Mooi stuk!
Dat de benzine in basis hetzelfde is betekent echter niet dat TinQ, of een of andere locaal tankstation de benzine niet (stiekem) mengt met extra ethanol of een of ander rotzooi en/of overblijfsel. In italie gebeurt dit ook.
Mwoah, de kans dat de iemand bij de onbemande Tango om de hoek iets bijmengt met de benzine acht ik niet zo groot.
Overigens is er natuurlijk ook de kans dat onze premier een seksuele relatie heeft met een minderjarige. In Italië gebeurt dit ook
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Niet iemand, TinQ zelf
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Tango is natuurlijk gewoon Q8 en vele vestigingen zijn franchisenemers, maar de inkoop en verspreiding is gewoon centraal. Zelfde geldt voor Tinq, ook allemaal franchisers, maar de Tinq-pomp hier op de hoek wordt gewoon door een Gulf-tanker bevoorraad.
Ik denk dat het aantal écht zelfstandige pompen die zouden kunnen rommelen met inkoop en/of eigen opslag in Nederland met een lampje gezocht moet worden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Bovendien is, net als de pomp geijkt is, het hele bevoorradingsproces dichtgetimmerd met certificeringen etc.
Dat van die italiaanse pomp is natuurlijk niet uit te sluiten, maar dan hebben we het ook over een bananenrepubliek hè
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mwoa, er waren bij mij in de buurt bemande tankstations die met hun eigen vrachtwagen reden, en dan onder de inkoopsprijs zaten (dus -20ct ten opzichte van grote merken, -10ct ten opzichte van bijv. TinQ).
Niet dat ze er water bij doen ofzo, maar misschien wel meer ethanol dan 5%..
Maar goed, over het algemeen hoef je je denk ik geen zorgen te maken inderdaad.
Ik verwacht dat dat verschil toch echt zit in de handel die deze stations hebben.
Goede kans dat ze gewoon een rondje belden en dan een vrachtje gingen ophalen met hun eigen wagen. En waar ze het haalden was dan afhankelijk van de prijs.
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Voor mijn CX enkel “Super ongelood” 98 van Gulf ( danwel BP 98 ) , dat zijn hier in de buurt de enige met RON98 ....
De moderne auto’s zal mij zorg zijn, zolang het geen E10 is
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
De BX rijdt gewoon voelbaar beter en soepeler als ik “Super Plus” tank in Duitsland.
Als ik eens euro 95 tank in Nederland omdat ze 98 vaak niet hebben (en hier idioot duur) is en vervolgens de 98 is dit overduidelijk.
Waar dat precies in zit weet ik niet maar ik hou het dus op 98.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
In de aka tank ik uitsluitend 98 tegen het pingelen, voor de rest flikker ik het liefst het goedkoopste spul in mijn tank. Ook in de trax. Helemaal geen moeite met E10. Dat gezeur over het opvreten van pakkingen snap ik niet. Benzineslagnen, pakkingen van carburateurs etc moet je toch iedere 10 jaar vervangen, die zijn inmiddels al lang al bestand tegen E10.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
E10 trekt meer vocht aan, dat is niet altijd even fijn in een stalen tank.
Ook bij langere tijd stilstand kan je al start problemen hebben.
Er zijn zelfs auto’s met een kunststof brandstoftank die niet tegen E10 kan.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ja. Dat verhaal ken ik.
Toen ik laatst per ongeluk water in mijn tank gegooid had, adviseerde de garage me langs de pharmacy te gaan en een flesje pure ethanol door de benzine te gooien. Ethanol lost op in benzine én in water. Zo lost het laatste restje water dus op en verdwijnt door je uitlaat.
Ik maak me niet zo een zorgen om die ethanol.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik kwam dit tegen, toch iets om rekening mee te houden…....
De brandstofsystemen van vrijwel alle voor het jaar 2000 geleverde wagens draaien volledig in de soep !!
http://www.telegraaf.nl/dft/geld/consument/28819800/__Bezitters_oudere_auto_s_fors_de_klos__.html
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou nou nou… dat valt weer echt in de categorie bangmakerij van “de krant van zwakker Nederland” er zijn echt zat auto’s vanaf halverwege jaren 90 die dat spul prima trekken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste