PM
  [ # 558 ]

Ik heb hem besteld. Ben benieuwd Smile

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 25 juli 2017 11:32 PM
  [ # 559 ]

Ik heb weer APK Wink

T stuk in duitsland besteld, is nog onderweg. Met een standaard (brezan) T stuk en wat stukken slang een tijdelijke oplossing kunnen maken.
Bij de eerste start daarna bleef dat keurig droog, maar toch kwam er nog een straal benzine onderuit. Bleek dat ook het rubber stukje achteraan de stalen leiding gescheurd was. Hier had ik bij toeval nog een direct passend reststukje van in de eend liggen.

Apk:
1 band afkeur vanwege ernstige verdroging. De andere band heeft hetzelfde maar net niet genoeg om de keurmeester nee te laten schudden. Hierover ga ik wel met Michelin in conclaaf, de banden zijn uit 2011 of ‘12, is nog geen 5000km mee gereden.
Verdrogen kan op zich, maar Michelin mag verklaren waarom de veel oudere (vorige eigenaar nog) Mabors aan de achterkant niet verdroogt zijn, als nieuw zelfs. Ik dacht het ‘neusje van de zalm’ te kopen met Michelins, maar als ze niet met een garantieregeling komen, gaan er geen Michelins meer onder. Na enkele jaren al afkeur vind ik not done.

Afbeelding Bijlagen
IMG-20170725-WA0020_(Custom).jpgIMG-20170725-WA0016_(Custom).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 26 juli 2017 01:31 PM
  [ # 560 ]

Dit soort droogtescheuren is helaas bij Michelin geen uitzondering tegenwoordig. Heb vorig jaar 4 michelins die net halfsleets waren, weg kunnen gooien vanwege uitdroging. Deze zaten onder een ZX en waren net 5 jaar oud.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 27 juli 2017 12:34 AM
  [ # 561 ]

Ik heb een mailtje gehad van Michelin met de uitnodiging om naar een officiele importeur te gaan voor inspectie. Zij hebben blijkbaar een speciaal tooltje om dit uit te rekenen..

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 27 juli 2017 11:51 AM
  [ # 562 ]

Wordt vervolgd dus. Ben benieuwd naar het resultaat.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 27 juli 2017 05:20 PM
  [ # 563 ]

Die banden zien er niet uit, wat is de DOT van deze banden, wellicht lagen ze al jaren op de plank toen ze in 2011/12 als nieuw verkocht werden

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 27 juli 2017 11:55 PM
  [ # 564 ]

Ben niet snel érg zenuwachtig met rijden, maar nu toch wel. 2 korte stukken met een bokkende motor heen en weer naar de keuring, en nu gelijk de snelweg op (vanaf ouders naar huis). Ik was vrouwlief kwijtgeraakt onderweg, ik stond linksaf te wachten, zij reed rechtsaf weg..
Zij ging ervanuit dat ik alvast was gaan rijden dus het gas erop, ik wilde nog even rustig aan doen mede vanwege die andere Michelin die ook gaar is. Maar na een verse floep benzine reed ie perfect. Rustig knorrent met 90 naar huis.

Afbeelding Bijlagen
IMG-20170727-WA0009_(Custom).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 28 juli 2017 12:11 AM
  [ # 565 ]

Wat is er gebeurd afgelopen jaren:

2013 bleef de motor lekken ondanks uitgebreide opknapbeurt. Oorzaak: Oliedruksensor.
Bij het vervangen hiervan is om nog onduidelijke reden de carter gescheurd waar de sensor in zit. Waarschijnlijk is hij er scheef ingegaan.
Ik heb de auto maar even gelaten voor wat het is…

Ergens in 2014 een motor overgenomen van een kennis, die een eigen vorm had gegeven aan z’n GSA (knal, in de sneeuw). Deze motor had blijkbaar al jaren niet gelopen en stond los in een schuur in Frankrijk.
Was wel compleet, maar rondom vol (vlieg)roest, koelbeplating beschadigd en verdere staat onbekend.

Vorig jaar einde zomer de motor uit de auto gesloopt, ‘gereviseerde’ koppen van mijn eigen blok op de donormotor gebouwd en alles wat er verder los kon ook overgezet. Project daar gestrand wegens slecht weer en geen zin.
Het plan was om in de voorjaarsvakantie de auto al rijdend te maken en direct te verkopen, ik heb er immers relatief veel problemen en weinig lol van gehad. Ook de kennis ontbrak. Er is niet zoiets als de eendenclub waar je aan komt duwen, en rijdend weggaat.

...Maar…. Nu ben ik zo lekker aan het sleutelen gegaan met inmiddels veel meer ervaring, alles zat mee, alles paste in een keer zelfs de uitlaat is bijna lekvrij. Het twijfelachtige blok tikt wel erg als hij koud is, maar loopt als een zonnetje. Daarom voorlopig maar even lol mee hebben. Ik heb nu zoveel vervangen dat het onmogelijk lijkt dat er nog wat stuk gaat. Tevens APK voor 2 jaar.
Op de brug bij de keuring moest er wat uitlaatpasta op de kopping Y - recht, en dat moest uitharden. intussentijd heb ik ruim 40min onder de auto gestaan en dacht, goh, voor een fransoos is hij goed hard. Her en der plekken, soms een gaatje, maar volledig in de tectyl.

Eerste klusje: Benzinelucht vanuit kofferbak.

Morgen gaan we er maar eens een puzzelrit mee maken Smile Kan hij even kilometers maken..

Dank ieder voor de wijze woorden waar ik, jaren later met teruglezen, toch weer mee geholpen ben.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 28 juli 2017 11:12 AM
  [ # 566 ]

Koud tikken komt vrij veel voor bij ecoblokken; meestal kantelende zuiger(s) of versleten nokken. Bij kantelende zuiger(s) moet het na de eerste honderd meter rijden wel ongeveer weg zijn. Een oilflush uitvoeren en daarna de olie vervangen door kwaliteitsolie kan in dit geval wonderen doen. Versleten nokken blijf je horen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 28 juli 2017 11:55 AM
  [ # 567 ]

Voor hun leeftijd zijn die banden van jou echt eng slecht trouwens. Ik heb ooit nog een tijdje op de af-fabriek Michelins van Liesje gereden, maar die er zagen er na 25 jaar nog heel veel frisser uit, met alleen scheurtjes bij de velgrand. Geen reden voor afkeur ... Deze mate van verdroging lijkt me daarom abnormaal.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 28 juli 2017 05:57 PM
  [ # 568 ]

In Noord Holland geland. Auto rijd prima, motortje wiebelt wat stationair of op vaste snelheid maar rijd verder goed.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 28 juli 2017 06:26 PM
  [ # 569 ]

Ontsteking correct afgesteld??????

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 28 juli 2017 10:34 PM
  [ # 570 ]

De transistor(?) onsteking met vorige motor op tijd gezet. Het is me opgevallen dat het probleem minder/weg is als ik de choke iets uittrek, lijkt me dat hij dan te arm staat? Zoja dan moet ik morgen even zoeken hoe ik dit afstel. Bij de eend is het een makkelijk vindbaar schroefje, bij de GSA kon ik hem zo even niet vinden.

De rotor zag er nog goed uit evenals verdelerkap. Starten gaat zonder gas, slaat in één keer aan en loopt strak stationair. Motor ‘wiebelt’ en zo dus de hele auto een beetje. Optrekken gaat goed, evenals gas loslaten, geen knallen of hobbelen. Puur het ‘vaste’ toerental zeg eens 50 in de 3 of 30 in de 2, dat hij bokt.

Profiel  
 
 
38 van de 52
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook