Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Sorry voor de lange link
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
F.SvM schreef:
Sorry voor de lange link
Er stond ergens een ‘enter’ teveel. Geen probleem dus
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bedankt.
En de rest van de foto’s
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Thankx! Voor de afbeelding
@Frank: Zijn jullie al terug van de vakantie met de CX TRD2 uit Oostenrijk?
Binnenkort groot onderhoud plegen aan mijn Prestige, we gebruiken de CX regelmatig voor langere ritten en wil haar in optimale conditie houden.
Hierbij hoort ook (naar mijn mening) het preventief aanbrengen van de smeernippels.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Toit plat schreef:
Hierbij hoort ook (naar mijn mening) het preventief aanbrengen van de smeernippels.
Eens! Echter, let er wel op dat als je gaat boren in je draagarmen, er een grote kans bestaat dat en dan juist spanen bij de lagers terecht komen. Dus ik zou alleen vetnippels aanbrengen en gebruiken als je daarna meteen de lagers vervangt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gewoon wat taai vet aan het boortje en alle spanen blijven buiten.
Hetzelfde met de tap.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Eventueel nog een sterk magneetje op de steel van je boortje mee laten draaien…
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Als je boort in aluminium?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
ehhhhh
Goede tip!
Vet op het boortje werkt ook wanneer je in aluminium boort.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Zo…
Nieuwe motorolie en filter
Hoogteregeling achter is weer gangbaar gemaakt.
Retourslang achter motorblok is door ouderdom gescheurd. Nu provisorisch gerepareerd, in Oldebroek paar meter LHM retourslang gehaald.
Binnenkort deze monteren wanneer de CX weer op de brug staat..
Alle 3 de v-riemen en tandriem zien vervangen.
De spanrol liep ook niet meer soepel, gelukkig in Leerdam een NOS gevonden.
Nu heb ik het idee dat de toerenteller te weinig toeren aangeeft. Waar kan dit aan liggen?
Ik heb op het moment ook een andere storing in het dashbaord: de lampjes van het klokje (klokje zelf doet het ook niet) en benzine-/laadstroom doen het niet.
https://flic.kr/p/WXgmoD
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Hoe kan ik controleren of de vacuumklep juist werkt?
Volgens mij hoort deze geschakeld te worden wanneer de airco aan staat. Zorgt dan meen ik voor een verhoogd toerental.
Maakt het trouwens uit op welk contact de twee draden worden aangesloten?
vacuumklep cx by Egbert de Jong, on Flickr
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zou je de klep niet kunnen horen als je bij ingeschakeld contact (maar met de motor ui) de airco aan en uit zet?
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
een hulpje laten voelen? je kan ook meten of er spanning op die draden komen.
Daarna door de klep blazen om te kijken of hij opent.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>