Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 25-11-2005
- C5 1.8 16V Ligne Business
Heb nu wel ietsje minder vermogen op benzine,maar dat is idd nihil t.o.v. LPG en dat zal met een V6 niet anders zijn.
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 25-11-2005
- C5 1.8 16V Ligne Business
Ik ben iemand die een 1.8 rijdt (beetje vergelijkbaar met de 2.0) en wil eigenlijk ook een 3 liter,vandaar dit betoog over gas.
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Re: C5 kopen: 2.0 of 3.0 ???
Bas schreef:
Nu is natuurlijk de vraag, kopen we een 2.0 met al 140 PK of kopen we een V6 met 210 PK. Wat is het verschil in verbruik bijvoorbeeld? Vraagt een V6 meer onderhoud dan een 2.0? Is er nog een verschil in restwaarde over een aantal jaren?
Hoi Bas, zie mijn onderschrift. Als je niet kan kiezen dan maar allebei!
Effe zonder dollen. Mijn vriend komt uit een Xantia Diesel maar gaat tegenwoordig met de trein naar zijn werk.
De V6 is dus de ´fun´car voor het weeknd en de lange ritten naar Frankrijk.
Ik rij woonwerk Gouda-Adam 5x per week, een V6 is dan echt te bont.
De 2.0 G3 werkt dan beter.
Gezien jullie vergoedingsschema is een V6 nog niet zo´n gekke optie.
Wij doen net geen 1 op 9 en doen rustig aan, met af en toe wat fun driving in sportstand, dan gaat het hard met de peut.
In aanschaf zijn ze zeer goedkoop, lees heel dicht bij de 2.0. Zeker als je in aamerking neemt dat de V6 altijd Exclusive is.
Waar je mogenlijk nat op gaat is verzekering, zeker bij all-risk. Niet dag- of handelswaarde is de basis maar de nieuwprijs.
Onderhoud weet ik nog niet, maar ik gok op 150% van een 2.0.
Wegenbelasting maakt weinig uit.
Automaat is dus een must voor jullie, prima bij zo´n V6.
Ga ervoor, als je maar niet denk dat je weg komt met garagerekeningen als bij een Twingo !!
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
PSA schreef:saxoxsara schreef:Kan zo`n 3 liter ook op G3 of is daar niks voor te krijgen?
Zonde om gas in een v6 te leggen. Neigt naar ‘ik wil wel, maar ik kan niet’
Hier ben ik het niet mee eens.
Heeft niet alleen met ´willen´of ´kunnen´ te maken.
Hebben we het hier over imago? Hebben we het hier over macho? Hebben we het hier over ´hey look, I can burn money´?
Als er G3 beschikbaar komt voor een V6, dan gaat de 2.0 er morgen uit en kopen we een tweede V6, maar met mijn woonwerkverkeer is de verhouding plezier en brandstiofkosten vooralsnog verkeerd. Terwijl ik misschien van mijn salaris wel een V8 zou kunnen rijden. ops:
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
over macho gesproken, iek vind dat er maar meer C5’s op forum-meetings moeten komen…
verzekering valt eigenlijk nog wel mee:
voor een 3.0 V6 Break uit 2002 (nieuwprijs 36.000 euro) kwam ik bij de Unive-site op de volgende bedragen bij 20.000 km/jaar in de regio Twente (zal in andere delen van NL wat duurder zijn)
WA 420 euro / jaar
All-risk 895 euro / jaar
bovenstaande bedragen gelden bij 3 schadevrije jaren.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
ieksEmmu schreef:over macho gesproken, iek vind dat er maar meer C5’s op forum-meetings moeten komen…
ja, maar dat geld ook voor andere jonge Citroen modellen: die zie je er ook niet vaak ops:
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Ehhh….......
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Hertogjan schreef:Ehhh….......
Ja…...?
Eh…..ik zou bijna reageren op een van de opmerkingen in dit draadje wat toch het bezwaar tegen gas zou zijn c.q. wat men hier op dit forum eventueel tegen deze brandstof zou hebben. Aangezien er op dit forum al weet ik hoeveel gygabite is weggeschreven over dit onderwerp en de daaruit voortvloeiende problemen besloot ik, mede op het gevaar af off-topic te geraken, niet te reageren. Dus doe ik dat hierbij ook maar niet; that’s all.
Enne….zalig,zalig zalig zo’n V6. Ik wou dat ik het me kon permitteren. Mijn diesel is een zalige auto, maar zo’n V6….Mmmmmmm!
Ik weet dat een V6 zalig is, heb de afgelopen 3 keer in de VS een Mustang V6 onder mijn kont gehad maar ik ben niet degene die er het meeste in zal rijden, dat is mijn vrouw. En die begint nu toch twijfels te krijgen om haar Twingootje de deur uit te doen. Vooral ook omdat er ook nog eens 4.000 Euro bij moet voordat er uberhaupt een C5 in zicht komt….
Bij ons groeit het geld ook niet aan de bomen, vooral niet met dit kabinet. Ik dacht dat ik met mijn salaris ook wel een V8 kon betalen maar dat valt vies tegen. Een V6 is leuk, maar als je van een Twingo naar een C5 gaat is alles al “beter”, ook al krijg ik hier commentaar op van mijn vrouw. Feit is dat voor 250 km per dag een Twingo niet geschikt is en een C5 uitermate geschikt is. Dus we gaan nog even de discussie aan. Het betekent namelijk ook dat mijn (onze) DS (weer) zal moeten wachten en dat vind ik dan weer wat minder.
De vraag in het onderwerp was ook duidelijk, als we een C5 moeten kopen, moet het dan een 2.0 of een 3.0 worden. Met 140 PK hebben wij waarschijnlijk al genoeg en met de brandstofkosten-, onderhoudskosten- en verzekeringskosten-besparing kunnen we waarschijnlijk over een jaartje een DS aanschaffen. Simpel toch?
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
saxoxsara schreef:PSA schreef:saxoxsara schreef:Kan zo`n 3 liter ook op G3 of is daar niks voor te krijgen?
Zonde om gas in een v6 te leggen. Neigt naar ‘ik wil wel, maar ik kan niet’
Ik kan wel, maar als het voor een héééééél stuk minder kan.
10% vermogensverlies is 180 pk(heb er nu117)
iets mindere top van 230 (ga nu 190)
Om over het koppel maar niet te spreken.
Ik ga er alleen maar op vooruit.Wat hebben mensen eigenlijk tegen LPG,
noem mij maar een paar nadelen,ik ben benieuwd.
Ik heb absoluut niks tegen lpg, rijdt zelf ook een xantia 2 liter op gas en het rijdt prima. Merk wel dat de auto feller is op benzine wanneer het pedaal een keer onderin wordt getrapt om vlot in te halen.
Maar ik ben van mening als je zo’n exclusive auto zou kopen, want dat vind ik van de 3.0 V6, dan zou hem lekker op benzine laten rijden. Als je goedkoop wilt rijden moet je geen 3.0 V6 kopen, want zon auto is alles behalve goedkoop.
Nou, we hebben nog even wat dingetjes op een rijtje gezet. Verzekering van een V6 is schrikbarend duur!!!!! Zelfs een 2.0 in vergelijking met ons Twingootje is al 2 keer zo duur. Dus het wordt nog maar eens in heroverweging genomen.
To be continued…..
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Wat is schrikbarend duur? Ik kon via www.independer.nl/ een V6 verzekeren voor 35EUR/mnd, ofwel 40% van wat ik nu betaal. Weliswaar AR vs WA+, dat scheelt de helft, maar toch. Als je straks 300EUR/mnd aan benzine tankt dat is dat echt peanuts
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Bas schreef:Nou, we hebben nog even wat dingetjes op een rijtje gezet. Verzekering van een V6 is schrikbarend duur!!!!! Zelfs een 2.0 in vergelijking met ons Twingootje is al 2 keer zo duur. Dus het wordt nog maar eens in heroverweging genomen.
To be continued…..
Dat is uiteraard waar. Maar een C5 bied te toch een hoop meer in vergelijking met een TWINGO. Ik zou zelf niet graag 3 keer per week grote afstanden willen rijden met een twingo.
Een C5 biedt veel meer comfort en veiligheid dan zo’n klein wagentje.
Je komt dan ook een stuk meer ontspannen aan na een lange reis in een C5 dan in een twingo.
Dus hoewel je meer geld kwijt bent lijkt me dat ook wel een zeer sterk argument gezien de fysieke gesteldheid van je vrouw.
Weer on-topic: Een 2.0i zou in dat geval ruim voldoende zijn. Ik heb zelf niets gemerkt van lawaaiig zijn bij 140 km/h maar goed in vergelijking met mijn ZX TurboD (niet eens een super lawaaibak overigens!!!) is de C5 2.0i van mijn Pa een oase van rust natuurlijk.
Maar als autoliefhebber wil je natuurlijk niets liever dan zo’n mooie V6 rijden, lastige keuze idd.
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos