1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Mijn eerste ZX!
CasparGTL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 27-05-2010

Gepost: 07 mei 2016 04:47 PM

Mijn eerste ZX!

1.4i 1994, bordeaux, 133.000km NAP, veel aan vernieuwd! Distributie, waterpomp, kleppen geslepen en gesteld, startmotor gereviseerd, dynamo nagekeken, benzinepomp vernieuwd, achterremmen vernieuwd. APK tot september.
Eigenares had de auto 12 jaar en rijdt HEEL voorzichtig, schakelt vroeg en houdt zich aan de max snelheid. Dat maakt de motor bepaald niet lui, hij rijdt zeker zo lekker als mijn oude Clio 1.4S, alleen een stuk comfortabeler geveerd, alsof er gewoon hydropneumatiek op zit! Stuurt als een scheermes en ligt waanzinnig!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 08 mei 2016 01:03 AM
  [ # 1 ]

Ziet er inderdaad prima uit en ze rijden geweldig.
Paravan eens uitkuisen (bak onder de voorruit)

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
CasparGTL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 27-05-2010

Gepost: 08 mei 2016 01:56 AM
  [ # 2 ]

Op foto ziet de lak er wel erg perfect uit hoor. De auto heeft een paar flinke krassen en wat lichte deukjes/golfjes maar algemeen en vooral ook technisch is ie heel goed.
Ik moet wel die slang tussen de luchtinlaat en de uitlaat vervangen, die schiet eraf.
Ook de gasveren van de achterklep zijn op en ik wil een trekhaak!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 08 mei 2016 02:16 AM
  [ # 3 ]

Die slang moet je pas vervangen tegen dat het kouder gaat worden, die doet nu niets, als je aluminium tape hebt liggen daar kun je die ook mee vast plakken, dient enkel in de winter om warmere lucht in de inlaat te halen.
De lak ja, 22 jaar oud he, kuisen en vooral een wax erop.
Die gasveren zijn niet te duur, als je ondertussen de hoedenplank los maakt blijft hij voorlopig misschien terug staan.
Trekhaak in het gevraagd gedeelte posten misschien ligt er nog ergens eentje verloren…..

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
CasparGTL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 27-05-2010

Gepost: 08 mei 2016 02:01 PM
  [ # 4 ]

Dank

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 10 mei 2016 01:02 AM
  [ # 5 ]

Dat klinkt als een hele fijne ZX! Ziet er wellicht een beetje sufjes uit in deze combinatie, maar dat heeft ook wel weer z’n charme.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
CasparGTL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 27-05-2010

Gepost: 10 mei 2016 12:02 PM
  [ # 6 ]

haha, ik had precies hetzelfde!
Ondanks laag budget zoek ik toch altijd naar iets dat me wat doet en dat deed de Clio 1 1.4S zeker. Ik heb 13 jaar CX gereden en dat is natuurlijk echt iets aparts maar dat was vanwege de belastingmaatregel niet meer te doen.Vroeger ook nog een Fiat600 gehad en gerestaureerd en samen met pa een DS gerestaureerd.
Dit is by far de meest bescheiden en sobere auto (alhowel…104, Polotje, Daihatsu Charde..)die ik ooit had maar het heeft iets. En het is Citroen natuurlijk! Smile Ik heb zowiezo respect voor bijna alle auto’s. Veel mensen zien het echt als een gebruiksding maar over elke auto is lang nagedacht en lang getest en het is verbluffend hoe al die onderdelen bij elkaar een goed rijdende en veilige auto maken.

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2024
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 13 mei 2016 09:20 AM
  [ # 7 ]

Leuk leuk leuk, weer een ZX erbij op het forum Smile Avantage had ook de verschuifbare achterbank toch?

En ik zie dat jij het standaard ZX kwaaltje hebt, de touwtjes waarmee de hoedenplank aan de achterklep hangt zijn niet meer elastisch. Ik heb evt. nog wel de hoedenplank van mijn oude ZX liggen, met prima touwtjes

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
CasparGTL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 27-05-2010

Gepost: 05 februari 2017 04:22 PM
  [ # 8 ]

Even een update,

Na een paar duizend kilometer moest toch de koppeling vervangen worden. Ik voelde bij de proefrit al dat ie erg hoog aangreep maar de verkoper (gepensioneerd monteur) verzekerde me dat ie dat altijd al had gehad. Niet netjes maar ja, voor 400 euro…
De nieuwe koppeling kostte 350 euro incl. alles. Ik heb een fijne garage in Rotterdam-Zuid die echt super OK is. Respect voor je budget en ze laten altijd de oude onderdelen zien en geven ook advies of schatting voor komende zaken die verslijten.
Ik rij dus voor totaal 750 euro nu al weer 15.000 kilometer heerlijk over ‘s heren wegen.
Meestal niet over zijn toeren jagen en af en toe lekker wel eens goed doortrekken, de motor loopt erg goed!
De keuring in september ging vlekkeloos.
Net tijdens de vorst laatst ging mijn blower kapot. Ik heb al een en ander gelezen over de blower van de ZX…
Zekeringen zijn OK dus ik zal de weerstand onder de paravan moeten testen en waarschijnlijk vervangen.
Even zoeken naar torx schroevendraaier… en het weer is weer beter.
Als iemand daar nog tips over heeft, graag. Smile

Ik dacht dat mijn deurslot kapot was maar met WD40 gaat ie weer.
Ik rij nog steeds 1:15 dus da’s OK denk ik.

De trekhaak , voor 65 euro gekocht, zit er nog niet onder. Mijn garage wilde het niet doen omdat ze hele slechte ervaringen hadden met de het elektrische deel van verkeerd aangesloten stekkers ofzo. Ik stond er van te kijken omdat ze eigenlijk altijd alles doen. Toch maar zelf proberen…

Zo, dat was het voor nu.

De auto trekt wel wat naar links dus dat moet ik even na laten kijken. Bandenspanning is OK.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 01 april 2017 03:37 AM
  [ # 9 ]

Weerstand trek je er zo uit.

Bij de beenruimte van de bijrijder het doek loshalen, idd met een torxschroeverdraaien even de blower losschroeven en opzij leggen. Dan met een arm dat gat in en je voelt er een metalen ding zitten. die trek je met beleid rustig uit zijn zitting. Je gaat naar de sloop en vraag of ze een andere hebben. Kost geen drol ,  je probeert om ter plaatste en klaar. Meer dan ene paar euro mag dat niet kosten.

Zo’n ding noemen ze geloof ik “de egel”

Profiel  
 
CasparGTL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 27-05-2010

Gepost: 01 augustus 2017 05:47 PM
  [ # 10 ]

Dank Gompy, ik ga het proberen.

Ik heb helaas een flinke scheur in mijn voorruit en die moet worden vervangen.
Heeft iemand daar een goed adres voor in omgeving Rotterdam.
Mijn garage, altijd zeer netjes met prijzen zegt dat het 200 euro incl. alles kost. Kan dat kloppen?

Verder inmiddels 21.000 km gereden en het is nog steeds een plezier. Smile

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2024
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 01 augustus 2017 05:56 PM
  [ # 11 ]

Mijn voorruit was bij Carglass toendertijd € 350,- dacht ik.

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 01 augustus 2017 05:57 PM
  [ # 12 ]

Lijkt mij geen geld die 200 euro,  is een hoop werk het raam zit immers gelijmd,  en neem aan dat er dan een 2e hands op gaat

Profiel  
 
CasparGTL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 27-05-2010

Gepost: 01 augustus 2017 06:05 PM
  [ # 13 ]

Dank heren.

Ik ga die blower zelf eens te lijf Gompy. cheese
Ik heb het doek los. Dan kom ik de motor tegen toch? Op 3 punten vastgezet?
Welke richting moet ik dan zoeken voor de weerstand? Het is allemaal nieuw voor me…

Profiel  
 
CasparGTL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 27-05-2010

Gepost: 01 augustus 2017 07:44 PM
  [ # 14 ]

Zo, blower motor eruit, 3e schroef was lastig te pakken, toch het dashboardkastje er even uitgehaald…
DE weerstand zat ook behoorlijk vast en de stekker nog erger.
Maar ik heb ze eruit.
Kan ik die gewoon bij de garage laten testen?

En ook eindelijk de nieuwe veren voor de achterklep gemonteerd, scheelt een hoop ‘kop’zorgen..

foto van de weerstand. 1 wikkel ziet er wel blauw uit….

Profiel  
 
CasparGTL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 27-05-2010

Gepost: 01 augustus 2017 08:41 PM
  [ # 15 ]

PS, de weerstand heeft een bajonetsluiting, dus niet zomaar keihard trekken als iemand het ook een keer moet doen. Ik trok zo de metalen kooi eraf. Smile

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook